مورد عجیب پسر هندی با دست‌های غول پیکر
این پسر از یک بیماری عجیب رنج می‌برد که موجب شده دست هایش ۳۰ سانتیمتر رشد کنند.

به گزارش شفاف، تاریک، پسر ۱۲ ساله هندی از زمان تولد دست‌های بزرگی داشته و هرچه بزرگتر شده دست هایش هم بزرگتر شده اند. وقتی پدرش زنده بود او را نزد پزشکان محلی زیادی برد. اما پدرش فوت کرد و او که اکنون با مادرش زندگی می‌کند نمی‌تواند دنبال درمان باشد. هارگریان برادر بزرگتر تاریک از او مراقبت می‌کند و در کارهای ساده روزمره به او کمک می‌کند، زیرا دست هایش مانع از انجام آن‌ها می‌شوند. دست‌های تاریک واقعا بزرگ هستند و او را گرفتار کرده اند. او حتی نمی‌تواند لباس هایش را عوض کند. کارهای معمولی مثل حمام کردن، لباس پوشیدن و غذا خوردن برای او دشوار است.

 پسری با دست های غول پیکر
 
بیماری ناشناخته‌ای که تاریک بدان مبتلاست موجب شده دست‌های او ۳۰ سانتیمتر رشد کنند و موجب آزار و اذیت همسایگان و دوستانش قرار بگیرد. حتی به او اجازه ورود به مدرسه را ندادند، زیرا دست هایش بچه‌های دیگر را می‌ترساند. روستاییان او را «شیطان» می‌نامند و معتقدند دست‌های بزرگ او در نتیجه نفرین است. عمه تاریک معتقد است دست‌های او حکمت خداوند است و به زودی به حالت عادی بازخواهند گشت.
 
 پسری با دست های غول پیکر
 
برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

ما اصلا و ابدا انگیزه مالی نداریم. هدف اصلی ما ترویج حجاب چادره. برای اینکه رستوران را این شکلی افتتاح کنیم به مشکلات زیادی برخورد کردیم. حتی پیش اومده که ضرر کردیم اما به کسی که چادری نبوده غذا نفروختیم.
به گزارش شفاف، «ما اصلا و ابدا انگیزه مالی نداریم. هدف اصلی ما ترویج حجاب چادره. برای اینکه رستوران را این شکلی افتتاح کنیم به مشکلات زیادی برخورد کردیم. حتی پیش اومده که ضرر کردیم اما به کسی که چادری نبوده غذا نفروختیم.» این جملات را صاحب یک رستوران تازه تاسیس در منطقه 2 تهران می گوید که به تازگی آن را برپا کرده است. خانم هایی که به این رستوران می آیند حتما باید پوشش چادر داشته باشند.حتی زمانی که هنوز وارد خود رستوران نشده ایم، فضای مذهبی عمیق آن کاملا احساس می شود. نرسیده به در اصلی رستوران، راهروی کوچکی وجود دارد که سربندهای سرخ «یا زهرا» از سقف آن آویزان است. دو غرفه کوچک در این راهرو قرار گرفته است؛ اولی پر است از چادر، چادرهای سیاه عربی و ایرانی و چادرهای رنگی نماز.
 
کافه رستوران های مذهبی در تهران 
 
ساق دست و سربند هم به چشم می خورد. در غرفه بعد اما چندین سجاده بر روی زمین پهن شده اند، روی دیوار رو به روی این سجاده ها، عکس شهید آوینی به دیوار آویخته شده است. بعد از این دو غرفه، به در شیشه ای رستوران می رسیم؛ فضایی ساده و آرام که پذیرای افرادی است که ظاهری مذهبی دارند زنانی که در این رستوران مشغول سر و غذا و نوشیدنی هستند، همگی چادر پوشیده اند.
زنی با لباس کاملا پوشیده و ساده اما بدون چادر، به همراه زنی که چادر سیاه عربی به سر دارد، وارد رستوان می شود، اما اجازه ورود به فضای داخل رستوران را پیدا نمی کنند. پاسخ متصدی رستوران هم صریح و قاطع است: «اینجا خانم ها فقط با پوشش چادر می توانند وارد شوند.» زن جوانی به همراه همسر و فرزندش از رستوران خارج می شود. حتی دختر سه ساله این زوج حجاب بر سر دارد و ساق دست هم پوشیده است. مادرش می گوید: «دوست دارم دخترم از همین سن با فضاهای مذهبی آشنا شود و در همین فضاها رشد کند. حتی دوست ندارم دخترم کارتون هایی مثل سیندرلا و باربی را نگاه کند. می خواهم چشمش از همین الان به حجاب باشد.»

ضرر هم کرده ایم اما پای اعتقاداتمان مانده ایم

مدیر این رستوران می گوید: «برای گرفتن مجوز و افتتاح رستورانی به این شکل مذهبی، به مشکلات زیادی برخورد کردیم که مایل به بازگوکردنشان نیستم  چون می تواند به ضررمان تمام شود اما بر سر اعتقاداتمان ماندیم و موفق شدیم اینجا را باز کنیم. هدف و انگیزه ما مالی نیست. پیش آمده است که یک جمع 50 نفره به رستوران ما آمده اند، از قبل هم غذا رزرو کرده بودند، اما چون یکی از خانم هایی که بینشان بود چادر نداشت، ما به هیچ کدامشان غذا ندادیم. حتی کیفیت غذاها و دمنوش هایمان از جاهای دیگر بهتر و متفاوت تر است تا افراد بیشتری جذب پوشش چادر بشوند.»
از او می پرسم که فضای مذهبی رستوران باعث نشده تعداد مشتری هایشان کم باشد؟ که در جواب می گوید: «نه، اتفاقا این فضا باعث شده است آدم هایی که این سبک مذهبی را می پسندند، از آن سر شهر هم به رستوران ما بیایند.»

از دست بدحجاب ها آسایش داریم!

فردی در یک گروه تلگرامی با تبلیغ رستورانی که تازه افتتاح شده است نوشته است: «این یه رستورانه. فقط چادریا رو راه می دن. محیطش خیلی جالبه. خیلی آورم و معنویه. پرسنلشون هم موقع آشپزی وضو دارن. این رستوران ویژه خانواده های مذهبیه و ورود خانم ها با چادره. این رستوران رو به دوستان مذهبی و خانم های محجبه معرفی کنید تا ان شاءا... کارشون رونق پیدا کنه.»
پسر جوانی در پاسخ به این آگهی، در گروه نوشته است: «خدا خیرشان بدهد. هنوز هم کسانی هستند که اعتقاداتشان از پول مهم تر است و به فکر ایجاد مکان های مذهبی هستند.» خانم دیگری هم نوشته: «خوبی اینجور جاها این است که هیچ تصویر زننده ای از بی حجابی و بدحجابی در آن دیده نمی شود. اینجا دیگر از دست بدحجاب ها آسایش داریم.»

کافه چی حتی به صورتمان هم نگاه نمی کرد
سارا یک بار به کافه ای در نزدیکی خیابان فلسطین رفته و در مورد فضای مذهبی این کافه توضیح می دهد: «پوشیدن چادر اینجا اجباری نیست اما ظاهرا همه آدم ها اینجا مذهبیه. این کافه طوری طراحی شده که به نظر می رسه هر طیفی نمی تونن اینجا را برای دورهمی انتخاب کنن. چون طراحی کافه به دل عده خاصی می شینه... صدای موسیقی شنیده نمی شه و فضای کافه با نمادهایی از جنگ تحمیلی مثل نخل و مین و نارنجک تزیین شده. قیمت ها هم نسبتا ارزونه اما وقتی که می خواستیم سفارش هامونو به کافه چی بدیم، تمام مدت سرش پایین بود. اصلا به ما نگاه نمی کرد.»

آرامش از دست رفته مان را پیدا می کنیم
پاتوق مینا و دوستانش همیشه رستوران ها و کافه های مذهبی تهران است و تا قبل از اینکه با این فضاها آشنا شود خیلی کمتر به کافه یا رستوران می رفته. او در این باره می گوید: «زمانی که به این فضاها وارد می شوم اولین چیزی که حس می کنم، آرامش است. اولین بار چند سال قبل به رستورانی در سعادت آباد رفتم که ورود زنان بدون چادر به آنجا ممنوع بود. شرایط خاص آنجا خیلی خوشحالم کرد.
 همیشه به دنبال جایی بودم که در آن آرامش داشته باشم. وقتی در یک فضای مختلط و زننده که موسیقی مبتذل در آن پخش می شد وارد می شدم، اصلا از غذایی که می خوردم لذت نمی بردم. هیچ وقت هم به کافی شاپ نمی رفتم، تا وقتی که کافه ای در انقلاب مخصوص خانواده های مذهبی و خانم های چادری افتتاح شد. از آن به بعد همیشه به این کافه می روم. محیط سالم و بسیار آرامی دارد.»
با کمی فاصله، نزدیک به همین کافه ای که مینا می گوید در آن آرامش دارد، عده ای دختر و پسر جوان ایستاده اند. سیگار به دست، با لباس های رنگارنگ، نیششان تا بناگوش باز است. در حال بحث کردن هستند که به کدام کافه بروند بهتر است. می پرسم این کافه مذهبی را می شناسید؟ یکی شان می خندد و می گوید آره، احتمالا ما بیماری واگیرداری داریم که حاضر نیستند ریختمان را ببینند، و بعد همگی با هم می خندند!
گسترش نسل نویی از رستوران ها و کافه ها در شهر که فرهنگ حجاب را به شکلی خاص و موکد ترویج می کنند، ازسبک زندگی متفاوتی می گوید که دارد پا می گیرد و ملزومات خود را دارد.
 
براساس تحقیقات دو زیست شناس به نام های «مارتین نیفلر» و «کلاس برک هوفر»، جامعه ی جهانی عنکبوت ها سالانه ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تُن غذا شکار می کنند، این در حالی است که وزن همه ی عنکبوت های جهان روی هم رفته ۲۵ میلیون تُن است...

به گزارش شفاف، عنکبوت ها در ردیف موجوداتی قرار دارند که بیشتر مردم از آنها می ترسند. حتی اگر عنکبوت ها کوچک باشند، این موجودات پشمالو و مودار با چند تا چشم از جمله حرفه ای ترین شکارچیان سیاره ی زمین هستند. آنها برای گرفتن شکار خود مکانیسم فوق العاده ای دارند، و شبکه ای از تورها را بافته و در یک موقعیت استراتژیک قوی قرار می دهند. عنکبوت ها برای گرفتن صید از جان مایه نمی گذارند، و به اصطلاح حتی یک عضله از بدنشان هم تکان نمی خورد.

 
واقعیتی عجیب از قدرت عنکبوت‌ها در نابودی حیات بشر

ما انسانها می دانیم که این حشرات با وجود ترسناک بودن شکل و ظاهرشان حتی اگر بزرگ و گُنده هم باشند، نمی توانند ما را بخورند و از میان ببرند. اما دو  زیست شناس تصمیم گرفتند تا به این سؤال پاسخ بدهند که آیا عنکبوت ها می توانند خطر جدی برای زندگی انسان ها داشته باشند؟

براساس تحقیقات دو زیست شناس به نام های «مارتین نیفلر» و «کلاس برک هوفر»، جامعه ی جهانی عنکبوت ها سالانه ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تُن غذا شکار می کنند، این در حالی است که وزن همه ی عنکبوت های جهان روی هم رفته ۲۵ میلیون تُن است. مجموع  توده زیستی انسان های کره زمین (biomass) هم به حدود ۲۸۷ میلیون تُن می رسد، به این معنا که عنکبوت ها به راحتی می توانند به سیطره ی بشر بر روی زمین پایان دهند.
 
واقعیتی عجیب از قدرت عنکبوت‌ها در نابودی حیات بشر
 
عنکبوت ها همه جا هستند. مهم نیست در کدام گوشه ی کره ی زمین باشید. آنها درون رختخواب، داخل حمام، آشپزخانه، باغچه، در جنگل ها و حتی بیابانها و مکان های غیرقابل سکونت هم وجود دارند. براساس آمار و ارقام عنکبوت ها در ۶۸ درصد دستشویی ها و ۷۵ درصد رختخواب های مردم کالیفرنیای شمالی پیدا می شوند. در این راستا شاید یک مقایسه بتواند به ما کمک کند. وزن کشتی تایتانیک ۵۲ هزار تُن بود. وزن جمعیت عنکبوت های جهان معادل با وزن ۴۷۸ کشتی تایتانیک است.
 
واقعیتی عجیب از قدرت عنکبوت‌ها در نابودی حیات بشر
 
تراکم جمعیت عنکبوت ها ۱۳۱ عنکبوت در هر متر مربع است که در شرایط ایده آل می تواند به ۱۰۰۰ عنکبوت در هر متر مربع هم برسد. ۴۵۷۰۰  گونه عنکبوت در سراسر جهان وجود دارد.  عنکبوت ها به جز آنتراکتیکا و اقیانوس ها در همه جای زمین هستند.

این حشرات می توانند روزانه ده درصد وزن بدن خود غذا بخورند، یعنی یک توده ی ۸۰۰ کیلوگرمی از عنکبوت ها می تواند یک انسان ۸۰ کیلوگرمی را در طول یک روز بخورد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که ما انسانها بسیار خوش شانس هستیم که عنکبوت ها به اندازه ی کافی در طبیعت غذا دارند که نخواهند انسانها را شکار کنند.
 
همان‌طور که رفته رفته از حاضرین در کلیسا‌های آمریکا کاسته می‌شود یک گروه دینی نوظهور در «دنور» ایالت «کلرادو» پا گرفته است.
به گزارش شفاف، کلیسایی در ایالت کلرادوی آمریکا افتتاح شده است که کشیدن ماری‌جوآنا در آن آزاد است.
همان‌طور که رفته رفته از حاضرین در کلیسا‌های آمریکا کاسته می‌شود یک گروه دینی نوظهور در «دنور» ایالت «کلرادو» پا گرفته است.
 
سرو «دود مقدس» در کلیسای ماری‌جوآنا

بر اساس گزارش گاردین، کلیسایی در شهر دنور ایالت کلارادو آمریکا افتتاح شده است که پیروانش به پرستش ماری‌جوآنا اشتغال دارند.

این گروه ابتدا به‌واسطه سیگار کشیدن‌های دورهمی چند جوان تشکیل شد.

«استیو برک»(Steve Berke)، فارغ التحصیل دانشگاه ییل، به همراه خانواده به طور موقت در یک کلیسای قدیمی در دنور، کلرادو زندگی می‌کرد.
 
سرو «دود مقدس» در کلیسای ماری‌جوآنا

برنامه خانواده استیو این بود که ساختمان 113 ساله کلیسا را بکوبند و به یک آپارتمان تبدیل کنند.

در این بین «استیو» و «لی مولی» و چند دوست مشترک دیگر از میامی به کلرادو کوچ کردند تا در بازار مترقی ماری‌جوآنا در این ایالت آمریکا سرمایه‌گذاری کنند.

گفتگوهای این گروه جوان در نهایت به این نتیجه رسید که کاری به کار ساختمان کلیسا نداشته باشند و بنابراین والیدن «استیو» را متقاعد کردند که ساختمان را به پسرشان بدهند.
 
 سرو «دود مقدس» در کلیسای ماری‌جوآنا
 
برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره جواز انتقاد از معصومین گفت: صرف‌نظر از اینکه محتوای کلام دقیقاً چه بوده است، معصومین خط قرمز ما هستند.

به گزارش شفاف، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: ایشان فرمودند، از دو چیز پرهیز کنید نخست از تنبلی و بی‌مسئولیتی و دوم از امروز و فردا کردن و کار مردم را به تأخیر انداختن.

وی کار را به عقب انداختن را یکی از عوامل هلاکت امت‌ها بیان کرد و افزود: بر این اساس، گاهی لازم بود امتی آمادگی برای دفاع از دشمن داشته باشند اما به دلیل آن‌که کار خود را عقب می‌انداختند دشمن به آن‌ها حمله می‌کرد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه به تأخیر انداختن کار مردم سبب نارضایتی آن‌ها می‌شود، تصریح کرد: یکی از عوامل هلاکت امت امروز و فردا کردن و تصویف و دیگری داشتن آرزوهای دور و دراز است که سبب فراموشی آخرت می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: کسی که آرزوهای طول و دراز دارد به آرزوهای خود نمی‌رسد، چراکه از یک ساعت خود انسان آگاهی ندارد و با مسئله‌ای که نمی‌دانیم چه می‌شود جای تعجب است این طول عمل.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره جواز انتقاد از معصومین گفت: گفت‌وگوهای زیادی در این هفته در رابطه با سخن یکی از مسئولان بود که بعداً بخشی از سخنان او تکذیب شد، نامه‌های بسیاری به دفتر رسید که چرا سکوت کرده‌اید و سخنی نمی‌گویید.

وی با بیان اینکه صرف‌نظر از اینکه محتوای کلام دقیقاً چه بوده اما معصومین خط قرمز ما هستند، تصریح کرد: معصوم بودن آن‌ها از خطا و گناه از مسلمات مذهب ماست. چه ضرورتی دارد مطلبی را بیان می‌کنید، به زمان معصومین اشاره می‌کنید کار به خط قرمز نداشته باشید در این موقع که نیاز شدید به و حدت داریم سخنانی گفته می‌شود که جامعه را ملتهب می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: چه‌کار به وضع معصومین و زمان آن‌ها دارید که دردسر برای خود درست می‌کنید، من قبلاً گفته‌ام تضعیف قوای سه‌گانه صلاح جامعه نیست اما گاهی خودشان برای خود مشکل درست می‌کنند، این‌گونه مسائل سبب شده این‌گونه باور درست کنند که از مشکلات اصلی، ذهن جامعه را دور کنند و به مسائل حاشیه‌ای ببرند.

وی تأکید کرد: شما کار اصلی خود را در سه چیز خلاصه کنید جلوگیری از گرانی، تولید کار برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان تحصیل‌کرده و سوم در دسترس قرار دادن یک فضای مجازی سالم برای مردم.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر سالم‌سازی فضای مجازی گفت: این فضای مجازی فعلی که رفع مانع از آن شد به‌یقین تمام اختیارات آن در دست آمریکا و صهیونیست‌هاست و به همه اجازه دادند که به آن وارد شوند اما به‌صورت یک نوکر بی‌اختیار، آیا در شأن یک ملت پرافتخار هست که نوکر بی‌اختیار آن‌ها باشد؟

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اگر یک‌بار دیگر این فضای مجازی سبب اغتشاش شود مردم شما را نخواهند بخشید، خاطرنشان کرد: در یک بیان دیگر نیز گفته‌اند در عصر ما چرا شهید مطهری‌ها و علامه طباطبایی‌ها نیستند، اما عرض می‌کنیم که این شخصیت‌ها در زمان ما نیز هستند و در هنگامی‌که حجاب خاک برکشیدند می‌گوییم چه شخصیت‌هایی از دست دادیم. باید دست‌به‌دست هم دهیم ان‌شالله جلوی خطرات گرفته شود، شرایط اجازه التهاب در جامعه را نمی‌دهد و باید هوشیار و آگاه باشیم.

هیچ نیازی نیست که تعداد لیوان‌های آبی را که در روز نوشیده‌اید، بشمرید. تحقیقات نشان می‌دهند، میزان آبی که فرد به هنگام تشنگی با لذت می‌نوشد، برای سلامت او کافی هستند و آب مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند.

به گزارش شفاف، حتما شما هم بارها این جملات را شنیده‌اید: در روز ۸ لیوان آب بنوشید، خوردن تخم مرغ برای سلامتی مضر است‌، خوردن صبحانه باعث کاهش وزن می‌شود، شما باید هر روز مولتی‌ویتامین بخورید و دیگر جملاتی از این قبیل...


 در ادامه به اختصار به نادرستی هر یک از اینها می‌پردازیم.
 
باورهای اشتباه در ارتباط با سلامت بدن 

در روز ۸ لیوان آب بنوشید

هیچ نیازی نیست که تعداد لیوان‌های آبی را که در روز نوشیده‌اید، بشمرید. تحقیقات نشان می‌دهند، میزان آبی که فرد به هنگام تشنگی با لذت می‌نوشد، برای سلامت او کافی هستند و آب مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. یک سری از مواد خوراکی سرشار از آب هستند. برای نمونه می‌توان به سوپ‌ها، میوه‌جات و سبزیجات اشاره کرد. همین طور نوشیدنی‌هایی مانند آبمیوه، چای و قهوه نیز به تامین آب بدن شما کمک شایانی می‌کنند. البته مواری نیز هستند که نوشیدن آب بیشتری را نسبت به معمول می‌طلبند:

- زمانی که ادرار شما تیره رنگ باشد.

- زمانی که تعداد دفعات ادرار کردن شما در روز کم و نامنظم باشد.

- زمانی که فعالیت ورزشی زیادی دارید.

- زمانی که محیط زندگی شما بسیار گرم باشد.

خوردن تخم مرغ برای سلامتی مضر است‌

ای عاشقان املت شادی کنید! خوردن یک یا دو عدد تخم مرغ به هیچ عنوان به سلامت قلب یک فرد سالم آسیب نمی‌زند. حق با شماست. زرده تخم مرغ حاوی کلسترول است اما ضرر مقدار کلسترولی که در یک زرده تخم مرغ یافت می‌شود به مراتب کمتر از ضرر چربی‌هایی است که شما در غذاهای مختلف مصرف می‌کنید. از همه مهم‌تر تخم مرغ حاوی مواد مغذی مانند امگا ۳ است که به سلامت قلب شما کمک می‌کند.

ضد عرق‌ها باعث سرطان سینه می‌شوند

نگران نباشید! برخی از محققان بر این عقیده هستند که مواد شیمیایی که در ضد عرق‌ها و دئودورانت‌ها وجود دارند، به مرور از راه زیر بغل وارد بدن شده و با نفوذ به بافت‌های سینه، منجر به ایجاد تومور می‌شوند اما موسسه ملی سرطان می‌گوید که هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط میان این محصولات و سرطان سینه پیدا نکرده است.

احساس سرما باعث سرماخوردگی می‌شود

خیلی از مادربزرگ‌ها همیشه به ما می‌گفتند که اگر مدت زمان زیادی را در هوای سرد سپری کنیم، مریض می‌شویم ولی در حقیقت این طور نیست. یک مطالعه نشان می‌دهد که آن دسته از مردانی که ساعات زیادی را در هوای بسیار سرد - بالاتر از دمای انجماد - سپری کرده‌اند، از لحاظ جسمانی انسان‌های بسیار سالمی هستند. حضور درازمدت آنها در فضای باز و هوای سرد باعث شده است که سیستم ایمنی بدن آنها در مقابله با ویروس‌ها قوی شود. در واقع احتمال مریض شدن شما در فضای بسته بسیار بیشتر است؛ چرا که میکروب‌ها به آسانی در فضای بسته تردد می‌کنند.

شما باید هر روز مولتی ویتامین بخورید

احتمالا شما هم شنیده‌اید که با خوردن مولتی ویتامین‌ها می‌توانید مواد مغذی لازم را که در رژیم غذایی‌تان یافت نمی‌شوند، برای بدن خود تامین کنید. بسیاری از محققان با این باور مخالف هستند؛ هر چند اگر بر اساس نظر دکتر خود مولتی‌ویتامین مصرف می‌کنید، مشکلی نیست. ضمنا اگر باردار هستید، بایستی که فولیک اسید نیز مصرف کنید. چنانچه خارج از این دو گروه قرار دارید، بهترین راه برای تامین مواد مغذی بدن، داشتن یک رژیم غذایی سالم شامل میوه‌جات، سبزیجات، غلات، دانه‌های روغنی و روغن‌های سالم است.

خوردن صبحانه باعث کاهش وزن می‌شود

برای برخی از مردم خوردن صبحانه می‌تواند در روند کاهش وزن آنها تاثیر داشته باشد؛ چرا که باعث می‌شود، شخص تا قبل از زمان ناهار کمتر گرسنه شود و میلی به خوردن خوراکی‌های مختلف نداشته باشد اما این بدان معنا نیست که اگر صبحانه نخورید، چاق می‌شوید! بر اساس یک مطالعه که دانشگاه کرنل انجام داده است، افرادی که از صبحانه صرف نظر می‌کنند، در وعده‌های ناهار و شام خود نیز پرخوری نمی‌کنند و به طور متوسط در روز ۴۰۰ کالری کمتر می‌خوردند. خلاصه کلام این که: برای افراد سالم، نخوردن صبحانه می‌تواند در کاهش وزن آنها موثر باشد.

مخاط سبز رنگ بینی به معنای عفونت است

تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهند که مخاط سبز یا زرد رنگ بینی می‌توانند نشانه برخی از عفونت‌های باکتریایی باشند اما این یک نشانه قطعی نیست که شما را وادار به خوردن آنتی‌بیوتیک کند. به هنگام عفونت سینوس‌ها رنگ مخاط بینی شما تغییری نمی‌کند و این در حالی است که یک سرماخوردگی ساده، مخاط بینی شما را سبز رنگ می‌کند. پس قبل از مصرف هرگونه آنتی‌بیوتیکی با دکتر مشورت کنید.

کودکان با خوردن شکر پر جنب و جوش‌تر می‌شوند

به طور کلی شکر برای کودکان خوب نیست اما تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن شیرینی‌جات باعث بیش‌فعالی، کتک‌کاری یا عدم تمرکز در کودکان نمی‌شوند. حال از آنجایی که بسیاری از پدر‌ها و مادر‌ها به این باور غلط عقیده دارند، هر گونه عمل زشتی را که از کودک خود سر می‌زند، ناشی از خوردن شکر و شیرینی‌جات می‌دانند.

توالت فرنگی باعث انتقال بیماری می‌شود

اگر نمی‌توانید که توالت فرنگی (عمومی) را با دستمال یا هر چیز دیگری بپوشانید، نگران نباشید. در مقایسه با درها و دستگیره‌های درهای دستشویی و همین طور کف زمین دستشویی، صندلی‌های توالت فرنگی بسیار تمیز نیز هستند.
 
باکتری‌ها و ویروس‌هایی نظیر اشریشیا کلی، نوروویروس و آنفلونزا به وفور روی درها، دستگیره‌ها و کف زمین دستشویی‌های عمومی یافت می‌شوند. به هنگام مراجعه به دستشویی‌های عمومی بهترین کار این است که به وسیله دستمال دستگیره‌ها را بگیرید و حتما پس از آن دست‌های خود را با صابون یا یک مایع ضد عفونی کننده بشویید.

شکستن قولنج انگشتان باعث التهاب مفاصل یا همان آرتریت می‌شود

شاید تصور کنید که صدای حاصل از شکستن قولنج انگشتان به خاطر ساییدگی استخوان‌ها و مفاصل است ولی در حقیقت این طور نیست. این صدا به خاطر وجود حباب‌های گازی است که در بین استخوان‌ها شکل گرفته‌اند.
 
اگر شما از این کار لذت می‌برید، پس ادامه دهید. مطالعات نشان می‌دهند که شکستن قولنج انگشتان هیچ تاثیری بر بروز التهاب مفاصل یا آرتریت ندارد. البته در صورتی که به هنگام این کار احساس درد می‌کنید، بهتر است که به دکتر مراجعه کنید.»
 
طعم تلخ در دهان می تواند به علت برگشت اسید معده به مری که باعث سوزش سردل یا رفلاکس اسید می شود، ایجاد شود.
به گزارش شفاف، جوانه های چشایی دائما در حال جایگزین شدن هستند بنابراین تغییر در سلامت، مواد مغذی دریافتی و تغذیه، داروها، هورمونها و سن، همگی میتوانند بر عملکرد آنها تاثیر گذاشته و باعث شوند غذاها بی مزه یا مشابه به نظر برسند یا طعم بد، شیرین، گچی، خون مانند یا طعم های نامطلوب دیگر در دهان ایجاد کنند. از جمله دلایل محتمل طعم های غیر طبیعی در دهان عبارتند از:

سلامت ضعیف دهان
بهداشت ضعیف دهان میتواند به معنی مشکلات لثه و دندان مانند ژینژیویت باشد که موجب طعم بدن در دهان میشود.

عفونت دستگاه تنفسی فوقانی
سرما خوردگی، آلرژی و سینوزیت از جمله بیماریهایی هستند که موجب احتقان مسیر بینی و کاهش حس بویایی میشوند و به این ترتیب توانایی چشیدن طعمها کاهش می یابد.

بارداری
در مراحل اولیه بارداری، برخی از زنان متوجه میشوند حس چشایی شان تغییر کرده است. ممکن است طعم فلزی عجیب در دهان احساس کنند یا برخی نوشیدنیها و غذاهایی که سابقا لذت بخش بودند، ناگهان ناخوشایند به نظر برسند. همچنین فرد ممکن است از غذاهایی که پیش از این خوشش نمی آمد، لذت ببرد.

شیمی درمانی و داروهای درمان بیولوژیکی
افرادی که با این داروها تحت درمان سرطان قرار دارند ممکن است طعم عجیبی در دهان حس کنند که فلزی، تلخ یا شور احساس میشود.

داروهای دیگر
برخی از داروهایی که برای درمان آلرژی، بیماری آلزایمر، آنمی، آسم، فشار خون، گلوکوم (آب سیاه)، بیماری پارکینسون، نقرس، آرتروز روماتیسمی، اسکیزوفرنی و مشکلات تیروئید مصرف میشوند و نیز آنتی بیوتیکها (مانند مترونیدازول)، ضد قارچها، کورتیکواستروئیدها، دیورتیکها و چسبهای نیکوتین، میتوانند طعم بد و غیر طبیعی در دهان ایجاد کنند.

مشکلاتی در سلامتی
خشکی دهان به علت بی آب شدن بدن یا آسیب غدد بزاق، میتواند به طعم فلزی در دهان منجر شود.

در افرادی که به دیابت یا بیماری تیروئید، کبد یا کلیه مبتلا هستند، و نیز افرادی که ام اس،علت تلخی دهان چیست ؟یا سکته دارند، مشکلات طعم دهان محتمل تر است. سوء هاضمه در نتیجه بیماری رفلاکس مری معده نیز میتواند طعم شیرین یا اسیدی در دهان ایجاد کند.

پیری یا سوء تغذیه
طعم شیرین و شور اغلب با تغذیه نامناسب یا پیری، کاهش می یابد.

سندرم سوزش دهان
این وضعیت که به نامهای گلاسودینیا ( glossodynia)، گلاسوپیروز ( glossopyrosis)، استومودینیا (stomodynia) و دیسستزی دهان نیز شناخته میشود، با حس مداوم سوزش در لبها، زبان یا جای دیگری در دهان مشخص میشود. این وضعیت میتواند با طعم تلخ یا فلزی نامطلوب در دهان یا کاهش چشایی همراه باشد.

جراحی
جراحی هایی که در دهان، بینی و حلق انجام میشود، میتوانند به عصبهای جوانه های چشایی یا غدد بزاق آسیب وارد کنند.

اختلالات چشایی
نادر هستند اما برخی افراد به صورت ارثی ممکن است ناتوانی بویایی یا چشایی بوها و طعمهای خاصی را تجربه کنند. ضعف چشایی (Hypogeusia) به کاهش چشایی و اختلال چشایی (dysgeusia) یک طعم غیر طبیعی اشاره دارد. احتمال این که اختلالات بویایی مسئول مشکلات چشایی مزمن باشند، بیشتر است.

سوزش سر دل یا رفلاکس معده
طعم تلخ در دهان می تواند به علت برگشت اسید معده به مری که باعث سوزش سردل یا رفلاکس اسید می شود، ایجاد شود.

دریچه اتصال بین مری و معده به طور معمول باید بسته باشد تا اسید نتواند از معده خارج شود اما زمانی که این دریچه ضعیف شود یا آسیب ببیند، اسیدهای خارج شده یک احساس سوزش در معده و قفسه سینه ایجاد می کنند و باعث به وجود آمدن طعم و مزه ترش و یا تلخ در دهان می شوند.

کمبود ویتامین
اگر مرتبا در دهانتان احساس تلخی و یا ترشی دارید ممکن است به کمبود ویتامین مبتلا شده باشید. ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای بدن، برای عملکرد درست اندام ها، از جمله طعم، مزه و بو ضروری هستند.

دکتر کالین می گوید که "روی برای حواس چشایی و بویایی مورد نیاز است.” به همین خاطر قبل از مصرف مکمل روی، پزشک میزان روی بدن را چک می کند زیرا افزایش روی در بدن نیز می تواند یک طعم و مزه تلخ در دهان ایجاد کند. محققان دانشکده پزشکی هاروارد می گویند که کمبود ویتامین B12 می تواند باعث از دست دادن طعم غذاهای شود.

سیگار کشیدن
یکی از راه هایی که سیگار کشیدن به وسیله آن به سلامتیتان آسیب می زند تغییر مزه دهان است. دلیل آن که سیگار می تواند مزه تلخ در دهان ایجاد کند این است که سیگار حاوی مواد شیمیایی سمی است که به جوانه های چشایی آسیب می زنند.

در مطالعه ای که در مجله Chemosensory Perception منتشر شده نشان داده شد که در افراد سیگاری، جوانه های چشایی که تشخیص طعم تلخ موثرند، بیشتر تحت تاثیر قرار دارند.

معمولا، اگر سیگار ترک شود جوانه های چشایی رشد کرده، بیشتر می شوند و احساس مزه و طعم بهبود می یابد. با این حال افرادی که طولانی مدت سیگاری بودند ممکن است پس از ترک سیگار هرگز جوانه های چشاییشان باز نگردد.

رعایت بهداشت دهان و دندان
عادات خوب بهداشت دهان و دندان مانع از تجمع باکتری ها شده و طعم بد را در دهان از بین می برد. دندانپزشکان توصیه می کنند روزی دو بار و ترجیحا بعد از هر وعده غذایی برای جلوگیری از ایجاد طعم و مزه بد در دهان، دندان ها را مسواک بزنید. هر بار مسواک زدن باید ۲ الی ۳ دقیقه طول بکشد.

این زمان باعث می شود در مورد از بین رفتن باکتری ها، مانده های غذا و پلاک ها اطمینان حاصل کنید.

جوش شیرین
جوش شیرین می تواند به خنثی کردن باکتری ها که باعث ایجاد مزه تلخ در دهان پس از غذا خوردن می شوند کمک کند. جوش شیرین (بی کربنات سدیم) به طور طبیعی قلیایی است و می تواند به کاهش اسید مضر در دهان کمک کنند.

محققان موسسه The National Cancer توصیه می کنند دهان خود را برای رفع مزه تلخ و بد آن با محلول جوش شیرین بشویید. برای این کار نصف قاشق چای خوری نمک، یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک فنجان آب گرم را با هم مخلوط کنید و آن را در دهان بچرخانید.

اگر طعم تلخ در دهان با سوزش سر دل ایجاد می شود، برای کاهش سطح اسید در معده می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین یک درمان موثر و طبیعی برای سوزش سر دل است. ۱/۲ قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کنید. بعد از هر وعده غذایی برای رهایی از ناراحتی ناشی از سوزش سر دل این محلول را بنوشید.

مسواک زدن روی زبان
مسواک زدن زبان کمک می کند تا باکتری ها و مخمرها که در آن ها جمع شده و طعم ایجاد شده آن ها با ذائقه شما تداخل دارند، از بین بروند. برای تمیز کردن زبان خود از باکتری ها، به آرامی سطح زبان را از عقب به جلو مسواک بزنید. این کار را حداقل یک بار در روز پس از مسواک زدن دهان انجام دهید.

خوردن میوه های از خانواده مرکبات
خوردن میوه های خانواده مرکبات می توانند احساس تلخی دهان را از بین ببرند. این امر به ویژه زمانی که به دلیل پیری، آسیب، بارداری و درمان سرطان طعم تلخ و تند در دهان دارید، با تقویت و تحریک جوانه ها چشایی می توانند منجر به بهبود این اختلال شوند.

میوه هایی مانند لیمو، پرتقال و گریپ فروت همچنین می توانند میزان بزاق را بیشتر کرده و تجربه مزه تلخ در دهان را کم کنند.

چیز معمولی نیست که روی یک هات داگ یا همبرگر لم بدهید و استراحت کنید، اما با مجموعه مبلمان عجیب و منحصربفرد می‌توانید داخل ساندویچ کنار یک تکه خیارشور یا ترشی بنشینید.

به گزارش شفاف، چیز معمولی نیست که روی یک هات داگ یا همبرگر لم بدهید و استراحت کنید، اما با مجموعه مبلمان عجیب و منحصربفرد می‌توانید داخل ساندویچ کنار یک تکه خیارشور یا ترشی بنشینید. در این مجموعه مبلمان فست فودهای محبوب به مبلمان راحت و منحصربفردی تبدیل شده اند. در نگاه اول غیرممکن است که مبلمان و صندلی‌ها را فست فود اشتباه نگیرید. قهوه‌ای کاراملی مبلمان به رنگ نانی است که در غذاهای واقعی استفاده می‌شود. بالش‌های آن به شکل سوسیس، همبرگر و مواد معمول داخل ساندویچ است که با جزئیاتی مثل دانه‌های گوچه فرنگی، سس خردل و .. همراه شده است. این طراحی مبلمان نشان می‌دهد که محل نشستن نباید خسته کننده باشد و حتی می‌تواند باعث خنده ما شود.

 تا حالا روی یک هات داگ یا همبرگر نشسته اید؟ 
 
تا حالا روی یک هات داگ یا همبرگر نشسته اید؟ 
 
تا حالا روی یک هات داگ یا همبرگر نشسته اید؟ 
 
تا حالا روی یک هات داگ یا همبرگر نشسته اید؟ 
 
تا حالا روی یک هات داگ یا همبرگر نشسته اید؟
هشدار؛
یک متخصص تغذیه با تعریف حساسیت غذایی گفت: حساسیت غذایی زمانی آغاز می‌شود که فرد غذای خاصی را مصرف می‌کند و به دنبال واکنش بدن، علائمی بروز می‌کند که با شرایط عادی تفاوت دارد.

به گزارش شفاف،  پیام فرح بخش، دکترای تغذیه در گفت و گو با برنامه «غذا سلامت زندگی» شبکه رادیویی سلامت با تعریف حساسیت غذایی گفت: حساسیت غذایی زمانی آغاز می‌شود که فرد غذای خاصی را مصرف می‌کند و به دنبال واکنش بدن، علائمی بروز می‌کند که با شرایط عادی تفاوت دارد.

وی در ادامه به علام حساسیت غذایی اشاره کرد و گفت: حساسیت غذایی، علائمی از قبیل خارش پوستی، کهیر، تحریک‌های پوستی، تغییرات تنفسی یا حالت خفگی دارد؛ اما حساسیت‌هایی که در خون ایجاد می‌شود می‌تواند تغییراتی در سلول‌های خونی افراد ایجاد کند.

 

فرح بخش عنوان کرد: حساسیت‌ها واکنش‌های ایمنی بدن هستند، بسیاری از افراد در سال از یک ماده غذایی استفاده می‌کند و مشکلی ندارند، اما بعد از مدتی دچار حساسیت می‌شوند بنابراین، حساسیت‌های غذایی در طول عمر یک فرد می‌تواند بروز کند.

این دکترای تغذیه با اشاره به عادات غذایی نامناسب گفت: عادت‌های غذایی، حساسیت ایجاد نمی‌کنند، اما سبب بروز بیماری‌هایی می‌شوند به عنوان مثال گوجه و بادمجان ماده غذایی حاسیت زا محسوب می‌شوند.

وی به آلرژی زایی ادویه جات اشاره کرد و افزود: شایع‌ترین آلرژن ها، ادویه جات هستند، ادویه‌هایی مثل دارچین، فلفل و زنجبیل و زردچوبه حساسیت زا محسوب می‌شوند، اما ادویه جات تند حساسیت زایی بیشتری دارند، پس اگر به ادویه حساسیت داریم نباید از آن‌ها استفاده کنیم؛ زیرا با هر بار مصرف، وضعیت ما خطرناک ترمی شود.

فرح بخش با اشاه به برخی موادغذایی آلرژی زا، افزود: میوه‌های آلرژن مثل انگور و خربزه به شدت حساسیت زا هستند و باعث آلرژی‌های فصلی و پوستی می‌شوند، فرد ممکن است با مصرف انگور و خربزه دچار خارش و تورم شود، همچنین در گروه مغز دانه‌ها بادام زمینی بسیار آلرژی زاست و مصرف آن در برخی افراد می‌تواند خطرناک باشد.

وی با بیان اینکه آلرژی‌های تنفسی از آلرژی‌های پوستی خطرناک ترند و بروزشان شدیدتر است، ادامه داد: برای درمان آلرژی‌های تنفسی باید به پزشک مراجعه کرد.

فرح بخش افزود: بسیاری از حساسیت‌های گوارشی به صورت معمول با خوردن شیر و لبنیات حس و باعث معده درد و بهم ریختگی سیستم گوارشی می‌شود؛ این نوع آلرژی به دلیل وجود پروتئین‌هایی است که در شیر وجود دارد، در بین لبنیات، شیرگاو بسیار حساسیت زاست.

این دکترای تغذیه ادامه داد: بسیاری از حساسیت‌ها در دستگاه گوارشی اتفاق می‌افتد که این نوع حساسیت علائمی، چون قرمزی و تورم، دل درد، نفخ، اسهال یا حتی دفع خون دارد در این نوع حساسیت عاقلانه این است که ماده غذایی حساسیت زا را از برنامه غذایی فرد حذف کنیم، حساسیت به پروتئین گندم یا سلیاک هم می‌تواند جزو حساسیت گوارشی باشد.

وی ادامه داد: افراد برای تشخیص آلرژی، به کلینیک‌های آلرژی مراجعه می‌کنند تا چرایی آن تشخیص داده شود؛ پس از آنکه فرد متوجه شد به چه ماده‌ای حساسیت دارد باید آن ماده را از برنامه غذایی خود حذف کند تا حساسیت بروز نکند.

فرح بخش با اشاره به میوه‌های آلرژی زا گفت: درمیوه‌های تابستانی توت فرنگی می‌تواند حساسیت ایجاد کند، در میوه‌های پاییزی با مصرف کیوی و انبه برای برخی حساسیت ایجاد می شود، بنابراین توصیه می‌ کنیم افراد ماده غذایی حساسیت زا را از فهرست برنامه غذایی خود حذف کنید.

وی در ادامه تاکید کرد: در باور عموم این موضوع مطرح است که خوردن ماده‌های سرد مثل ماست، باعث از بین رفتن حساسیت می‌شود؛ ولی اینطور نیست مصرف این ماده غذایی اگرچه علائم را کاهش می‌دهد، اما آن را از بین نمی‌برد و درمان نمی‌کند.

این دکترای تغذیه در خصوص تداخل غذایی عسل و خربزه اظهار کرد: تداخل خربزه و عسل، حساسیت نیست، بلکه این دو ماده با یکدیگر تداخل غذایی دارند و در یک زمان نباید مصرف شوند.

رژیم 7-4-2 پیشنهادات خوبی برای لاغری طولانی مدت دارد در صورتیکه سخت‌گیری رژیم‌های دیگر را ندارد. میان‌وعده، ارفاق‌ها و جایزه‌ها باعث شده است که این رژیم برای افراد مختلف، مناسب و ساده باشد.

به گزارش شفاف، می‌خواهیم رژیمی به شما معرفی کنیم که می تواند برای 4وعده روزانه شما غذاهای لاغر کننده تدارک ببیند؛ آن هم فقط در مدت 7روز. در این مدت به راحتی میتوانید 3تا5 کیلوگرم وزن کم کنید. در ادامه شما را با رژیم 7-4-2 آشنا می کنیم.

همه دانستنی های رژیم 7-4-2

یعنی 2 وعده‌ی غذایی(ناهار و شام)، 4 میان‌وعده‌ی روزانه به مدت 7 روز. در این رژیم شکلات سیاه و مواد نشاسته‌ای نیز گنجانده شده است.هدف این روش این است که با شیوه‌ای به دور از افراط و سختگیری و با رعایت اعتدال در مصرف مواد غذایی سالم و خوشمزه فرد را چند کیلوگرم لاغر کند. در فاز اول این رژیم در عرض یک ماه می‌توان بین 3 تا 5 کیلوگرم وزن کم کرد.

 رژیم 7-4-2 خوب است یا بد؟

آنچه باید در رژیم 7-4-2 بدانیم

این رژیم پیشنهادات خوبی برای لاغری طولانی مدت دارد در صورتیکه سخت‌گیری رژیم‌های دیگر را ندارد. میان‌وعده، ارفاق‌ها و جایزه‌ها باعث شده است که این رژیم برای افراد مختلف، مناسب و ساده باشد. بهتر است بعد از رژیم نیز عادت‌های خوب غذایی آن را دنبال کنید تا لاغری‌تان طولانی مدت شود. اگر عادت‌های بد غذایی زیادی دارید، نمی‌توانید از مواد غذایی دلخواهتان دست بکشید یا سر ساعات مشخصی غذا بخورید این رژیم چندان به دردتان نمی‌خورد. البته منظورمان این است که مدت زمان رعایت آن طولانی‌تر خواهد بود. شما نیاز دارید که هر هفته حداقل 3 ساعت ورزش کنید و یا اینکه روزانه یک ورزش سبک ماننده پیاده روی، انجام کارهای منزل، باغچه کاری و غیره انجام دهید تا راحت‌تر به وزن دلخواهتان برسید.


فاز 1 برنامه‌ی غذایی را تقسیم کنید

دو وعده‌ی غذایی ناهار و شام باید شامل گوشت پرندگان، ماهی، تخم مرغ، گوشت قرمز کم چرب(120 تا 200 گرم برای خانم‌ها و 150 تا 250 گرم برای آقایان) و سبزیجات(حداقل 150 گرم برای هر وعده‌ی غذایی) و همچنین میزان بسیار کمی مواد چرب(یک قاشق غذاخوری کره یا ترجیحا روغن زیتون یا روغن کلزا) باشد. می‌توانید یک پیش غذای ساده مانند سالاد یا سوپ بدون ماده‌ی چرب و بدون مواد غذایی نشاسته‌ای(سوپ یا خوراک بدون سیب زمینی) به برنامه‌ی غذایی اضافه کنید.

4 میان‌وعده

در این رژیم رساندن طعم شیرین با مصرف میوه یا ماست طبیعی تامین می‌شود. بنابراین در ساعات 10 صبح، 4 و 7 بعد از ظهر و حدود 10 شب برای جلوگیری از گرسنگی احتمالی باید میان‌وعده ای شامل میوه یا ماست میل کنید.

این میان‌وعده ها باید سر ساعت مشخصی صرف شوند. می‌توانید میزان میان‌وعده‌ها را بر حسب نیازهایتان کاهش دهید.توجه داشته باشید که تقسیم بندی برنامه‌ی غذایی به لاغری کمک می‌کند به خاطر این که باعث کاهش انسولین ترشح‌شده می‌شود به این ترتیب دخیره‌سازی کالری‌ها کاهش پیدا کرده و روند لاغری به راحتی سپری می‌شود.

مواد نشاسته‌ای

همانطور که گفته شد این رژیم جزو رژیم‌های سختگیرانه نیست و ارفاق‌های مناسبی دارد. به این ترتیب که می‌توانید 4 مرتبه در هفته 150 گرم مواد غذایی نشاسته‌ای پخته میل کنید. بهتر است سراغ آن‌هایی بروید که شاخص گلیسمی پایینی دارند و باعث سیری طولانی مدت می‌شوند مانند پاستاهای تهیه شده از آرد کامل، حبوبات(عدس، لپه و غیره) سیب زمینی پخته شده با پوست و برنج. اگر این مواد غذایی را مصرف می‌کنید از خوردن نان بپرهیزید. این مواد غذایی را با سالاد و سبزیجات فراوان میل کنید.

شکلات سیاه

آنچه باید در رژیم 7-4-2 بدانیم

می‌توانید در طول هفته تا 100 گرم شکلات میل کنید. بهتر است این 100 گرم را تقسیم کرده و در طول هفته میل کنید نه به یک باره. البته می‌توانید به جای آن بیسکویت میل کنید.

فاز 2: پاداش می گیرید

مواد غذایی پیشنهاد شده در فاز 1 به قوت خود باقیست. رژیم 7-4-2 اجازه می‌دهد که بعد از فاز اول، هر هفته ‌یکی از «جایزه‌های» زیر را به فاز یک اضافه کنید. به عنوان مثال در هفته‌ی بعد از فاز یک می‌توانید علاوه بر رعایت اصول گفته شده صبحانه‌ی جایزه را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. برای هفته‌ی بعد می‌توانید همین جایزه را ادامه دهید و یا جایزه‌ی دیگری انتخاب کنید.

1.بعد از هفته‌ی اول می‌توانید به جای 4 مرتبه در هفته، هر روز مواد غذایی نشاسته‌ای میل کنید. در واقع روزانه 200 گرم مواد نشاسته‌ای پخته شده مجاز می‌شود.

2.نان را به وعده‌ی ناهار یا شام اضافه کنید(80 گرم در روز). حتما از نان‌های تهیه شده از آرد سبوس‌دار استفاده کنید.

3.می‌توانید روزانه تا 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون نیز به برنامه‌ی غذایی تان اضافه کنید.

4.مصرف روزانه 30 گرم پنیر نیز مجاز می‌شود.

5.در فاز دوم می‌توانید صبحانه را نیز شروع کنید. برای این وعده می‌توانید بین 40 تا 80 گرم نان، به اضافه‌ی 10 گرم کره یا دو تا سه قاشق چایخوری عسل یا مربا میل کنید.

6.دو بار در هفته ‌یک غذای سنگین مانند سرخ کردنی ها، غذاهای حاوی سس و غیره را به فاز اول اضافه کنید. سعی کنید این غذاها را با سبزیجات فراوان بخورید و در کنار آن ها نان و پنیر قدغن است.

7.دو روز یکبار می‌توانید یک عدد شیرینی یا یک تکه‌ی کوچک کیک میوه‌ای مصرف کنید.

 فاز 3: مرحله‌ی تثبیت

بعد از اینکه چند کیلو لاغر شدید باید وارد مرحله‌ی تثبیت شوید:

 

صبح را چطور آغاز کنید؟

می‌توانید نان یا غلات، یک ماده‌ی لبنی، یک عدد تخم‌مرغ، یک واحد میوه میل کنید. از لبنیات کم چرب استفاده کنید. به جای نیمرو تخم‌مرغ آب پز میل کنید. توجه داشته باشید اگر بعد از بیدار شدن احساس گرسنگی ندارید لازم نیست خودتان را مجبور به خوردن کنید. تا ساعت ده صبر کنید و همان میان‌وعده‌ی فاز اول را میل کنید.

تدارکات ناهار و شام

آنچه باید در رژیم 7-4-2 بدانیم

سبزیجات و پروتئین و یک سهم مواد نشاسته‌ای را تکرار کنید. حواستان باشد که بیشترین حجم بشقاب‌تان به سبزیجات اختصاص داده شود. اگر داخل غذایتان مواد نشاسته‌ای داشتید مانند سیب زمینی یا حبوبات و غیره از خیر نان بگذرید. اگر دلتان می‌خواهد غذایتان را با نان میل کنید از خیر مواد نشاسته‌ای بگذرید. طبق همان فاز اول می‌توانید پیش غذای ساده‌ای برای خود تدارک ببینید.

اگر همچنان گرسنه بودید می‌توانید یک پیاله ماست یا یک واحد میوه میل کنید. در غیر اینصورت صبر کنید تا زمان میان‌وعده‌تان برسد. شما همچنان می‌توانید ارفاق‌های فاز یک و جایزه‌های فاز دو را دنبال کنید.

در این تصاویر شاهد گونه‌های مختلف حیات در اعماق خلیج مکزیک خواهید بود.

به گزارش شفاف، دانشمندان در حال مطالعه بر روی گونه های گیاهی و جانوری موجود در اعماق خلیج مکزیک هستند. این تصاویر از گونه های مختلف حیات در اعماق خلیج مکزیک گرفته شده است.

گونه‌های حیات در اعماق خلیج مکزیک‎+تصاویر

گونه‌های حیات در اعماق خلیج مکزیک‎+تصاویر

گونه‌های حیات در اعماق خلیج مکزیک‎+تصاویر

گونه‌های حیات در اعماق خلیج مکزیک‎+تصاویر

گونه‌های حیات در اعماق خلیج مکزیک‎+تصاویر

گونه‌های حیات در اعماق خلیج مکزیک‎+تصاویر

گونه‌های حیات در اعماق خلیج مکزیک‎+تصاویر

گونه‌های حیات در اعماق خلیج مکزیک‎+تصاویر

گونه‌های حیات در اعماق خلیج مکزیک‎+تصاویرگونه‌های حیات در اعماق خلیج مکزیک‎+تصاویر

گونه‌های حیات در اعماق خلیج مکزیک‎+تصاویرگونه‌های حیات در اعماق خلیج مکزیک‎+تصاویر

متوسط دمای این دهکده در ماه ژانویه ۵۰- درجه سانتیگراد است. به محض اینکه ساکنان آن از خانه خارج می شوند، مژه هایشان کاملا یخ می زند!
به گزارش شفاف، به تازگی تصاویری از سردترین دهکده زمین با دمای متوسط ۵۰- درجه سانتیگراد ثبت شده است.
 
تصاویر سردترین دهکده زمین را ببینید

به گزارش سیبری تایمز، متوسط دمای این دهکده در ماه ژانویه ۵۰- درجه سانتیگراد است. به محض اینکه ساکنان آن از خانه خارج می شوند، مژه هایشان کاملا یخ می زند!
 
تصاویر سردترین دهکده زمین را ببینید

این دهکده دورافتاده به نام Oymykon در سیبری قرار دارد. سرمای آب و هوای Oymykonبه انداز ه ای است که دماسنج الکتریکی پس از ثبت دمای ۶۲- درجه سانتیگراد در دهکده از کار افتاد.
 
تصاویر سردترین دهکده زمین را ببینید

 اما ساکنان محلی می گویند حتی دمای ۶۷- درجه سانتیگراد را نیز تجربه کرده اند. چنین دمایی یک درجه کمتر از دمای قابل قبول برای سکونت دائمی در هر نقطه از کره زمین است.
 
 تصاویر سردترین دهکده زمین را ببینید

در Oymykonیخ زدن جوهر خودکار، شیشه های خانه، خالی شدن باتری و حتی یخ زدن صورت ساکنان از مشکلات روز مره به حساب می آیند.
 
تصاویر سردترین دهکده زمین را ببینید

 یکی دیگر  از مشکلات ساکنان این منطقه دفن مردگان است. به دلیل ضخامت قطر یخ روی زمین، برای دفن مردگان باید زمین به اندازه کافی گرم شود تا بتوان در آن سوراخی حفر کرد. سپس در این سوراخ مقداری ذغال داغ قرار داده می شود تا بتوان یخ را شکست. این فرایند چند روز باید تکرار شود.
منبع: مهر
مطالب مرتبط
برچسب ها: شفاف ، سرگرمی ، سرما

برای دریافت جدیدترین بسته اخبار روز اینجا کلیک کنید
 
 
نام:
 
ایمیل:
 
* نظر:
 
 
 
 

توضیح مجری سرشناس درباره شایعه بیماری‌اش

نیما کرمی با حضور در برنامه «دورهمی» درباره بیماری که در ظاهرش تاثیر گذاشته بود توضیح داد و از قضاوت‌هایی که از سوی مردم شده است گلایه کرد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرآنلاین، نیما کرمی مجری تلویزیون و همسرش زینب زارع پنجشنبه 29 دی مهمان مهران مدیری در برنامه «دورهمی» بود.

کرمی در بخشی از این برنامه در مورد حواشی که درباره روبوسی او و همسرش رخ داده بود توضیح داد: «به دلیل اینکه تیتر زدند مجری زن و مرد یکدیگر را بغل کردند و نسبت ما را بیان نکردند حاشیه‌ساز شد.»

او درباره قضاوتی که درباره ظاهرش شد، گفت: «در پیشانی من یک لکه‌ای از یک جوش شروع شد و به مرور زمان بزرگ شد و در کنار این روی سرم هم درست شد. این اواخر هم که شدت گرفته بود دیگر نفس کشیدن را هم برایم سخت کرده بود. یک بیماری به نام خودایمنی است که سیستم بدن معکوس عمل می‌کند و پس از بیماری به درمان می‌پردازد و به نحوی خودزنی می‌کند.»

این مجری ادامه داد: «در طول این مدت که پنج، شش سال طول کشید خیلی از قضاوت‌ها اذیت شدم تا اینکه به هر طریقی بیماری من بهبود پیدا کرد و کم کم آن لکه محو شد و آن وقت کامنت‌هایی برایم می‌گذاشتند که دیدی خدا تو را زد و می‌خواستی جای مهر بذاری نشد.»

گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید سید‌علی‌اکبر فاطمی

شهیدی که تاریخ دقیق شهادت خود را پیش‌بینی کرده بود/ نظر حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهید

خبرگزاری فارس: شهیدی که تاریخ دقیق شهادت خود را پیش‌بینی کرده بود/ نظر حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهید

معلم قرآن بود و همزمان در مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی درس می‌خواند، با آغاز جنگ راهی منطقه شد و درست در روزی که پیش‌بینی کرده بود شهید شد.

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، در ادامه دیدارهای جامعه قرآنی با خانواده‌های معظم شهدا، هیأتی قرآنی به دیدار خانواده طلبه شهید سیدعلی‌اکبر فاطمی رفتند. 

در این دیدار مادر شهید درباره فرزندش گفت: علی‌اکبر سه سال داشت که نمازش را می‌خواند و تنها هفت سال داشت که روزه می‌گرفت. سال آخر دبیرستان و در ایام امتحانات بود که تصمیم گرفت به جبهه برود، گفت همانجا درس می‌خوانم و امتحان می‌دهم. البته بسیار درسخوان و سختکوش بود و هم‌زمان با تحصیل در مدرسه، به حوزه علمیه هم می‌رفت. بسیار باادب بود و در مواجهه با من و پدرش، همواره مؤدب رفتار می‌کرد تا جایی که همه کارهای خانه را انجام می‌داد، تا ما نمی‌نشستیم او هم نمی‌نشست.

 

 

شب‌ها را بیدار می‌ماند و با نماز شب و زیارت عاشورا مشغول بود. پولی که بابت کرایه ماشین و خرجی روزانه پدرش به او می‌داد را برای خودش هزینه نمی‌کرد و برای فرزندان شهدا هدیه می‌خرید. در مسجد هم بسیار فعال بود و آنجا به بچه‌ها قرآن یاد می‌داد و حدود 40، 50 شاگرد داشت.

با فرزندان دیگرم بسیار تفاوت داشت و پدرش هم او را خیلی دوست داشت. بعد از شهادت علی‌اکبر، پدرش وصیت کرد که او را کنار این شهید عزیز دفن کنیم.

در ادامه، سیدرضا فاطمی برادر شهید علی‌اکبر فاطمی در خصوص فعالیت‌ها و خصوصیات این شهید عزیز گفت: علی‌اکبر دوره دبیرستان را در مدرسه فلسفی گذراند و ضمن درس خواندن، در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی هم تحصیل می‌کرد. قبل از انقلاب فعالیت‌های مختلفی داشت و در مبارزات فعال بود، بعد از انقلاب هم داوطلبانه به جبهه رفت. پدرم مخالف حضور علی‌اکبر در جبهه‌ها بود، از این رو به نزد آقای مجتهدی رفت و از وی خواست که علی‌اکبر را از رفتن به جبهه منصرف کند، اما علی‌اکبر در پاسخ به آقای مجتهدی گفت من باید به حرف امام گوش بدهم که یک تکلیف شرعی است، قطعاً به جبهه می‌روم.

پس از رفتن علی‌اکبر به منطقه، پدرم تاب نیاورد و به دنبال او به جبهه رفت. پدر با سختی خود را به خط رساند اما گویا علی‌اکبر در عملیات شرکت کرده بود، از این رو نتوانست فرزندش را ببیند، اما یکی از فرماندهان به پدرم قول داده بود که بعد از عملیات، علی‌اکبر را به خانه می‌فرستد، همین هم شد و بعد از عملیات چند روز به مرخصی آمد، اما دوباره به منطقه بازگشت.

 

 

یکی از نکات جالب درباره شهادت برادرم این بود که چند روز پیش از شهادت، روز شهادت خود را پیش‌بینی کرده بود و روز قبل از شهادت دوباره به دوستان خود گفته بود که من فردا شهید می‌شوم، صبح آن روز دوستان از وی پیگیر شده بودند که چرا شهید نشدی؟ علی‌اکبر در پاسخ آنها گفته بود کمی صبور باشید. بعدازظهر روز 11 اسفندماه سال 65 وعده‌ای که علی‌اکبر به دوستانش داده بود محقق شد و بر اثر انفجار خمپاره به همراه یکی از هم‌رزمانش به شهادت رسید.

به یاد دارم در یک سفر مشهد پدرم به علی‌اکبر گفت هر چه از امام رضا(ع) می‌خواهی همین جا بگو، علی‌اکبر هم گفت من هیچ آرزویی جز شهادت ندارم. بسیار فعال و پرجنب و جوش بود. در جلسات قرآن شرکت می‌کرد، خودش هم جلسه هفتگی داشت و به صورت چرخشی در منزل دعای کمیل و دعای ندبه برگزار می‌کرد. هیچ تعلقی به مال دنیا نداشت و حتی کفش و لباس‌هایی که پدر و مادر برایش می‌خریدند به مستضعفان می‌بخشید. یکبار پدر و مادر یکی از دوستانش با هم قهر کرده بودند، علی‌اکبر به محض اطلاع از این موضوع، با یک جعبه شیرینی به منزل آنها رفته بود تا بین این زن و شوهر صلح و صفا ایجاد کند، بعد از شهادت علی‌اکبر این زن و مرد به منزل ما آمدند و برای او بی‌تابی می‌کردند.

سیدحسین فاطمی برادر دیگر شهید علی‌اکبر فاطمی بود که به بیان دیگر خصوصیات این شهید عزیز پرداخت و گفت: علی‌اکبر خیلی زود به کمال رسید و در روز شهادتش همه به این موضوع اذعان می‌کردند که او مانند میوه‌ای بود که خیلی زود رسید و کامل شد. در مدرسه آقای مجتهدی شاگرد آقای قرائتی بود، گویا هر وقت آقای قرائتی سؤالی از بچه‌ها می‌پرسید علی‌اکبر بلافاصله جواب آن سؤال را می‌گفت، تا جایی که آقای قرائتی یکبار پدرم را احضار کرده به او گفته بود شما روحانی هستید؟ پدرم گفته بود نه و برای آقای قرائتی سؤال بود که علی‌اکبر این همه اطلاعات و معلومات را از کجا آورده است.

سرانجام علی‌اکبر در حالی که کمتر از 20 سال سن داشت و طبق وعده‌ای که داده بود در روز 11 اسفند سال 65 به آرزویی که در حرم امام رضا(ع) به آن اشاره کرده بود، رسید و شهید شد.

 

طلبه ای در اتوبوس عبایش را درآورد و به کارتن‌خواب کنارش داد که روی پا بیندازد و گرم شود.
کد خبر: ۶۷۲۷۰
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ - 17 January 2018
باید دقت داشت که هرگز نباید برنج پخته‌شده را که در فضای آزاد به‌مدت چندین ساعت مانده است، مصرف کرد، اما چرا؟!
کد خبر: ۶۷۲۹۷
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲ - 17 January 2018

به گزارش روزپلاس، باید دقت داشت که هرگز نباید برنج پخته‌شده‌ای را که در فضای آزاد به‌مدت چندین ساعت مانده است مصرف کرد چرا که در برنج مانده، باکتری‌ای به‌نام "باسیلوس سرئوس" رشد می‌کند که خطرناک است.
 
مواد سمی حاصل از این باکتری موجب گرفتگی عضلات، اسهال و تهوع شدید می‌شود.
 
در مورد منشأ بیماری MS می‌توان به موارد زیر اشاره داشت که باید از آن پرهیز داشت:
 
حرص خوردن بیش از حد، حساس و زود‌رنج بودن، عصبی شدن، حسادت ورزیدن، خوردن بیش از حد غذاهای سرد، بی‌خوابی به‌مدت طولانی.
 

مقصد محبوب از معروف ترین بناهای تاریخی جهان

چهارشنبه 27 دی 1396 - گردشگری,جهان گردی,اماکن دیدنی

اگر به معماری خیره کننده و بناهای زیبای جهان علاقه دارید و حتی اگر علاقه ندارید، این ساختارهای چشمگیر بسیار دیوانه کننده هستند! معروف ترین بناهای تاریخی جهان هستند که هر کسی باید در طول عمر خود حداقل یک بار آن ها را ببیند، و  برای سفر به آنجا برنامه ریزی کند. در اینجا ما 10 مقصد برای گذراندن تعطیلاتی سرشار از هنر معماری را معرفی کرده ایم. پس با ما در مجله همگردی همراه باشید برای سفر به مشهورترین بناهای جهان...
معماری رومی

سانتا ماریا دل فیور، فلورانس، ایتالیا

فلورانس یکی از مهم ترین مراکز معماری و هنر رنسانس، به خوبی یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا است که مشهورترین بناهای جهان را در دل خود جای داده. البته، آنجا زادگاه معماری بود و کلیسای سانتا ماریا دل فیور، که بیشتر به عنوان دوئومو شناخته می شود، جواهر طلائی آنجا است، که با سنگ مرمر تزئین شده و با گنبد های آجری نمادین پر شده است. البته از بناهای زیبای جهان و جاذبه های زیاد دیگری در این جا وجود دارند که بخواهید این جا را تجربه کنید ، موزه های فلورانس، کاخ ها و کلیساهایی که به عنوان برخی از بزرگترین گنجینه های هنری در جهان به شمار می روند، با کلیساهای سانتا ماریو نولا و سانتا کروچه به عنوان گالری های هنری واقعی. گالری آکادمیا یکی از پربازدیدترین موزه های فلورانس است، که کارهای میکل آنژ نابغه، از جمله مجسمه سنگ مرمر دیوید، که بیش از 13 فوت ارتفاع دارد، نیز در اینجا قرار دارد. برای مشاهده یکی از زیباترین منظره های فلورانس، به تپه به کلیسای سان مینیاتو مونته صعود کنید.
سانتا ماریا دل فیور

مخزن باسیلیکا، استانبول، ترکیه

مسافرانی که از معماری باشکوه، تاریخ و چشم انداز های چشمگیر استقبال می کنند، از دیدن این شهر باستانی و پایتخت سابق سه امپراتوری: روم، بیزانس و عثمانی پشیمان نخواهند شد. به خاطر امپراتوری سابق بیزانس، شما شانس این را دارید که از ساختارهای دیدنی دوره قرون وسطایی، شامل مخزن باسیلیکا، یک ساختار زیرزمینی مانند کلیسای جامع که توسط صدها ستون به سبک های ایونیک (به ویژه ستون هایی که دارای شیار بوده و سرستون آن مثل شاخ قوچ پیچیده است)، دوریک (که ویژگی آن سادگی و داشتن ستون های کنگره دار و سرستون های گرد است) و کرینتی (که به طور دلپذیری پیچیده و پر جزئیات بود) طراحی شده است لذت ببرید. توسط امپراتور جاستینینی در قرن ششم ساخته شده و با یک مجرا آبرسانی شده است، ساخت این مخزن، عمری از حکومت عثمانی تا دوران مدرن آب دارد. در کنار آن قدم بزنید تا کپورهای بزرگی که در اعماق آن شناور هستند را ببینید. پس از آن شما می توانید از بسیاری از بهترین جاذبه های استانبول و از مشهورترین بناهای جهان از جمله موزه سنت سوفیا، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، هیپ هاپ، بازار بزرگ و بازار ادویه مصر، که همه در فاصله کوتاهی از یکدیگر قرار دارند، دیدن کنید.
مخزن باسیلیکا

کلیسای جامع کلن، کلن، آلمان

با 2000 سال سابقه در کلن، که توسط رومی ها تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین شهرهای آلمان است که معروف ترین بناهای تاریخی جهان را در خود جای داده است، بازدیدکنندگان، هرچیزی را از برج های رومی گرفته تا کلیساهای (با سبک معماری) گوتیک همراه با نمونه های زیبا از معماری مدرن کشف خواهند کرد. کلیسای جامع کلن علاوه بر تاریخ معماری غنی خود، در مرکز شهر نیز قرار دارد. این کلیسا، با معماری خارق العاده گوتیک، باسیلیکای پنج ساله ابتدا بین سال های 1248 تا 1473 ساخته شد، زمانی که ساختار به نصف رسید قبل از اینکه ساختمان تکمیل شود. چندین قرن بعد زمانی که کار، سرانجام به پایان رسید و در سال 1880 کامل شد،این ساختار مشهور، به محلی برای مجموعه ای از آثار هنری همراه با مقبره های 12 اسقف تبدیل شد. کلن همچنین دربردارنده ی انواع مختلفی از موزه های برجسته، از جمله موزه هنر کاربردی، موزه لوودویگ و حتی موزه شکلات می باشد.
کلیسای جامع کلن

کلیسای جامع سنت باسیل، مسکو، روسیه

سنت باسیل از مشهورترین بناهای جهان، که به طور رسمی به عنوان کلیسای جامع خاندان مقدس توسط کلیسا شناخته می شود، یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری مسکو می باشد. در اواسط قرن 16م در طول سلطنت ایوان ساخته شده است، آن را به شکل شعله ی آتش سوزی درآورده اند که به آسمان رفته و در خارج از دروازه های کرملین نشسته و مرکز هندسی شهر را نشان می دهد. امروز به عنوان موزه از آن استفاده می گردد. بازدیدکنندگان پلکان مارپیچی چوبی، که در طی یک دوره بازسازی در دهه 1970 کشف شد، را پیموده تا به کلیسای مرکزی با سقف تیره ی با شکوه و بزرگ و نمادین قرن شانزدهم می رسند. زمانی که در مسکو هستید حتما از میدان تاریخی سرخ دیدن کنید، تاریخ کرملین را فهمیده و از برخی از کلیساهای دیگر در منطقه نظیر کلیسای جامع آنانسیشن (عید تبشیر عید 52 مارس مسیحیان)، کلیسای جامع آرچنجل و کلیسای جامع اسامپشن، دیدن کنید که از بناهای زیبای جهان به شمار می آیند.
کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای عیسی la Compania de، کوزکو، پرو

این کلیسای یسوعی پرویینا در قرن 17م یکی از معروف ترین شیوه های سبک باروک اسپانیا و از مشهورترین بناهای جهان است. این مکان در بالای کاخ Huayna Capac، آخرین اینکا که حکومت یک امپراتوری غیرقابل تقسیم و شکست ناپذیر را به عهده داشت، ساخته شد. نمای زیبای آن با برج های دوقلو حتی کلیساهای مجاور نیز نمایان است. این در حالی است که این محفظه کاملا با ورقه طلایی پوشانده شده است. دو عدد بوم بزرگ در نزدیکی درب اصلی شیوه اولین ازدواج ها در کوزکو را با جزئیات زیادی نشان می دهند. راهنمایان بومی دانشجو اطراف کلیسا را به بازدید کنندگان نشان می دهند، همچنین یک منظره ی چشمگیر از اجرای گروه کر در طبقه دوم وجود دارد. زمانی که این، البته در این مکان مشهور هستید، خود را برای کاوش در ماچو پیچو، شهر معروف گمشده اینکاها آماده کنید.
کلیسای عیسی la Compania de

تماشاخانه ی سیدنی، سیدنی، استرالیا

تماشاخانه ی سیدنی سمبل نمادین استرالیا، سیدنی است، با بادبان های سفید کاشی کاری شده در امتداد بندر Bennelong Point. مرکز هنرهای نمایشی چندگانه و مرکز میراث جهانی یونسکو نه تنها اجرای اپرا را ارائه می دهند، بلکه اغلب کنسرت ها و نمایشنامه ها را میزبانی می کنند و بازدیدکنندگان می توانند با استفاده از یک تور پشت صحنه همراه با راهنما یا ناهار خوری در یکی از رستوران های آن، آن را اکتشاف کنند. این تسهیلات در مجاورت باغ گیاه شناسی سلطنتی قرار دارد، و سیدنی همچنین دارنده ی ساحل مشهور بوندی است، یکی از بهترین سواحل استرالیا، که به ماسه های تمیز و آب شفاف معروف است. از یکی دیگر از مکان های نمادین، پل بندر سیدنی بالا بروید که یکی دیگر از بناهای زیبای جهان همچون بسیاری از موزه ها و گالری های هنری شهر است.
تماشاخانه ی سیدنی

تاج محل، آگرا، هند

این مقبره سنگ مرمر سفید  که به عنوان " جواهر هنر اسلامی در هند " و از بناهای زیبای جهان شناخته شده، بین سال های 1632 تا 1648 توسط امپراتور مغول شاه جهان ساخته شد و اغلب به عنوان یک کاخ اشتباه گرفته می شد، این مکان دیدنی در واقع به عنوان یک آرامگاه برای همسر امپراتور پس از مرگ او در هنگام تولد فرزند چهارمش ساخته شد. امروزه، به عنوان یکی ازبهترین نمونه های معماری مغول، آمیخته ای از سبک های فارسی، ترکی و هندی، شناخته می شود. همچنین به عنوان یک نمادی از عشق پایدار شناخته می شود. رادیارد کیپلینگ آن را " تجسمی از هر چیز خالص" می نامید، در حالی که سازنده ی آن می گوید " خورشید و ماه از چشم هایشان اشک ها ریختند". عکس گرفتن از آن یک زیارت برای بسیاری از مردم محسوب می شود، با تقارن شگفت انگیز آن که به زیبایی در سنگ ها و دیگر اجزا نمایان است، صدها سال است که توسط حاکمان مغول ساخته شده است.
تاج محل

پانتئون، رم، ایتالیا

پانتئون رومی که یکی از ساختمان هایی است که در روم باستان بسیار محافظت شده و از معروف ترین بناهای تاریخی جهان است، یکی از معابد خدایان است که به طور قابل توجهی دست نخورده و سالم است و همچون شهر خود، در یک روز ساخته نشده است. ابتدا در 27 پیش از میلاد ساخته شده و بعدا در قرن دوم بعد از آسیب های ناشی از آتش سوزی دوباره بازسازی شد. بعد از این که مردم، خدایان بت پرست (غیرمسیحی ) خود را رها کردند، محرابی برای عبادت مسیحیان به آن جا اضافه گردید. پس از رنسانس، نقش دیگری به عنوان آرامگاه به دست آورد؛ آرامگاه تخصیص داده شده برای برخی از هنرمندان و نخبگان مشهور رم، از جمله نقاش معروف رافائل، نامزدش و پادشاهان سابق ایتالیا. پانتئون همچنین دارای بزرگترین گنبد آجری در تاریخ معماری و پیشگام تمامی مکان های عبادت مدرن و از مشهورترین بناهای جهان است. الهام بخش معماران در سراسر دنیا در طول 2000 سال گذشته، سقف پانتئون به عنوان"بزرگترین گنبد بتنی تقویت نشده بر روی زمین" باقی مانده است.
پانتئون

الحمرا، گرانادا،اسپانیا

گرانادا با میراث مورایی که بیش از 700 سال پیش از آن به سر می برد خوشبخت است. اوج این قضیه الحمرا، در ترکیب با کاخ ها، حیاط ها و باغ هایی است که امیران گرانادا برای فرار از گرمای تابستان به آن جا می رفتند. مشهورترین نمونه ی معماری عربی در اروپا، این مجموعه خیره کننده که از سمت تپه های جنگلی در بالای گرانادا قرار گرفته، همراه با سیرا نوادا، که قله آن پوشیده از برف است، یک فضای باشکوه ارائه می دهد. عمدا طوری طراحی شده که نشانگر بهشت باشد، کل این مجموعه، جزئیات هنری چشمگیر در داخل و همچنین باغ ها و جریان های زیبایی در خارج دارد که بسیار حیرت انگیز و از معروف ترین بناهای تاریخی جهان است. اگرچه پیشینه اصلی الحمرا هنوز قابل بحث است، اما آخرین سندهای آن مربوط به 9 قرن پیش می باشد، زمانی که صرفا به عنوان یک قلعه نظامی مورد استفاده قرار می گرفت. تا قرن 13، تحت سلسله نسرید، ساخت قصر آغاز نشد.
الحمرا

هرم بزرگ جیزا، قاهره، مصر

دیدن هرم جیزا در لیست بناهای زیبای جهان که تا آخر عمر هر کسی انجام می شود، باید باشد. هرم بزرگ جیزا، یکی از شناخته شده ترین ها از این گروه است که در بیرون قاهره قرار دارد و یکی از عجایب هفت گانه جهان و بزرگترین هرم در جهان می باشد. از 4000 سال پیش تا کنون، ساخت و ساز آن ها یک رمز و راز باقی مانده است. تنها چند سند وجود دارد که روش های مورد استفاده توسط اجداد برای ساخت و ساز، شکل دادن، حمل و قرار دادن بلوک های سنگین عظیم برای ساخت هرم را نشان می دهد. این مکان تنها جایی است که هم معابر صعودی دارد هم نزولی. زمانی که شما اینجا هستید، هماهنگی های بسیار اهرام، از دور و نزدیک از فاصله ای که اشکال انباشته شده اش را دربرمی گیرد تا فاصله نزدیک تر برای دریافت ارتباط ژرف آن ها، همان گونه که نشنال جئوگرافیک توصیه کرده است، را کشف کنید." ساعت طلایی" هنگام طلوع خورشید اتفاق می افتد، وقتی که نور، نرم، طلایی و گرم است.
هرم بزرگ جیزا

تنها رودخانه خون واقعی در جهان!

رودخانه خون در کلمبیا

با گشت و گذار در میان جاذبه های دنیا همیشه می توان چشم اندازهایی را پیدا کرد که معمولی نیستند و خاصند. گردشگران با دیدن این جاذبه ها مات و مبهوت پدیده ای را می بینند که نمونه اش در دنیا پیدا نمی شود. کلمبیا رودخانه ای زیبا و خاص دارد که همه جذابیتش را مدیون رنگ های متنوع اش است و عده ای به آن رودخانه خون می گویند. در ادامه الی گشت را همراهی کنید تا با رودخانه خون کلمبیا بیشتر آشنا شوید.

رودخانه ای زیبا در کلمبیا
مطالب مرتبط:
آنچه از تاریخ کلمبیا باید بدانید
۱۰ ماجراجویی در سفر که هر کسی دل و جرات انجامش را ندارد!

«کانیو کریستالس» اسم رودخانه ای حدودا ۱۰۰ کیلومتری است که با همه رودخانه هایی که تا به حال دیده اید فرق دارد و یک شگفتی طبیعی منحصربفرد است. ترکیبی از رنگ های شاد، این رودخانه را زیباترین رودخانه دنیا کرده و به آن لقب رنگین کمان مایع را داده است. این پدیده که فقط در ماه های خاصی از سال اتفاق می افتد چنان خیره کننده است که می تواند ساعت ها شما را میخکوب کند. این رودخانه در دنیا نظیر ندارد و در هیچ نقطه ای از زمین به جز کلمبیا این پدیده هیجان انگیزی را نمی توانید ببینید. به این رودخانه به خاطر همین رنگ های جذابش رنگی کمان ۵ رنگ هم می گویند، رودخانه ای که سفر به کلمبیا بدون دیدن از زیبایی حیرت آورش کامل نمی شود.

رودخانه خون آشام

رنگ غالب رودخانه طیف های رنگ قرمز است؛ از صورتی روشن گرفته تا قرمز خونی و زرشکی. در دیگر قسمت های رودخانه، سبز روشن در ترکیب با زرد و آبی در نقطه مقابل طیف رنگی قرمز هستند. شاید فکر کنید خزه ها و یا جلبک ها رنگ های این رودخانه را ایجاد کرده اند اما این پدیده به خاطر خزه و یا جلبک اتفاق نیفتاده! مسئول این رنگ های چشم نواز یک گیاه آبزی به اسم macarenia clavigera است که برای اینکه به این رنگ های جذاب در بیاید نیاز به شرایط خاصی مثل دمای آب مناسب و مقدار کافی نور خورشید دارد. این گیاهان زیبا خودشان را به بستر سنگی رودخانه می چسبانند و با هم ترکیب می شوند تا رنگین کمانی از رنگ های قرمز، آبی، سبز و زرد را به وجود بیاورند.

رودخانه خون در کلمیبیا

در بازدید از این رودخانه چیزی که بیشتر از همه توجهتان را جلب می کند رنگ قرمز آن است برای همین هم عده ای به آن رودخانه خون می گویند. جریانی از رنگ قرمز در پایین درختان نخل سربفلک کشیده و نازک در حرکت هستند و اگر این قسمت از رودخانه را ببینید رنگ دیگری به جز قرمز نظرتان را جلب نمی کند اینجاست که شاید فکر کنید این به اصلاح رودخانه ۵ رنگ هیچ شباهتی با عکس های فریبنده اش ندارد! اما این تنها گوشه ای از چشم اندازهای این رودخانه است، در ادامه منتظر جادوی طبیعت باشید! ترکیب گیاهان آبزی و ترفندهای نور دست به دست همدیگر می دهند تا آب را تبدیل به طیف کاملی از رنگ ها کنند. در قسمت هایی از رودخانه حوضچه های سنگی مدور به مناظر اضافه می شود و کف آنها به رنگ های زرد و سپس سبز می درخشد. اینجاست که می فهمید چرا مردم این ناحیه به این رودخانه «رنگین کمان مایع» می گویند. تا همین چند سال پیش این رودخانه که در اعماق نواحی کوهستانی کلمبیا قرار دارد بیشتر از اینکه یک جاذبه دیدنی باشد یک جاذبه ندیدنی بود چون به دلایلی، کتابچه های گردشگری چندان توصیه ای به بازدید از این رودخانه نمی کردند اما ۱۰ سال پیش ورق برگشت و کم کم گردشگران کنجکاو مشتاق دیدن این رودخانه شدند.

جاذبه های کلمبیا

به هر جای کلمبیا که سفر کنید جاذبه ای به جذابی این رودخانه را نمی توانید پیدا کنید. اگر می خواهید رودخانه را در رنگارنگ ترین حالت ممکن ببینید در بین ماه های خرداد تا دی به بازدید از رودخانه بروید. چون در ماه های بین دی تا خرداد گیاهان این رودخانه به خواب زمستانی می روند و بی رنگ می شوند تا دوباره در آخر فصل بهار، رنگ های جذاب و زیبا به خود بگیرند. البته بهترین زمان بازدید از این رودخانه از شهریور تا دی است چون در این ماه ها بارندگی های استوایی کم شده است. اما فکر می کنید چرا ماه های بی باران را برای بازدید از این رودخانه توصیه می کنیم؟ در روزهایی که هوا بارندگی است (این اتفاق بیشتر در روزهای تابستان رخ می دهد) باران می تواند شدت رنگ ها را کم کند برای همین در هنگام بارندگی هیچ تضمینی نیست که بتوانید همه ۵ رنگ قرمز، سبز، آبی، زرد و نارنجی آن را ببینید.

رودخانه خون

حالا که این رودخانه برای گردشگران تا این حد جذاب است و گردشگران  زیادی به دیدن آن می روند طبیعی است که مسئولان به فکر محافظت از رودخانه بیفتند و قوانین مشخصی را برای بازدید از آن به وجود بیاورند. در سال های اخیر، برای اینکه رودخانه از دست آلودگی ها در امان باشد و به خاطر فعالیت های گردشگران، گیاهان آبزی منحصربفردش هیچ آسیبی نبینند قوانین محیطی زیادی به وجود آمده است. اگر همراه گروه های گردشگری به دیدن از این رودخانه می روید این گروه ها نباید بیشتر از ۷ نفر باشند چون مطمئنا تعداد زیاد گردشگران می تواند به رودخانه ای به این زیبایی آسیب هایی بزند. در این رودخانه محدودیت هایی هم برای شنا وجود دارد و در قسمت های خاص آن در ساعت های مشخص نباید شنا کرد. اگر قرار است که در رودخانه شنا کنید نباید از کرم ضد آفتاب استفاده کرده باشید و در صورت بودن در اطراف رودخانه به هیچ عنوان نباید چیزهایی مثل حشره کش را به کار ببرید چون برای گیاهان آبزی کف رودخانه ضرر دارد.

محسن رضایی خاطره ای را از پدر سلیمانی نقل کرد.

رونوشت: محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

سردار سلیمانی سی و شش سال پیش وارد سپاه شد جوان پر استعدادی که از خود لیاقت نشان داد تا آن که او را در آستانه عملیات فتح المبین در سال 1360 و با مشورت شهید باقری به فرماندهی تیپ تازه تاسیس ثارالله انتخاب کردم.

در یکی از عملیات ها وقتی پدر بزرگوارشان برای دیدار فرزند به جبهه آمده بود از این که می دید جمع زیادی گرد پسرش حلقه زده و از او فرمان می برند تعجب کرده بود.

بعدتر متوجه شد که فرزندش فرمانده یک تیپ رزمی و هزاران نفر به فرمان او هستند.

خاطره محسن رضایی از پدر سردار سلیمانی+عکس
برخی روزنامه های امروز عکس زیر را که از محل برگزاری نمازباران در خراسان جنوبی گرفته شده منشر کرده اند.

علیرضا قره‌خانی گفت: داستان اصلی میتینگ شیطان، درباره شخصیتی به نام حبیب است که بعد از اتفاقات ترور مجلس برای دفاع از حرم به سوریه می رود. حبیب شخصیتی کاملاً ایرانی و وطن دوست است که خوشبختانه خودم نقش آن را ایفا می کنم.

صراط: علیرضا قره‌خانی گفت: داستان اصلی میتینگ شیطان، درباره شخصیتی به نام حبیب است که بعد از اتفاقات ترور مجلس برای دفاع از حرم به سوریه می رود. حبیب شخصیتی کاملاً ایرانی و وطن دوست است که خوشبختانه خودم نقش آن را ایفا می کنم.


به گزارش فارس، علیرضا قره خانی بدلکار بین المللی ایرانی سالها با گروه سریال "کبری 11" فعالیت داشته و آثار سینمایی مطرحی را در کارنامه دارد.

وی یکی از همراهان و هنرجویان "پیمان ابدی" بدلکار فقید سینمای ایران است که پس از فوت ناگهانی این بدلکار مدتی تصمیم به دوری از فضای سینمای ایران گرفت. البته این دوری دیری نپایید و قره خانی بار دیگر برای بدلکاری در آثار ایرانی حضور یافت.

وی که یکی از معتبرترین بدلکاران در سطح جهان محسوب می شود مقیم کشور آلمان بوده و این روزها به ایران آمده و در مقام تهیه کننده و بازیگر ساخت فیلمی با موضوع مدافعان حرم و مشکلات امنیتی منطقه را در دست دارد. وی طی روزهای آتی راهی کشور آلمان خواهد شد تا مراحل پایانی ساخت این فیلم را انجام دهد.

به همین مناسبت علیرضا قره خانی بازیگر و تهیه کننده، ناهید شارزولی تهیه کننده دوم اثر و همچنین نسا اصلانیبازیگر میتینگ شیطان در خبرگزاری میزان حضور یافته و با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درخصوص مراحل ساخت و همچنین مضمون این اثر به گفت و گو نشستند.

علیرضا قره‌خانی بدلکار سینما که سابقه حضور در گروه "کبری 11" را داشته در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگیخبرگزاری میزان، درخصوص اقدام خود برای ساخت فیلمی با موضوع مدافعان حرم گفت: در حال حاضر مشغول فیلمبرداری و ساخت تله فیلم "میتینگ شیطان" با موضوع مدافعان حرم هستیم که قرار است به صورت تله فیلم از تلویزیون پخش شود. البته هنوز شبکه پخش کننده و زمان پخش آن مشخص نشده است.

وی در همین راستا افزود: میتینگ شیطان سه هفته پیش به تهیه کنندگی خودم و کارگردانی "رضا خادم" کلید خورد. بخش عمده‌‌ای از فیلمبرداری اثر در ایران به اتمام رسیده و قسمت های فیلمبرداری در کشور آلمان باقی مانده که به امید خدا طی روزهای آینده انجام خواهد شد و به احتمال فراوان پروژه حداکثر تا بیست روز آینده به اتمام خواهد رسید.

بدلکار سریال کبری 11 درخصوص چگونگی شکل گیری این فیلم اذعان کرد: در ابتدا قرار بود فیلم میتینگ شیطان به صورت اثری کوتاه ساخته شود اما خدا را شکر همه چیز مهیا شد تا این اثر در قالب تله فیلم به تولید برسد. میتینگ شیطان فیلمی کاملاً اکشن با معیارهای درست این سینماست و من به شخصه به شدت این اثر را دوست دارم. خدا را شکر از همان ابتدا همه چیز در ساخت میتینگ شیطان به خوبی پیش رفت و البته باید از ترانه بهداد به شدت تشکر کنم که بسیاری از لوکیشن ها و شرایط اصلی فیلم به دلیل همکاری وی میسر گردید.

وی درباره مضمون اصلی فیلم "میتینگ شیطان" تصریح کرد: ایده اولیه و اصلی این فیلم بر اساس اتفاق ترور مجلس شکل گرفت. داستان اصلی درباره شخصیتی به نام حبیب است که بعد از اتفاقات ترور مجلس برای دفاع از حرم به سوریه می رود. حبیب شخصیتی کاملاً ایرانی و وطن دوست است که خوشبختانه خودم نقش آن را ایفا می کنم.

این بدلکار بین‌المللی سینما درخصوص علت گرایش خود به فیلمسازی اضافه کرد: من از همان ابتدا که بدلکاری سینما را انجام می‌دادم دوست داشتم بالاخره یک روز برای خودم فیلم بسازم که خدا را شکر با ساخت دو فیلم در کشور آلمان این اتفاق میسر شد. البته این را هم بگویم به خاطر عشقم به ایران هر دو فیلمم مضمون و داستانی درباره ایران داشت.

وی درباره ساخت فیلم "وطن اجباری" با محوریت مشکلات پناهندگی تاکید کرد: فیلم وطن اجباری داستان کسانی است که به سراب خوشبختی به کشورهای دیگر پناهنده می شوند و نمی دانند چه مصیبتی در انتظار آنها است. من می خواستم با این فیلم واقعیت های پناهنده شدن را به تصویر بکشم. علاوه بر فیلم "وطن اجباری" فیلم دیگری نیز با موضوع پناهندگی ساخته ام به نام "کوله" که به سفر برخی پناهندگان به ترکیه و اروپا اشاره دارد. خوشبختانه این دو فیلم در کشور آلمان از شبکه‌های سراسری پخش شد و علاوه بر آن در دانشگاه کرج هم اکران شد و تاثیرات بسیار زیادی را در آگاه سازی جوانان از مقوله پناهندگی به همراه داشت.

نسا اصلانی بازیگر نقش فاطمه در فیلم "میتینگ شیطان" در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص دلیل حضورش در این فیلم گفت: من شخصاً ارادت و احترام ویژه ای برای مدافعان حرم قائل هستم. مدافعان حرم متعلق به تمام کشور ایران هستند و ما باید از این عزیزان حمایت کنیم. من می خواستم با بازی در این فیلم دین خود به شهدای مدافع حرم را ادا کنم.

وی افزود: من در این فیلم نقش فاطمه همسر حبیب یکی از مدافعان حرم را ایفا کنم. این نقش سختی های فراوانی برای من داشت و اکشن بودن میتینگ شیطان بسیار جذاب بود. نگرانی های فاطمه به عنوان یک مادر و مدافع حرم برای من خیلی سخت و البته محترم است و به همین خاطر سعی کردم این نقش را به بهترین نحو ممکن ایفا کنم.

شارزولی تهیه کننده دوم فیلم میتینگ شیطان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره انگیزه خود برای ساخت این اثر گفت: من به مدت چهار سال از سینما دور بودم. بعد از این مدت با علیرضا قره خانی و ایده میتینگ شیطان آشنا شدم و تصمیم گرفتم بدون هیچ معطلی ساخت این اثر را شروع کنم.

وی در همین راستا ادامه داد: تماشای کلیپی از کشتار داعش باعث شد من این فیلم را با تمام وجود برای مدافعان حرم بسازم. بعد از دیدن این کلیپ حتی تصمیم داشتم خودم سلاح به دست گرفته شخصاً برای نبرد به سوریه بروم.

تهیه کننده فیلم "میتینگ شیطان" ساخت این فیلم را وظیفه خود دانست و خاطرنشان کرد: میتینگ شیطان اعتقاد و ایمان من به راه مدافعان حرم بوده و کاری کاملاً دلی است و امیدوارم این اثر تاثیر خوبی را در مخاطب داشته باشد. میتینگ شیطان فیلمی کاملاً اکشن است که این اثر را با سایر آثار متفاوت می کند. این فیلم کاملاً با سرمایه شخصی ساخته شده و هیچ سرمایه گذاری ندارد.

گفتنی است فهرست کلی عوامل اجرایی فیلم "میتینگ شیطان" به شرح زیر است:

تهیه کنندگان: علیرضا قره خانی، ناهید شارزولی، نویسندگان: مصطفی زنگنه ٬ حسین وادیزاده ٬ ایمان هنرکار ٬ رضا خادم الحسینی، سرمایه گذار: داوود عبدی، کارگردان: رضا خادم الحسینی، مشاور کارگردان: محسن محسنی نسب، جانشین تهیه: حمید اصلانی، برنامه ریز: سیاوش درستکار، دستیار کارگردان: حسین وادیزاده، مدیر تولید: داوود عبدی، مدیر تدارکات: حمید رضا اللّه وند، طراح صحنه و لباس: پروا نریمانی، منشی صحنه: صحرا غلامی، مدیر صدا: ابوالفضل مشهدی، مدیر تصویر برداری و تدوین و جلوه‌های ویژه: محمد باقر زنگنه، طراح گریم: پیمان کضیمی، تصویر بردار پشت صحنه: آبتین تیموری، عکاس: دریا قنبری، طراح و کارگردان اکشن: علیرضا قره خانی، مدیران بدلکاری: ایمان هنرکار ٬ علی میرعلمزاره، پزشک مجموعه‌ بدلکاری: ترانه بهداد.

یکی از اعضای گروه چتربازان ارتش در ماهدشت کرج در تمرین چتر بازی به علت بازنشدن چترش با زمین برخورد و جانش را از دست داد.

صراط: صبح دیروز یکی از اعضای گروه چتربازان ارتش هنگام تمرین در ارتفاعات ماهدشت به دلیل باز نشدن چتر به زمین سقوط کرد.

به گزارش میزان در این سانحه تلخ ستوان یکم محسن برزگر زاده که از کارکنان ارتش جمهور یاسلامی ایران بود بر اثر سقوط از ارتفاع در دم فوت و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

گفتنی است در پی این حادثه ناگوار فرمانده انتظامی استان البرز ضمن عرض تسلیت به خانواده شهید برزگر زاده، از درگاه خداوند متعال برای این شهید والا مقام علو درجات و برای بازماندگان وی آرزوی صبر و بردباری کرد.

 
تأملی بر ریشه‌های لوکس‌گرایی در جامعه ایران
لاکچری از عناوینی است که اخیرا در صحنه اقتصادی و اجتماعی کشور و در میان برخی از طیف‌های جامعه ظهور و بروز پیدا کرده است.

گروه اجتماعی صراط: انسان با مصرف زنده مانده و این قاعده ای است که تا زمانی که بشر بر روی این کره خاکی زیست می‌کند جاری و ساری خواهد بود.

به تعبیر دیگر، بقای انسان منوط به مصرف است و در سایه این مصرف است که امکان گذران زندگی فراهم خواهد شد.

همچون تمامی عرصه های دیگر، در حوزه مصرف، افراط و زیادی روی، با خسارات و مشکلات خاص به خود همراه خواهد بود و به تبع در اقتصادهایی که در تلاش و تکاپوی برون رفت از معضلات و تنگناهای ریز و درشت است، نمود زیست مبتنی بر مصرف افراطی آنچنان با خسارات سنگینی همراه است که جبران آن تقریبا غیر قابل ممکن است.

محمد خاقانی سده در گفتگویی،  با اشاره به تشدید شدن لوکس گرایی در میان برخی از طبقات اجتماعی، اظهار کرد: برای تبیین هر چه دقیق تر این موضوع باید به سبک زندگی توجه ویژه ای را لحاظ کرد و به واقع این سیاق زندگی است که یک فرد،خانواده یا گروه را به سمت مصرف توام با تجمل گرایی و خرید و هزینه کَردهای غیر ضروری سوق می دهد.

وی افزود: بِرندگرایی را می‌توان یکی از ابعاد زیست و زندگی مبتنی بر لاکچری یا تجمل گرایی توصیف کرد که تقریبا تمام آحاد جامعه، به انحای گوناگون نمونه ها و مواردی از این پدیده را بصورت مستقیم یا غیر مستقیم مشاهده کرده اند.

خاقانی سده گفت: لوکس گرایی، پدیده‌ای است که در دوران مدرن با شدت هر چه بیشتری ظهرو و بروز پیدا کرده و تا پیش تر،این سبک از زندگی، صرفا مشمول طبقه‌ای از سلاطین و درباریان در تاریخ سیاسی کشورها و جوامع گوناگون می‌شد، اما در دوران معاصر با نمود دوران مدرنیته که تولید انبوه و تبلیغات فراگیر، اغوا کننده و بی حد و حصر از ویژگی ها و نشانه‌های بارز آن به شمار می رود، این پدیده با تکثر و دگرگونی های هر چه بیشتری نمود پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های نظام سرمایه‌داری به تلاش برای ایجاد و تقویتِ فرهنگ مصرف‌گرایی مبتنی می‌شود و در مناسبات سیاسی کشورهای استعمارگر با جوامع مستعمره، این تاکتیک به روش‌های گوناگون پیاده سازی شده و در حال حاضر، این پدیده با وجود فعالیت رسانه‌های ارتباطی متعدد، در دایره وسیعی از حوزه جغرافیایی جهان در حال پمپاژ افکار و سبک زندگی اشاره شده است.

وقتی قیمت بالاتر، وجه تمایز غالب قرار می‌گیرد

علی روح الامین،کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگویی، در تبیین و واکاوی پدیده لوکس گرایی یا همان لاکچری، بیان کرد: به واقع در این شیوه خاص از زیست مادی، آنچه که مهم است قیمت اجناس و خدمات است نه نیاز واقعی و معقول و گویی هر آنچه فردی برای دریافت کالا و خدمات موردنیاز خود هزینه بیشتری را متحمل شود از منزلت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: متأسفانه در طول سالیان اخیر شاهد افزایش هر چه بیشتر این دیدگاه در جامعه هستیم که به گواه اعداد و ارقام منتشر شده در رسانه ها به روشنی می توان بر عمق این عارضه اشراف پیدا کرد.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: نکته تامل برانگیز معطوف به این امر می شود که خرید محصولات لاکچری و یا لوکس، همچون گذشته به برخی از بچه پولدارهای کلانشهرها خلاصه نمی‌شود و برخی افراد و گروه ها از طبقات متوسط جامعه با کار شدید و سخت، بعضا تمامی درآمد خود را صرف خرید فِلان ساعت مارک یا کَتونی بِرَند می کنند که به اعتقاد بنده این پدیده نتیجه هجمه سنگین تبلیغاتی در حوزه های فرهنگی و تجاری است.

روح الامین اذعان کرد: فارغ از این طیف که به نوعی مجذوب تبلیغات اغوا کننده و پر زرق و برق بازرگانیِ مراکز تبلیغاتی شده‌اند، یکی از علل افزایش این سبک از زندگی ریشه در بروز و فزونی طبقه نوکیسه‌ای دارد که از هیچ به همه چیز رسیده‌اند و ثروت‌های بادآورده آنچنان آنها را مست کرده که نمی‌دانند چگونه آن را خرج کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: هر آنچه ضریب پدیده رانت در اقتصاد افزایش یابد به همان میزان شاهد تشدید شدن این پدیده در جامعه خواهیم بود، زیرا در سایه رانت، عده‌ای با ارتباطات خاص از چنان ثروتی برخوردار می‌شوند که مصروف ساختن هزینه‌ای سنگین در ارتباط با فلان کالا یا خدمات برای آنها به هیچ عنوان سخت و دشوار نخواهد بود.

نقش مردم در مقابله با پدیده لوکس گرایی فراموش نشود

بدون تردید، در طول سالیان گذشته، اتخاذ برخی تصمیمات غلط اقتصادی از سوی دولت های ادوار گذشته، باعث شده تا با وجود برخورداری از ظرفیت های بالقوه اقتصادی، نتوانیم به توفیقات اقتصادیِ مطلوبی، هَمسانِ با جایگاه کشورمان نائل شویم.

به واقع با وجود برخورداری و دستیابی به موفقیت‌های گوناگون سیاسی، امنیتی، خارجی و بین‌المللی در بخش اقتصادی میزان توفیقات بسیار ضعیف تر از عرصه‌های دیگر به نظر می‌رسد و انباشت مشکلات و نارسایی های گوناگون در سال‌های گذشته، شرایطی را ایجاد کرده که امروز شاهدیم وضعیت اقتصادی نامساعدی برای کشور رقم خورده است.

در این میان باید به این نکته ظریف نیز اشاره کرد که متأسفانه برخی کم توجهی‌ها از سوی طیف‌ها و اقشاری از مردم جامعه نیز، باعث شده تا عمق مشکلات اقتصادی تشدید شود.

بدون تردید تنها مشکل و معضل فعلی اقتصادی کشور به فساد و رانت خلاصه نمی‌شود و عارضه‌های بسیار دیگری نیز در عرصه اقتصادی و اجتماعی کشور وجود دارد که مصرف گرایی،کم توجهی به تولید داخلی، میل فزاینده به محصولات خارجی و پایین بودن ضریب بهره وری و کار مفید از نمونه‌های آن به شمار می‌رود و در صورت توجه هر چه بیشتر از سوی گروه‌های اجتماعی، قطعا بخشی از مشکلات فعلی ظهور و بروز پیدا نمی‌کرد و حداقل اینکه در صورت نِمود نیز، تاکنون مرتفع شده بود.

امید آن می‌رود با فرهنگ سازی و آموزش صحیح، باور و اعتمادِ به تولید داخلی، عدم خریداری کالاها و خدمات غیر ضروری، مدیریت بهینه مصرف، تلاش برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان نقشه راهی جامع در حوزه اقتصادی که جامعه هدف آن صرفا به دولت خلاصه نمی شود و عموم مردم جامعه و دستگاه ها و نهادهای غیر دولتی نیز مکلف به رعایت قواعد تعریف شده در آن هستند توجه ویژه تری لحاظ شود.

صراط: برنامه دورهمی از برنامه‌های طنز تلویزیون است که با مجری‌گری مهران مدیری از شبکه نسیم پخش می‌شود.

به گزارش فارس مهران مدیری در یکی از قسمت‌های این برنامه که اخیرا پخش شد به حقوق پایین معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان و خبرنگاران کمترین میزان حقوق را دریافت می کنند و درآمد 2 میلیون تومانی یک معلم به اندازه انرژی‌ که وی سر کلاس صرف کرده است، نیست.

مدیری درآمد معلمان را با سیگارفروشان مقایسه کرد و ادامه داد: اکنون دیگر کسی مایل نیست معلم شود چون ماشین یک معلم هم‌قیمت ساعت یک سیگارفروش است!

به گزارش فارس، هرچند مسئله مشکلات معیشتی معلمان که با منزلت اجتماعی آنها در ارتباط است مدت‌هاست مورد اعتراض است اما دستمایه تمسخر قرار گرفتن معلمی موضوع دیگری است که برخی معلمان و در رأس آنها وزارت آموزش و پرورش به آن معترض است.

بر این اساس، روابط عمومی آموزش و پرورش هم به این برنامه واکنش نشان داد و در نامه‌ای به مدیر شبکه نسیم نوشت: «آموزش و پرورش می‌تواند موضوع نقد و حتی طنز برنامه‌های صدا و سیما باشد اما دستمایه هَجو هرگز».

در متن این نامه آمده است: «به استحضار می‌رساند درآخرین برنامه دورهمی، مجری محترم برنامه، در کنار تجلیل شایسته جایگاه معلمان، شرایط رفاهی فرهنگیان را به نحوی به طنز کشیدند که بازخوردها و گلایه‌های منفی بسیاری از سوی معلمان شریف و فرهیخته کشور به این وزارتخانه واصل شده است. به همین منظور لازم دانستیم این نکته را متذکر شویم که بهتر است مجریان محترم برنامه‌ها در انتخاب سوژه‌ها برای خنداندن مخاطبان، گزینه‌های دیگری را مورد نظر قرار دهند.

از این رو ضمن تشکر از حسن توجه شبکه نسیم به فرهنگ و آموزش کشور، به اطلاع می‌رساند؛ آموزش و پرورش می‌تواند موضوع نقد و حتی طنز برنامه های صداوسیما باشد اما دستمایه هَجو هرگز.

حسب پیام های دریافتی گلایه آمیز متعدد از جامعه معلمان سراسر کشور، یادآوری می کنیم راه‌حل رفع مسائل معیشتی معلمان و کاستی‌های موجود این نیست که معلم را سوژه هَجو کنیم و البته چنین اقدامی در شأن رسانه ملی نبود. بر همین اساس مستدعی است در برنامه های آتی دقت بیشتری در ورود به مسائل حرفه‌ای معلمان داشته باشید».

ایجاد فضای یأس و ناامیدی بین معلمان در کنار شکستن حرمت آنها در جامعه با طرح شرایط مالی و درآمدیشان به این نحو، نه‌تنها کمکی به تغییر شرایط نمی‌کند بلکه بر کیفیت کار آنها و جایگاه اجتماعی‌شان تأثیر منفی دارد.

هرچند گاهی لازمه طنز اغراق است اما زیاده‌روی در سیاه‌نمایی در مجموع به نفع جامعه نخواهد بود؛ این ایراد به معنی نادیده گرفتن برخی مشکلات و نبودن فضای انتقاد نیست. واقعیت این است برخی معلمان مجبور هستند دوشغله شوند و اصحاب رسانه هم همواره پیگیر مسائل معیشتی معلمان بوده‌اند؛ مسئله اینجاست که انتقاد باید با حفظ شأن و کرامت معلمی همراه باشد. 

 

عراقی، ایرانی، افغانستانی و پاکستانی به محض شنیدن خبر حمله تکفیری‌ها به حرم حضرت زینب(س) دل در رکاب حسین(ع) گذاشتند تا اجازه ندهند دست ناپاک تروریست‌ها به حرم اهل بیت برسد.

 فرقی نمی‌کند اهل کجا باشی. وقتی صدای مظلومیت خاندان پیامبر(ص) به گوش می‌رسد با هر وسیله و هرطور شده خودت را آماده جانفشانی می‌کنی. فرسنگ‌ها برای دفاع از حرم آل الله طی می‌کنی. بعد هم در جواب کسانی که می‌گویند چرا برای جنگ به کشور دیگری رفته‌ای؟ جواب می‌دهی: مگر جان ناقابل ما بیشتر از فرزندان حسین است که آن را در راه دین فدا کردند... عراقی، ایرانی، افغانستانی و پاکستانی به محض شنیدن خبر حمله تکفیری‌ها به حرم حضرت زینب(س) دل در رکاب حسین(ع) گذاشتند تا اجازه ندهند دست ناپاک تروریست‌ها به حرم اهل بیت برسد.

به گزارش جوان، در این راه شهدای زیادی از کشورهای مختلف در سوریه و عراق به شهادت رسیدند.«وجاهت علی» مجاهد بدون مرزی از اهالی پنجاب پاکستان بود که در سال 1393 حوالی حلب سوریه به شهادت رسید. آبان سال 1393 بود که پیکر او همراه «ذیشان حیدر» در قم تشییع و در بهشت معصومه(س) به خاک سپرده شد. وجاهت علی از طلاب پاکستانی جامعه‌المصطفی العالمیه ساکن شهر قم بود. برای آشنایی با این شهید پاکستانی مدافع حرم با خواهرش به گفت‌وگو نشستیم که ماحصلش را پیش‌رو دارید.

 

شما در پاکستان زندگی می‌کنید یا ساکن ایران هستید؟


ما اهل پاکستان هستیم. در زمان شهادت برادرم هم من در پاکستان بودم. قبل از ازدواج در ایران زندگی می‌کردم و بعد به پاکستان رفتم. دوباره بعد از ازدواج از پاکستان به ایران آمدم. برادرم هم سه سال قبل از اینکه به سوریه برود از پاکستان به ایران آمده بود. طلبه‏ جامعه‌المصطفی بود. شهید از 16 سالگی در ایران مشغول تحصیل و کسب مدارج علوم دینی بود. برادرم علاقه خاصی به تلاوت و حفظ قرآن داشت و همین امر باعث شد تا حافظ کل قرآن شود. ایشان در ایران متوجه تغییر و تحولات منطقه می‌شود. کمی بعد وقتی عزمش را برای جهاد و جبهه جزم کرد با مادرم تماس گرفت و ایشان هم اجازه جهاد به ایشان دادند. مادرمان خانه‌دار است و پدرمان هم کشاورز بود و روی اراضی کشاورزی مردم کار می‌کرد.


برادرتان نام جهادی «میثم تمار» را برای خودش انتخاب کرده بود؟ علت این انتخاب چه بود؟


برادرم روی زندگی و شهادت میثم تمار صحابی فداکار امام علی (ع) تحقیق زیادی کرده بود. شخصیت این یاور امام علی را دوست داشت. برای همین در جبهه مقاومت این نام را برای خودش انتخاب کرد. وجاهت از همان ابتدا هر زمان که تظاهراتی علیه ظلم و کفر اتفاق می‌افتاد در آن شرکت می‌کرد. حتی اگر پدر و مادر مخالفت می‌کردند باز هم به تظاهرات می‌رفت.


شما اهل پاکستان هستید، کشوری که کیلومترها از سوریه دور است، چرا مادرتان راضی به رفتن وجاهت علی به جنگ در سوریه شد؟


راستش وجاهت علی با مادرمان تماس گرفت و از تصمیمی که گرفته بود صحبت کرد. به مادر گفته بود می‌خواهم برای جهاد به سوریه بروم. شما خودتان همیشه در ایام محرم می‌گفتید اگر من 10 پسر داشتم برای کمک به امام حسین(ع) راهی می‌کردم. حالا مادر جان امروز سال 61 هجری تکرار شده و به حضور ما نیاز است پس به من اجازه بدهید بروم. مادر تا این جملات را از زبان برادرم شنید رضایت داد و برادرم راهی شد. وجاهت از مادرم خواست تا خودش موضوع را با پدرمان مطرح کند.


چه زمانی اعزام شد؟


سال 2014 یعنی حدود سه سال پیش. سال 1393 به تاریخ شمسی بود که برای اولین بار راهی شد. مدت دو ماهی در منطقه بود.
با وجود اقامت خانواده در پاکستان و حضور شهید در سوریه، چطور با هم ارتباط برقرار می‌کردید؟


ما ارتباط چندانی با وجاهت نداشتیم. ما در پاکستان بودیم. اینطور نبود که تلفن همراه و نت در اختیار مجاهدان باشد. بعد از شهادت همرزمان و دوستانش برای دیدار با خانواده آمدند و از دلاوری برادرم روایت‌های زیادی گفتند. وجاهت علی وقتی رفت با من صحبت کرد. نگفت می‌خواهم به سوریه بروم. وقتی با من تماس می‌گرفت می‌گفت درس‏هایت را حتماً بخوان و ادامه تحصیل بده. درس را رها نکن، اما من از دلتنگی‏‎ام برایش گفتم. اینکه سه سالی می‏شود او را ندیدم و خیلی دلم برایش تنگ شده است. از برادرم خواستم بیاید پاکستان. وجاهت در مقابل این درخواست من گفت خیلی زود به ایران می‌آید و من را می‌بیند. گفتم فعلاً این امکان برای من وجود ندارد حتی برای زیارت امام رضا (ع) به ایران بیایم، اما تو می‌گویی که می‌آیی و من را می‌بینی. سپس مجدداً تأکید کرد و گفت تو خیلی زود به ایران می‌آیی و همدیگر را می‌بینیم. انگار می‌دانست خیلی زود شهید می‌شود و من بعد از شهادتش می‌آیم و با پیکر خونینش دیدار می‌کنم.


چطور متوجه شهادتش شدید؟


یکی از بستگانمان که در ایران زندگی می‌کرد با پدر و مادرم تماس گرفته و گفته بود وجاهت تصادف سختی کرده است و برای عملش نیاز به رضایت والدین دارد. اگر رضایت آنها نباشد عمل انجام نمی‌شود. باید در سریع‏ترین زمان ممکن به ایران سفر کنید. حدس می‌زدم که شاید شهید شده باشد اما برای اینکه سفر مادر و پدرم سخت‌تر از این نشود حرفی نزدم. وقتی خبر تصادف را شنیدم، گفتم خدایا ان شاءالله این زخم هایی که بر تن برداشته بر اثر تصادف نباشد و زخم‌هایش در راه دفاع از حرم باشد. راستش را بخواهید دو روز قبل از اینکه به ما زنگ بزنند و خبری به ما بدهند، فضای خیلی غمناک و سردی در خانه ما به وجود آمده بود. هیچ‌کس حال درست و آرامی نداشت، کسی غذا نمی‌خورد، انگار می‌خواست یک اتفاق تلخ رخ دهد و خبری شود. بعد از تماس فامیلمان من ، مادر و پدرم راهی ایران شدیم.


پس دلتنگی‌های سه ساله‌تان را در دیدار با پیکرش تازه کردید؟


بله، پیکر برادرم در سردخانه بهشت معصومه (س)‌ بود. یک روز قبل از تشییع ما را به زیارت پیکر ایشان بردند. وعده برادرم محقق شده بود. گفته بود برای دیدارم به ایران می‌آیی و من اصلاً فکرش را هم نمی‌کردم که وجاهت علی از چنین روزی صحبت می‌کرده است. چهره برادرم را دیدم. آرام و بی‌صدا خوابیده بود.


از نحوه شهادت ایشان اطلاع دارید؟


حین نبرد و در روند اجرای عملیات، یکی از همرزمان‏ش به نام شهید ذیشان به شهادت می‌رسد و سر از بدنش جدا می‌شود. برادرم همراه چند نفر از دوستانش پیکر این شهید بزرگوار را به عقب بر می‌گرداندند که در مسیر بازگشت گلوله به پایش اصابت می‌کند و مجروح می‌شود. یکی از همرزمانش از ایشان می‌پرسد میثم چرا اینطور راه می‌روی؟ می‌گوید چیزی نیست. در مسیر بازگشت به خانه‌ای می‌رسند که متوجه می‌شوند داعشی‏ها 50 زن را در آنجا به اسارت گرفته‌اند. همراه دوستانش آنها را از چنگال داعشی‌ها نجات می‌دهند و به مقر می‌رسند. بعد از درمان و پانسمان پایش برای نگهبانی به پشت بام مقر می‌رود که حین درگیری و تبادل آتش با داعشی‌ها هشت گلوله به سینه‌اش اصابت می‌کند و همانجا به شهادت می‌رسد.


به نظر شما چه شاخصه‌ای در وجود برادرتان ایشان را خاص کرد تا به این عاقبت بخیری برسد؟


یکی از خاص‌ترین شاخصه‌های اخلاقی برادرم هدیه دادن بود. در سخت‌ترین شرایط مالی به هر بهانه‌ای هرجا می‌رفت خواهرانش را فراموش نمی‌کرد. به ایشان می‌گفتیم تو کوچک‌تر از ما هستی و نیازی نیست از این کارها کنی، ولی همیشه با ذوق و شوق خودش برای مادر و خواهرهایش هدیه می‌خرید. برادرم قلب مهربانی داشت. وجاهت از زمانی‌که به ایران آمد خیلی تغییر کرده بود. آنقدر به دروس دینی علاقه داشت که دبیرستان را رها کرد و گفت می‌خواهم برای ادامه تحصیل به حوزه بروم. ابتدا در همان پاکستان به حوزه رفت. بعد به پدرگفت می‌خواهم به ایران بروم و آنجا وارد جامعه‌المصطفی شوم. پدر هم موافقت کرد. حضور در ایران و تحصیل در حوزه تأثیرات خوبی روی ایشان گذاشته بود. برادرم اهل نماز شب بود. سه سال درس خواند و مدتی بعد برای دفاع از حرم رفت. گفته بود گویی از طرف بی‌بی زینب(س) دعوتنامه‌ای برایم آمده که باید به آن لبیک بگویم. دو ماه بعد از حضور در جبهه مقاومت اسلامی هم به فیض شهادت نائل آمد.


مادرتان که چند سال فرزندش را ندیده بود، چطور با شهادتش کنار آمد؟


مادرم ابتدا خیلی بی‌تابی می‌کرد. خواب‌ها و رؤیاهای صادقه زیادی برایمان اتفاق افتاده است، اما از همه بیشتر می‌خواهم خوابی که مادرم دیده بود را برایتان تعریف کنم. مادرم بعد از شهادت وجاهت خیلی گریه و بی‌تابی کرد. وجاهت فرزند آخر خانواده بود. از این رو همه اعضای خانواده به ایشان علاقه خاصی داشتند. مادرم خواب دید در کربلاست. لشکری اسب سوار را دید. کمی که جلو رفت متوجه شد وجاهت روی اسب نشسته و پیشقراول است. وجاهت تا مادر را دید سلام کرد و به مادر گفت: مادر این لشکر را می‌بینید؟ این لشکر من است و من فرمانده‏شان هستم. بعد گفت شما اگر فرمانده من را ببینید، از شوق زیارت ایشان بی‌تاب و بی‌هوش می‌شوید. بعد رو به مادرم کرد و گفت: مادرم چرا شما اینقدر گریه می‏کنید؟از این به بعد گریه نکنید. ببینید من چقدر خوشحال هستم؟ بعد از ‌آن مادرم که مقام و جایگاه برادرم را می‌بیند صبور‌تر شده و کمتر بی‏تابی می‌کند.


یک بار که از پاکستان به قم آمده بود در مسیر خواب دیده بود که وجاهت به استقبالش آمده و مادر را در آغوش گرفته و بوسیده بود. وجاهت با خوشحالی به مادر گفته بود خیلی خوشحالم که پیش من برگشتی. من در بهشت معصومه هستم. خوشحالم که دوباره پیش من برگشتید.
امروز شما خواهر شهید مدافع حرم هستید، به نظرتان باید چه کنید تا ادامه‌دهنده راه ایشان باشید و یاد و نام شهدا را زنده نگه دارید؟
من امروز به خوبی درک می‌کنم که خواهر شهید بودن آن هم خواهر شهید مدافع حرم بودن وظایف و مسئولیت‌هایی را به دنبال دارد. امیدوارم بتوانم ادامه‌دهنده راه شهیدم باشم. دوست دارم خدا به من فرزندانی دهد تا به گونه‌ای آنها را تربیت کنم که بتوانند راه دایی‌شان را ادامه دهند. می‌خواهم راه و مسیر شهدای مدافع حرم را به همگان بشناسانم تا ان‌شاء‌الله این مسیر همیشه پر رهرو بماند.

پیام تسلیت مقام معظم رهبری :
حضرت آیت الله خامنه‌ای با صدور پیامی حادثه تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش را تسلیت گفتند.

 حضرت آیت الله خامنه‌ای با صدور پیامی حادثه تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش را تسلیت گفتند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با صدور پیامی حادثه تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب سلامی به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

حادثه‌ تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش بر اثر آتش‌سوزی و غرق را، که حقاً مصیبت‌بار و تأثرانگیز است به خانواده‌های عزادار و بازماندگان آن عزیزان صمیمانه تسلیت عرض میکنم و تسلی و آرامش دلهای غمگین آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

آن عزیزان در راه انجام وظیفه و خدمت به کشورِ خود جان باخته‌اند و این افتخار بزرگی است که شاید بتواند سنگینی بار این غم را کاهش دهد و دلهای مصیبت‌دیدگان را آرامش بخشد.

از خداوند متعال رحمت و مغفرت بر آنان و صبر و اجر برای بازماندگان مسألت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای

موافقتنامه هوایی ایران و عراق امضا شد

موافقت نامه حمل و نقل هوایی ایران و عراق توسط وزیر حمل و نقل عراق و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران به امضاء رسید.

صراط: موافقت نامه حمل و نقل هوایی ایران و عراق توسط وزیر حمل و نقل عراق و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران به امضاء رسید.


به گزارش مهر، در دیدار کاظم فنجان الحمامی وزیر حمل و نقل عراق با علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پس از انجام گفتگوهای مفصل در خصوص مسائل پیرامون پروازهای ایران و عراق موافقت نامه حمل و نقل هوایی بین دو کشورامضا شد.

بر اساس این موافقت نامه با امعان نظر طرفین مبنی بر لزوم تسهیل سفر زائران بستر قانونی همکاری های حمل و نقلی بین دو کشور ایران و عراق و زمینه توسعه همکاریهای بیشتر و افزایش پروازهای برنامه ای فراهم شد.

گفتنی است در حال حاضر به صورت هفتگی بیش از ۱۰۰ پرواز توسط شرکت های هواپیمایی ایرانی به مقاصد بغداد و نجف در حال انجام است.

تصاویر خدمه نفتکش ایرانی سانچی که ۸ روز پیش در آب های چین دربرخورد با کشتی دیگری ناپدید شدند.
برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: احتمال دارد جعبه سیاه نفتکش در چین بازخوانی شود.

صراط: معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: احتمال دارد جعبه سیاه نفتکش در چین بازخوانی شود.


به گزارش میزان، هادی حق‌شناس معاون سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه در حال حاضر عملیات اطفای حریق نفتکش ایرانی توسط کشتی ژاپنی ادامه دارد، افزود: چنانچه این عملیات تا صبح ادامه یابد و عملیات خنک کردن کشتی نیز انجام شود ساعت ۷ صبح چین و ۲:۳۰ بامداد به وقت ایران ۱۲ تکاور ایرانی برای جست‌وجوی مفقودین وارد نفتکش خواهند شد.

وی در مورد جعبه سیاه سان‌چی که صبح امروز پیدا شد نیز توضیح داد: این جعبه سیاه به شانگهای منتقل شده و ممکن است در چین و با حضور نماینده‌های پاناما مورد بازخوانی قرار گیرد.

براساس این گزارش، در تاریخ ۱۶ دی‌ماه یک نفتکش ایرانی با کشتی چینی برخورد کردند که باعث حریق نفتکش و مفقود شدن ۳۲ پرسنل آن شد. تاکنون پیکر ۳ پرسنل پیدا شده است.

«ریخت و پاش» ممنوع؛
یک وقت هست که عده‌ای در این‌جا جمع می‌شوند تا تبادل‌نظر علمی کنند. در این سمینار‌ها این‌طور نیست؛ باید پول هواپیما و هتل‌شان را بدهند؛ بعد که آن‌ها به این‌جا می‌آیند، می‌گویند به‌به، شما ایرانی‌ها چقدر میهمان‌نوازید؛ ما می‌خواهیم دو روز دیگر هم بمانیم! چنین چیز‌هایی در دنیا معمول نیست. به طور جدی جلو این‌ها را بگیرید؛ مگر این‌که سمینار لاز می‌باشد که برای برگزاری آن، واقعا یک نیاز حقیقی وجود داشته باشد.
گروه اقتصادی صراط: هزینه‌های غیرضرور و تجملاتی برخی دستگاه‌های حاکمیتی یکی از موضوعاتی است - که تقریبا - همه مسئولان از آن انتقاد کرده و درباره برچیدن آن سخن گفته‌اند. البته میزان موفقیت این موضوع محل بحث جدی است که باید دست اندرکاران نسبت به شفافیت آن اهتمام داشته باشند.
 
مطالبه رهبر انقلاب؛ پرهیز جدی از اسراف و ریخت و پاش
مقام معظم رهبری به کرات در بیانات و پیام‌هایشان بر ضرورت پرهیز از هزینه‌های غیرضرور و اجتناب از ریخت و پاش تاکید فرموده‌اند.

معظم‌له در اسفندماه سال ۹۲ در جلسه تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی مصرف اظهار کردند: خطاب اصلی من در این موضوع متوجه مسئولان است که باید در درجه اول در حوزه مأموریتی خود، از اسراف و ریخت و پاش بطور جدی پرهیز و در درجه بعد، این موضوع را در زندگی‌های شخصی خود رعایت کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همان دیدار با تأکید بر اینکه پایبندی مسئولان به پرهیز از ریخت و پاش، موجب تسری این روحیه به جامعه خواهد شد، افزودند: منظور از اصلاح الگوی مصرف، سخت‌گیری و زندگی ریاضتی نیست بلکه هدف، مصرف بر اساس الگویی عاقلانه، مدبرانه، صحیح و اسلامی است.

اعلام وصول طرح اصلاحی قانون ۲۶ ساله‌ی ضدِ تجمل
روز چهارشنبه ششم دی ماه خبر رسید که «طرح اصلاح قانون نحوه نظارت بر کاهش هزینه‌های غیرضرور و جلوگیری از ریخت و پاش» در نشست علنی مجلس توسط هیئت رئیسه بصورت عادی اعلام وصول شده است.

قانون مزبور مصوب ۲۶ سال پیش است؛ در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۷۰ نمایندگان مجلس سوم «طرح نحوه نظارت بر هزینه‌های غیرضروری و جلوگیری از تجمل‌گرایی» را در ۴ ماده به تصویب رساندند..
 
برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

زنان سعودی برای اولین بار دیدار دو تیم باشگاهی الاهلی و الباطن را در ورزشگاه جده از نزدیک و در داخل ورزشگاه تماشا کردند.
برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

دادستان تهران با اعلام این‌که با تفریحات سالم و اشتغال مخالف نیستیم، اظهار داشت: استعمال مواد دخانی و عرضه آن در اماکن عمومی را تفریح سالم نمی‌دانیم.
صراط: دومین جلسه دادستانی تهران با موضوع آسیب‌های اجتماعی در سال 96 با حضور تعدادی از معاونان دادستان، برخی از فرماندهان پلیس تهران بزرگ، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مرتبط با موضوع بررسی وضعیت آرایشگاه‌های زنانه و مراکز تولید لباس برگزار شد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران،  دادستان تهران با اشاره به ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در امر آسیب‌های اجتماعی و با تصریح به این‌که پیش از این در مقابله با برخی مصادیق آسیب‌ها با خلاء قانونی مواجه بودیم که چنین مواردی با تصویب قانون اخیرالذکر مرتفع شده است، در خصوص موادی از این قانون که مرتبط با آسیب‌های اجتماعی است، اظهار داشت: فصل پانزدهم قانون برنامه ششم با عنوان «بیمه اجتماعی، امور حمایتی و آسیب‌های اجتماعی» به آسیب‌های اجتماعی اختصاص دارد و در چند ماده، به ویژه راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: مطابق ماده 78 این قانون، دولت مکلف شده در راستای تحقق عدالت اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و پیش‌گیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، نسبت به طراحی و اجرای برنامه‌های لازم برای نیل به اهداف مندرج در جدولی که ذیل این ماده آمده اقدام کند و از جمله شاخص‌ها و اهداف پیش‌بینی شده در این ماده قانونی، جلوگیری از افزایش طلاق و افزایش حمایت از کودکان خیابانی، معتادان، ایتام و کودکان بی سرپرست است.

اولویت اقدامات پیشگیرانه بر اقدامات مقابله‌ای

جعفری دولت‌آبادی ماده 80 قانون برنامه ششم را مهم‌ترین ظرفیت قانونی در موضوع آسیب‌های اجتماعی دانست و با تاکید بر اولویت اقدامات پیشگیرانه بر اقدامات مقابله‌ای که همواره در این گونه جلسات یادآوری شده است، اظهار داشت: مطابق این ماده، دولت مکلف است طبق قوانین مربوطه و مصوبات شورای اجتماعی به منظور پیش‌گیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، نسبت به تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی اقدام کند.

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

 
عوارض عدم توجه به هشدارهای رهبر انقلاب
در حالی که گروهی از مردم در ابتدائیات زندگی مانده‌اند ، نه کاری دارند و نه نانی که سر سفره برند و با مشکل رهن و اجاره‌های سنگین دست به‌گریبانند گروه دیگر درآمدهای آنچنانی داشته، با خودروهای لوکس رفت و آمد کرده و در منازل ‌اشرافی اقامت دارند!

گروه اجتماعی صراط: عدم توجه به هشدارهای متعدد و جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره گسترش اشرافی‌گری، امروز جامعه را با عوارض سخت و دردناکی مواجه کرده است.

نگاهی به وضعیت جامعه به خوبی این اختلاف طبقاتی را نشان می‌دهد، در حالی که گروهی از مردم در ابتدائیات زندگی مانده‌اند ، نه کاری دارند و نه نانی که سر سفره برند و با مشکل رهن و اجاره‌های سنگین دست به‌گریبانند گروه دیگر درآمدهای آنچنانی داشته، با خودروهای لوکس رفت و آمد کرده و در منازل ‌اشرافی اقامت دارند!

این تفاوت و فاصله طبقاتی مردم را رنج داده و آنان را ناامید و بدبین می‌سازد، طبیعی است که در چنین موقعیتی که روحیه اشرافی‌گری از قله جامعه به بدنه سرریز می‌کند و یک رقابت نامشروع در مانور تجمل روی می‌دهد مردمی که توان انطباق خود با این رقابت را نمی‌یابند و ندارند، حس ناکامی و خشم خواهند داشت.

خواسته‌های مردم در این میان آن نیست که همه دارای زندگی آن چنانی باشند بلکه آنان می‌گویند جامعه دارای چنان فاصله طبقاتی نباشد که عده‌ای گود نشین و گروهی نیز صدر نشین باشند و این فاصله با گذر زمان نیز روز به روز بیشتر شود.

رهبر معظم انقلاب در طول سالیان متمادی بارها در دیدار با اقشار مختلف مردم و مسئولین نسبت به تبعیض و فاصله طبقاتی هشدار داده‌اند، هشدارهایی که اگر از سوی مسئولین جدی گرفته و به آنها گوش داده می‌شد امروز با وضعیت متفاوتی روبرو بودیم.

نکته قابل توجه آن است که این روزها رسانه‌های خارجی نیز در گزارش‌ها و تحلیل‌های مستقل و مختلفی به نقش ثروت‌های بادآورده و زندگی های‌اشرافی در نارضایتی‌های اخیر‌اشاره کرده‌اند.

لس آنجلس تایمز در گزارشی با عنوان «تبعیض ناآرامی‌های ایران را تغذیه می‌کند» به شکاف طبقاتی فزاینده در تهران‌اشاره کرده و نوشته است : در حالی که اغلب مردم با اتوبوس‌های پر از جمعیت و شلوغ یا ماشین‌های سواری معمولی و قراضه تردد می‌کنند اما برخی با مازراتی در همین خیابان‌ها تردد می‌کنند.

این روزنامه آمریکایی با‌اشاره به اینکه این قشر بسیار ثروتمند و‌اشرافی سبک زندگی خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به رخ جامعه می‌کشند، این موضوع را یکی از عوامل عصبانیت و حس تبعیض و بی‌عدالتی در مردم معرفی کرد.

روزنامه ایندیپندنت نیز در گزارشی درباره زندگی عجیب و غریب این قشر ابر ثروتمند، نوشت : « این عده در حالی مانند یک طبقه‌اشرافی جدید عمل می‌کنند که توجهی به منبع ثروت خود ندارند.»

وبسایت یاهو نیز در تحلیلی به قلم الکس اریکسن نوشت؛ این گروه ثروتمند که در شبکه‌های اجتماعی نیز فعالند می‌توانند درباره علت ناآرامی‌های اخیر ایران توضیح دهند.

محتوای تمام این گزارش‌ها و تحلیل‌ها و مطالب مشابه، شبیه هم هست و عنوان می‌کند که عده‌ای در ایران دارای ثروت‌های نجومی هستند و در حالی که پیش از این مردم کمتر از زندگی آنها می‌دانستند اما اینک به کمک شبکه‌های اجتماعی آنان سبک زندگی تجملاتی و ‌اشرافی خود را به نمایش می‌گذارند و همین موضوع باعث تشدید احساس نارضایتی و تبعیض در میان مردم شده است.

گزارش امروز رسانه‌های غربی و اذعان آنها به نقش‌اشرافیت و نمایش آن در نارضایتی مردم در حالی است که همین رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی غرب در طول دو دهه گذشته از همین نوکیسه‌ها به عنوان پیاده‌نظام ترویج سبک زندگی سرمایه سالارانه غربی استفاده کرده و همواره مدافع خواسته‌های آنان بوده‌اند.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی اردیبهشت ماه دو سال پیش جولان دادن برخی جوان‌های سرمستِ غرورِ ثروت با خودروهای گران‌قیمت در خیابان‌ها را یکی دیگر از مظاهر ایجاد ناامنی روانی در جامعه برشمرده و تأکید کرده بودند: نیروی انتظامی باید برای ابعاد مختلف ناامنی برنامه داشته باشد و با آنها مقابله کند.‎

اشرافی‌گری بلای کشور

رهبر معظم انقلاب 11 مرداد سال گذشته در دیدار اقشار مختلف مردم با‌اشاره به بلای اشرافی‌گری در کشور تصریح کردند: «جلوی اشرافی‌گری باید گرفته بشود؛اشرافی‌گری بلای کشور است. وقتی اشرافی‌گری در قلّه‌های جامعه به‌وجود آمد، سرریز خواهد شد به بدنه؛ [آن‌وقت‌] شما می‌بینید فلان خانواده‌ای که وضع معیشتی خوبی هم ندارد، وقتی می‌خواهد پسرش را داماد کند یا دخترش را عروس کند یا فرض کنید مهمانی بگیرد، مجبور است به سبک‌اشرافی حرکت بکند. وقتی اشرافی‌گری فرهنگ شد، می‌شود این. جلوی اشرافی‌گری باید گرفته بشود. رفتار مسئولین، گفتار مسئولین، تعالیمی که می‌دهند، باید ضدّ این جهت اشرافی‌گری باشد؛ کمااینکه اسلام این‌جوری است.»

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای 14 خرداد 1391 نیز در مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خطاب به مسئولین تصریح می‌کنند: «اگر ما مسئولان کشور... دچار خودمحوری شویم، دچار تکبر شویم، دچار خودشگفتی شویم، تودهنی خواهیم خورد. دنیا اینجور است، سنت الهی این است. در پی کسب محبوبیت نباشیم، دنبال تمتعات دنیوی نباشیم، دنبال پرداختن به اشرافی‌گری و تجملات نباشیم. ما مسئولین، خودمان را حفظ کنیم؛ همچنان‌که این مرد بزرگ [امام(ره)] خود را حفظ کرد.»

رهبر معظم انقلاب ادامه دادند : « در راه پیشرفت، توقف ممنوع است؛ خودشگفتی ممنوع است؛ غفلت ممنوع است؛ اشرافی‌گری ممنوع است؛ لذت‌جوئی ممنوع است؛ به فکر جمع کردن زخارف دنیا افتادن، برای مسئولین ممنوع است. با این ممنوعیت‌هاست که می‌توانیم به قله برسیم.»
نمود اشرافی‌گری روند حرکت به سمت عدالت را کند می‌کند

معظم‌له در دیدار‌های مختلف خود نسبت به نموداشرافی‌گری در جامعه هشدار داده‌اند ، به عنوان یک نمونه دیگر رهبر معظم انقلاب در دیدار 5 شهریور 1380 با رئیس‌جمهور وقت و هیئت دولت تاکید می‌کنند : « از جمله چیزهایی که روند حرکت به سمت عدالت را در جامعه کُند می‌کند، نموداشرافی‌گری در مسئولان بالای کشور است؛ از این اجتناب کنید. اشرافی‌گری دو عیب دارد؛ عیب دومش از عیب اوّلش بزرگ‌تر است. عیب اوّلِ اشرافی‌گری، اسراف است -اشرافی‌گریِ حلال را می‌گوییم؛ یعنی آن چیزی که پولش از راه‌حلال و بحق به دست آمده - اما عیب دوم بدتر است و آن این است که فرهنگ‌سازی می‌کند؛ یعنی چیزی برای مسابقه دادن همه درست می‌کند. البته در این زمینه مسئولان درجه یک بسیار نقش دارند؛ تلویزیون بسیار نقش دارد؛ منش من و شما هم بسیار نقش دارد.»

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در همین دیدار تاکید می‌کنند : « به نظر من زرق و برق در زندگی شما وقتی به بیرون منعکس شود، آن‌اشکال دوم را دارد: فرهنگ می‌سازد و یک عدّه نوکیسه و تازه به دوران رسیده را به خرج‌ها و تجمّل‌بازیِ زیادی تشویق می‌کند. بعد هم می‌بینند رؤسای نظام هستند؛ همه به آن طرف حرکت می‌کنند؛ آن‌وقت از شما تندتر هم می‌روند؛ چون شما بالاخره ملاحظاتی دارید که بسیاری از آنها ندارند.»

این گونه نیست که رهبر معظم انقلاب توصیه‌های کلی به مسئولین درباره اشرافی‌گری داشته و از آن عبور کنند بلکه بنا به گزارشات دقیق مصادیق جزئی نیز در بیاناتشان ارائه می‌کنند، به عنوان نمونه در دیدار 5 شهریور 1380 با هیئت دولت وقت که ذکر آن رفت با بیان یک نمونه خاص تصریح می‌کنند : « در همین چند ماه قبل دو گزارش جداگانه از بوشهر و اصفهان به من رسید که به معنای حقیقیِ کلمه خواب را از چشم من ربود؛ هر دو هم مربوط به دستگاه‌های دولتی بود. گزارش اصفهان مربوط به محل سدّ است؛ مظهر فاصله و درّه بین وضع زندگی قشرهای فقیر و قشرهای دولتی. در آن‌جا خانه‌ها و ویلاهایی ساخته‌اند - البته بخش خصوصی هم هست، اما دولت هم در آن‌جا از این کارها کرده است - کنارشان هم مردم زندگی عادی‌ای ندارند؛ نان ندارند که شکمشان را سیر کنند؛ دروازه هم گذاشته‌اند که کسی حق ندارد از آن‌جا عبور کند و به آن طرف برود! در یکی از جزایر بوشهر هم همین اتفاق افتاده و مربوط به یک بخش دولتی است. اینها اصلاً قابل قبول نیست.»

فاصله‌ای که نباید زیاد و دره عمیقی باشد

همچنین رهبر معظم انقلاب اولین روز سال 1376 و در آخرین ماه‌های دولت به اصطلاح سازندگی نیز در حرم مطهر رضوی(س) نسبت به‌اشرافی‌گری بخش‌هایی از جامعه در دوره سازندگی هشدار داده و تصریح می‌کنند فاصله میان فقیر و غنی نباید زیاد و دره عمیقی باشد.

معظم‌له در این سخنرانی تاکید می‌کنند: «اسلام از ما خواسته است که روی زمین را آباد کنیم و به ثروت جامعه بیفزاییم. این درست؛ اما در عین حال اسلام خواسته است که در جامعه، فاصله میان دو قشر از جامعه - قشر فقیر و قشر غنی - فاصله زیاد و دره عمیقی نباشد و شکاف به وجود نیاید. این طور نباشد که در جامعه، عدّه‌ای دچار فقر و تنگدستی و تیره‌روزی باشند، اوّلیات زندگی به دست آنها نرسد؛ اما عدّه‌ای ثروتهای افسانه‌ای درست کنند. این را اسلام نمی‌خواهد. این، خلافِ عدالت است. این، همان چیزی است که اگر در جامعه به وجود آمد و به آن میدان داده شد، آن وقت دیگر تأمین عدالت اجتماعی در جامعه، شکل افسانه‌واری به خود خواهد گرفت. دیگر نمی‌شود امیدوار بود که جامعه به عدالت اجتماعی خواهد رسید. باید جلوِ این را گرفت.»

امام(ره) نابرابری اقتصادی را به شدت رد می‌کرد

رهبر معظم انقلاب همواره در سخنان خود به توصیه‌های امام خمینی(ره) نیز‌اشاره می‌کنند، یکی از توصیه‌ها و هشدارهای همیشگی بنیانگذار انقلاب دوری مسئولین از اشرافی‌گری و پرهیز از سیاست‌های مبتنی بر نابرابری اقتصادی بوده است.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در 14 خرداد 1394 بیست و ششمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در جمع اقشار مختلف مردم در این زمینه می‌گویند: «امام طرف‌دار جدّی حمایت از محرومان و مستضعفان بود؛ امام نابرابری اقتصادی را با شدّت و حدّت رد می‌کرد؛ اشرافی‌گری را با تلخی رد می‌کرد؛ به معنای واقعی کلمه امام طرف‌دار عدالت اجتماعی بود؛ طرف‌داری از مستضعفان شاید یکی از پرتکرارترین مطالبی است که امام بزرگوار ما در بیاناتشان گفتند؛ این یکی از خطوط روشن امام است؛ این یکی از اصول قطعی امام است، همه باید تلاش کنند که فقر را ریشه‌کن کنند؛ همه تلاش کنند که محرومان را از محرومیّت بیرون بیاورند و تا آنجایی که در توان کشور است، به محرومان کمک کنند. از آن طرف به مسئولان کشور هشدار می‌داد درباره‌ خوی کاخ‌نشینی ... و همه را از خوی کاخ‌نشینی برحذر میداشت.»

خلاصه سخن اینکه اشرافی‌گری مسئولین و نوکیسه‌های تازه به دوران رسیده یکی از زمینه‌های مهم نارضایتی‌های اخیر است، مردمی که از حداقل‌ها برخوردار نیستند زمانی که مسئولین و یا گروهی را مشاهده می‌کنند که از ‌اشرافی‌ترین زندگی‌ها برخوردارند، این تبعیض را بر نمی‌تابند.

 

 

با حضور در شهر قم؛
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و هیئت همراه ضمن بازدید از مرکز بصیرت افزایی الغدیر قم و در راستای دیدار با ابرار، با جمعی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد.

صراط: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و هیئت همراه ضمن بازدید از مرکز بصیرت افزایی الغدیر قم و در راستای دیدار با ابرار، با جمعی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد.
به گزارش فارس، امیر سرتیپ امیر حاتمی در برنامه های بازدید استانی خود با سفر به استان قم با حضور در مرکز بصیرت افزایی الغدیر قم، ضمن حضور در جمع دانش پژوهان، از دوره های بصیرتی این مرکز پژوهان و اساتید مرکز الغدیر دیدار کرد.

وی همچنین در نشستی با مدیران ارشد وزارت دفاع در استان قم در جریان اقدامات و فعالیت های آنان در این استان قرار گرفت.

امیر حاتمی در ادامه با حضور در بیوت حضرات آیات جوادی آملی،مکارم شیرازی، علوی گرگانی، نوری همدانی و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، گزارشی از فعالیتهای وزارت دفاع در حوزه های فرهنگی و صنعتی ارائه کرد.

امیر سرتیپ حاتمی دراین دیدارها با بیان اینکه بحمدالله کارکنان وزارت دفاع از نیروهای متخصص، متعهد، ولایتمدار و با روحیه انقلابی تشکیل شده است، اظهار داشت: کارکنان این وزارتخانه با وجود تحریم های شکننده توانسته اند صنعت دفاعی را با اقتدار به پیش برده وموجبات سربلندی بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کنند.

وی محیط سازمانی وزارت دفاع را فضایی مذهبی، انقلابی، دینی و مانوس با روحانیت دانست و افزود: پس از بازدید فرمانده معظم کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی و شرفیابی مدیران وزارت دفاع به محضر معظم له، ایشان در بیانات ارزشمندی که مایه مباهات وزارت دفاع بود، فرمودند دستاوردهای صنعت دفاعی شیرین و خرسند کننده بود، علت این خرسندی، علاوه بر دیدن توانایی های دفاعی که نقش به‌سزایی در افزایش سطح و ضریب اقتدار کشور دارد، مشاهده نیروهای عالِم، محقق، پژوهشگر، اهل فکر و اقدام و با ایمان است که بسیار خوشحال کننده و لذت بخش است. وجود چنین نیروها و عناصری در مجموعه صنایع دفاعی کشور، همچون جواهری بسیار گرانبها و غیرقابل قیمت گذاری است.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به حضور جمع کثیری از کارکنان عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) وزارت دفاع در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) امسال تصریح کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با برپایی موکب عاشورائیان در مرز مهران از انبوه زائران اباعبدالله الحسین (ع) با کمکهای مردمی کارکنان این وزارتخانه پذیرایی کرد.

وی توجه به مباحث قرآنی و اقامه نماز را از اولویت های مهم در این وزارتخانه بیان کرد و گفت: در حال حاضر در وزارت دفاع 300 حافظ کل قرآن کریم داریم و 10 هزار نفر از کارکنان و خانواده های آنان زیر پوشش طرح حفظ قرآن از یک تا 30 جزء قرآن قرار دارند.

وی با اشاره به معرفی وزارت دفاع به عنوان وزارتخانه قرآنی توسط شورای عالی قرآن کشور گفت: در حال حاضر ۱۵ مدرسه قرآنی وزارت دفاع در نقاط مختلف کشور، ۱۶ مهدالرضای قرآنی ویژه خردسالان وزارت دفاع و همچنین ۱۰ مرکز آموش غیرحضوری قرآن کریم در سطح وزارت دفاع فعالیت دارند.

وزیر دفاع با برشمردن اهمیت امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: به همین منظور ستاد عالی امر به معروف و نهی از منکر در کلیه سطوح وزارت دفاع با محوریت وزیر دفاع تشکیل شده است.

وزیر دفاع از جذب و بهکارگیری روحانیون فاضل و پرتلاش از حوزههای علمیه سراسر کشور برای اشتغال در عقیدتی سیاسیهای وزارت دفاع خبر داد و اضافه کرد: جا دارد از حمایت های مراجع عظام تقلید و حوزههای علمیه در همکاری بی شائبه با سازمان عقیدتی سیاسی در نشر و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص ) تقدیر و تشکر فراوان کنیم.

وی یکی از فعالیت های ارزشمند وزارت دفاع را راهاندازی هیئتهای عاشورائیان در سطح سازمان ها و صنایع تابعه اعلام کرد و گفت: هیئت مرکزی عاشورائیان در شمال شرق تهران در مناسبت های مختلف مذهبی با حضور حدود 2 هزار نفر از آحاد مردم به صورت مستمر و منظم برنامه دارد.

امیر حاتمی با بیان اینکه در وزارت دفاع توجه ویژه ای به نشر و گسترش فرهنگ بسیج به عنوان تفکر راهبردی انقلاب اسلامی و میراث گرانقدر حضرت امام خمینی (ره) شده است، تصریح کرد: در حال حاضر هزاران نفر از کارکنان این وزارتخانه عضو فعال بسیج هستند.

امیر حاتمی توجه ویژه به مدیریت جهادی در تولید دستاوردهای راهبردی دفاعی را یکی از اولویت های مهم و تاثیر گذار در وزارت دفاع دانست و ادامه داد: امروز به لحاظ نظامی و دفاعی در بهترین شرایط قرار داریم و با حمایت های دولت محترم و هدایت های فرمانده معظم کل قوا در این دوره بر تقویت و بالندگی توان دفاعی با توجه به تهدیدات دشمنان تمرکز کرده ایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ابراز خرسندی و علاقه مندی از ارائه رهنمودهای ارزنده علما و مراجع عظام تقلید گفت:بر این باوریم که نصایح مشفقانه مراجع و بزرگان دین راهگشای ما در مسیر رشد و تعالی انقلاب اسلامی خواهد بود.

امیر حاتمی در پایان سفر خود به قم از روند ساخت مرکز جدید بصیرت افزایی الغدیر قم بازدید کرد و خواستار تسریع در اتمام این پروژه جهت ارائه خدمات بیشتر به کارکنان وزارت دفاع شد.

*ولایت مداری و جدیت نیروهای مسلح نمونه و الگو برای جهانیان است

آیت الله حسین نوری همدانی نیز در دیدار با وزیر دفاع ولایت مداری و جدیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را یک نمونه و الگو برای جهانیان دانست و گفت: امروز نیز دشمنان انقلاب و اسلام این قدرت عظیم را درک کرده ولی راز آن که ایمان و اعتقاد به خداوند است را هنوز متوجه نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت وزارت دفاع از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: نیروهای مسلح باید از نظر قدرت عبادی، نظامی و جهادی افراد قوی را در اختیار داشته باشد و در چارچوبی که قرآن قرار داده است حرکت کند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه دشمنان باید همیشه رعب و وحشت شما را در دل داشته باشند، عنوان کرد: در احادیث بسیاری آمده است که شکر نعمت، نعمت را زیاد می‌کند؛ خداوند نعمت‌های زیادی به انسان داده است ولی بزرگترین آن‌ها نعمت ولایت اهل بیت(ع) بوده و امروز نیز ولایتی که در جمهوری اسلامی حاکم است سرچشمه گرفته شده از همان ولایت است و تمام نیروهای مسلح باید با حفظ وحدت شکر این نعمت را بجا آورند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه سرمایه نظامی که در جمهوری اسلامی وجود دارد در هیچ جای دیگر نیست، مطرح کرد: از نظر تجهیزاتی، نظامی و نیروهای انسانی در جایگاه و شرایط مطلوبی قرار داریم که همه آن را مدیون اسلام هستیم زیرا اسلام مردم را به گونه‌ای تربیت می‌کند که از شهادت هیچ ترسی ندارند و برای دفاع از کشور و ناموس خود از همه چیز می‌گذرند.

وی ادامه داد: ولایت مداری و جدیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یک نمونه و الگو برای جهانیان است؛ امروز نیز دشمنان انقلاب و اسلام این قدرت عظیم را درک کرده ولی راز آن که ایمان و اعتقاد به خداوند است را هنوز متوجه نشده‌اند.

*قدر نعمت استقلال را بدانیم

آیت الله علوی گرگانی نیز در دیدار با وزیر دفاع با اشاره به اینکه باید از درون خودمان را تقویت کنیم زیرا اگر از درون دچار فساد شویم در مقابل کوچک‌ترین تحریکی آسیب پذیر هستیم، گفت: باید نسبت به رفع نقاط ضعف اهتمام داشت تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

وی اظهار کرد: دشمن همیشه در کمین این انقلاب و اسلام بوده است و چنین شرایطی نیازمند هوشیاری و دقت نیروهای نظامی و دفاعی است زیرا دشمنان هر زمانی که به غفلت این نیروها پی‌ببرد فتنه جدیدی را آغاز می‌‎کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب را خداوند نگه داشته است، عنوان کرد: در ابتدای انقلاب هیچ فردی تصور نمی‌کرد که نیروهای مردمی بتوانند رژیم طاغوت را سرنگون کنند ولی این مردم با حمایت و اعتقاد به قدرت الهی توانستند به موفقیت دست یابد و امروز نیز این انقلاب با عنایت خداوند حفظ شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید از درون خودمان را تقویت کنیم زیرا اگر از درون دچار فساد شویم در مقابل کوچک‌ترین تحریکی آسیب پذیر هستیم، مطرح کرد: باید نسبت به رفع نقاط ضعف اهتمام داشت تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه امروزه بزرگترین نعمت یعنی استقلال را داریم و باید مردم را در این زمینه آگاه کنیم، خاطرنشان کرد: دشمن شناسی و دوست شناسی باید با دقت بیشتری انجام شود زیرا از اوایل اسلام دشمن با لباس دوست نزدیک مسلمانان شده است و باید تلاش کنیم مطابق قوانین الهی عمل کرده و مصداق جمهوری اسلامی را پیاده کنیم.

*کشورهای اسلامی به وجود سرداران شجاع ایرانی افتخار می‌کنند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در دیدار وزیر دفاع با بیان اینکه تمام کشورهای اسلامی به وجود سرداران شجاع ایرانی افتخار می‌کنند، گفت: امیدواریم با فرماندهی مقام معظم رهبری، رشادت‌های سرداران نیروهای مسلح و حمایت مردم انقلابی بتوانم زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) باشیم.

آیت الله سید محمد سعیدی با اشاره به اینکه قیام 19 دی مردم قم از اهمیت بسیاری در تاریخ انقلاب برخوردار است، اظهار کرد: این موضوع که توانسته‌ایم با حضور مرجعیت و روحانیت از اسلام دفاع کنیم و در جهان روی پای خود بایستیم بسیار مهم و قابل توجه است.

وی با بیان اینکه نظامی که در دنیا بتوانند با آزادی تمام از اسلام دم بزند دشمنان زیادی دارد، مطرح کرد: دشمن هیچ وقت با استقلال و شکل گیری نظام‌های اسلامی موافق نیست و همیشه در کمین سرنگونی این نظام است ولی امروزه جمهوری اسلامی ایران با موفقیت در عرصه‌های مختلف توانسته است مشت محکمی بر دهان آن‌ها بزند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه تمام کشورهای اسلامی به وجود سرداران شجاع ایرانی افتخار می‌کنند، عنوان کرد: امیدواریم با فرماندهی مقام معظم رهبری، رشادت‌های سرداران نیروهای مسلح و حمایت مردم انقلابی بتوانم زمینه ساز ظهور حضرت ولعیصر (عج) باشیم.

*ارتش و نیروهای مسلح بازوان نظام هستند

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در بنیاد بین الملی علوم وحیانی اسراء با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد.

 

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار در سخنانی اظهار داشت: اسلام قدرت را با عظمت به همراه دارد، لذا فرمود نه سلطه پذیر باشید و نه سلطه گر.

وی ادامه داد: قبل از اسلام و در دوران جاهلیت شعار رسمی این بود که در جنگ از حزب و دوستانت حمایت کن، چه حق با او باشد و چه نباشد اما اسلام آمد و این شعار را تغییر داد و گفت از مظلوم حمایت کن چه دوست تو باشد و چه دوست تو نباشد.

وی تصریح کرد: اولین اثر کار خیر این است که انسان به وسیله آن موقعیت انسانیت خود را تثبیت کرده است گرچه اجر معنوی و اخروی در جای خود محفوظ است. وقتی یک درخت در پای خود آب بریزد در حقیقت ریشه و موقعیت خود را تثبیت کرده است، امام و شهدا، درخت انقلاب را با خون آبیاری کردند و باعث تثبیت و استحکام او شدند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به رشادت های نیروی های مسلح در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این هشت سال جنگ تحمیلی در حقیقت جنگ جهانی بود چراکه همه کشورهای جهان علیه یک کشور متحد شدند و ایران را کوبیدند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند و بعد قطعنامه به امضاء رسید که پس از قطعنامه نیز عملیات مرصاد را ناجوانمردانه به راه انداختند که عزیزانی مانند صیاد شیرازی آن آتش را خاموش کردند.

وی ادامه داد: وقتی عراق به کویت حمله کرد و جهان به طمع نفت کویت به حمایت از او پرداخت همه جهان از ما خواستند که ما نیز به انها کمک کنیم و به عراق موشک بزنیم اما ما با آن همه خسارت ها و دشمنی هایی که از صدام دیده بودیم پای امضای خود ایستادیم، این حماسه یک فردوسی دیگر می خواد که آن را به جهان عرضه کند؛ یک ملتی با این شرف و مردانگی و جوانمردی زیر این آسمان دومی ندارد.

وی تاکید کرد: اینکه دسیسه ها و فتنه ها اثری ندارد و خروش مردم آنها را آنها را بی اثر می کند برای این است که مردم تربیت شده انقاب و اسلام هستند.

آیت الله جوادی آملی اذعان داشت: اکنون در میدان مین هستیم و به لطف الهی در امنیتیم، این چیزی جر نعمت و لطف الهی نیست اما آنچه در کنار اسلحه این مملکت را حفظ می کند شما عزیزانید، شما بازوان این نظامید، اسلحه را بسیاری در اختیار دارند اما آنچه شما عزیزان را متمایز می کند این است که آنها می گویند ما چرا کشته شویم؟ شما می گویید ما چرا شهید نشدیم؟! او مرگ را پوسیدن می داند و شما مرگ را از قفس آزاد شدن می دانید، شما پرورش یافتگان این مکتب هستید این می شود.

وی اضافه کرد: باید عظمت و خدمات ارتش عزیز و دوست داشتنی و دیگر نیروهای مسلح کشور را به جهانیان نشان داد، چرا که شما از مفاخر و عظمت های ایران اسلامی هستید.

حتی اگر شما واکسن هم زده باشید و با جدیت دست‌های خود را چندین بار در روز بشویید هیچ تضمینی وجود ندارد که شما دچار سرماخوردگی یا آنفلوانزا نشوید.

صراط: حتی اگر شما واکسن هم زده باشید و با جدیت دست‌های خود را چندین بار در روز بشویید هیچ تضمینی وجود ندارد که شما دچار سرماخوردگی یا آنفلوانزا نشویدبه گزارش میزان، مصرف دارو‌هایی برای رفع احتقان و درد ناشی از این بیماری‌ها، از اقدامات متداول است. با این حال شما می‌توانید با اجتناب از مصرف ۶ محصول غذایی، از وخامت حال ناشی از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری کنید:شکر: شکر باعث التهاب بدن می‌شود. التهاب خود عامل تضعیف گلبول‌های سفید خون است. این گلبول‌ها برای مبارزه با عفونت ضروری هستند.کربوهیدرات‌های ساده: این نوع کربوهیدرات‌ها به سرعت قند خون بدن را بالا می‌برند و مانند شکر، همان اثرات التهابی را در بدن دارند. سعی کنید به جای کربوهیدرات‌های ساده مانند آرد سفید، پاستا، برنج سفید و ... نوع پیچیده آن‌ها مانند گندم کامل، دانه‌ها، برنج قهوه‌ای و ... را به رژیمتان اضافه کنید.خوراکی هایی که هنگام سرماخوردگی نباید خوردغذا‌های چرب: این غذا‌ها باعث التهاب و سرکوب سیستم ایمنی بدن می‌شوند. این غذا‌ها همچنین فرایند هضم کربوهیدرات‌ها و پروتئین را کند کرده و باعث ناراحتی‌های گوارشی می‌شوند.از آنجا که در سرماخوردگی مقدار زیادی از آب و املاح بدن با تب و آبریزش بینی از دست می‌رود، بنابراین نوشیدن نوشیدنی‌های مدر نظیر قهوه با دفع بیش از اندازه آب از بدن و ابتلا به کم آبی همراه خواهد شدلبنیات: در بعضی افراد مصرف لبنیات باعث می‌شود خلط موجود در گلو ضخیم‌تر و غیر قابل تحمل شود. اگر احساس می‌کنید که با مصرف لبنیات خلط بیشتری تولید می‌شود از مصرف آن بپرهیزید. اما اگر غیر از این است، لبنیات را که منبع عالی پروتئین و ویتامین دی است و به بدن برای مقابله با عفونت کمک می‌کند، حتماً مصرف کنید.نوشیدنی‌های کافئین دار: از آنجا که در سرماخوردگی مقدار زیادی از آب و املاح بدن با تب و آبریزش بینی از دست می‌رود، بنابراین نوشیدن نوشیدنی‌های مدر نظیر قهوه با دفع بیش از اندازه آب از بدن و ابتلا به کم آبی همراه خواهد شد.ادویه‌ها: معمولاً مخاط‌های بینی، دهان و حلق افرادی که سرما می‌خورند، ملتهب می‌شوند. التهاب نوعی واکنش ایمونولوژیک سیستم ایمنی بدن به ویروس متجاوز است. به همین دلیل مصرف تمام غذا‌های بودار، سرخ کرده، چرب، تند یا پرادویه می‌تواند باعث التهاب بیشتر این بافت‌های ملتهب در مخاط‌های بینی، دهان و حلق افراد سرماخورده باشد. در این حالت، آسیب پذیری مخاط‌ها در برابر ویروس سرماخوردگی شدیدتر و وضعیت بیمار بدتر می‌شود.

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که ناکارآمدی از دولت و نه نظام است.

صراط: کارشناس مسائل استراتژیک گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که ناکارآمدی از دولت و نه نظام است.

به گزارش تسنیم، حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک امروز(پنجشنبه، 21 دی) در نشست تخصصی تحلیل وقایع اخیر کشور با عنوان به نام مستضعفین که در محل لانه جاسوسی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بزرگترین کارکردهای انقلاب اسلامی، خنثی‌ کردن این توطئه‌ها بوده است؛ کارهایی که پژاک و منافقین انجام می‌دادند را می‌توان شورش دانست، اما این اتفاقات اخیر شورش محسوب نمی‌شود.

وی افزود: در سال 1394 که توافق‌نامه برجام تصویب شد، عده‌ای خوش‌خیال فکر می‌کردند که گشایش‌های بزرگ اقتصادی صورت می‌گیرد، اما اقتصاددانان اصلاح‌طلب این موضوع را برای آنها توضیح ندادند.

این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: در دولت اصلاحات طرحی برای گورباچوفیزه کردن جمهوری اسلامی اجرا شد که به نتیجه نرسید، اما در 4 سال دوم، در مراکز استراتژیک به دنبال طراحی مدل درهای باز چین بودند و کتابی به نام «چین نو» نوشته شد که به دنبال حفظ پوستر و تغییر محتوای جمهوری اسلامی بودند.

عباسی اظهار داشت: به دنبال اجرای سیاست درهای باز، مقام معظم رهبری تأکید کردند که ما نمی‌خواهیم دور کشور دیوار بکشیم، اما باید تعریف درستی از این سیاست درهای باز انجام بگیرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سال 94 فرمودند که دشمن با یک عمامه به سر مشکل ندارد، حتی با صورت و ظاهر جمهوری اسلامی مشکلی ندارد، مشکل اصلی او فقط سیرت و محتوای نظام است، کسانی که می‌گفتند تمام مشکلات کشور با مذاکرات حل خواهد شد، امروز متوجه شدند که مشکلات کشور با ارتباط با آمریکا حل نخواهد شد.

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: خوشبختانه انقلابیون تمام این موارد را گفته بودند و می‌دانستند از مذاکرات آبی گرم نخواهد شد.

عباسی درباره اظهارات مسئولان آمریکایی نسبت به اتفاقات اخیر در ایران، تصریح کرد: آمریکایی‌ها برآورد درستی از جمهوری اسلامی نداشتند و فکر می‌کردند کشور در حال فروپاشی است که این برداشت اشتباهی بود، لذا یکی از پیروزی‌های بزرگی که در این اتفاقات اخیر به دست آوردیم، شکست سیاست درهای باز بود.

وی اضافه کرد: دولت از دو زاویه باید نسبت به اتفاقات اخیر پاسخگو باشد، اول اینکه تئوریسین‌هایی مثل صادق زیباکلام را به تمام دانشگاه‌ها‌ فرستاده و از اسرائیل، رضاخان و آمریکا حمایت کرد که نتیجه آن شعارهای ساختارشکنانه بعضی از نادان‌ها بود، بخش دوم نیز افزایش بیش از حد سطح توقعات مردم است، لذا باید به این نکته توجه داشته باشیم که ناکارآمدی از دولت است نه نظام

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه خدمه نفتکش سانحه‌دیده ایرانی احتمالاً در داخل کشتی هستند، گفت: اکیپ اطفای حریق ژاپنی‌ها امروز به‌وقت تهران (امشب به‌وقت چین) به محل وقوع سانحه می‌رسد.

صراط: هادی حق‌شناس درباره جدیدترین وضعیت نفتکش سانحه‌دیده ایرانی، اظهار کرد:‌ عملیات اطفای حریق این نفتکش از طریق مرکز تجسس و نجات بندر  شانگهای چین در دست اقدام است.

به گزارش تسنیم وی با بیان اینکه مشکل اطفای حریق انفجارهای پیاپی در نفتکش است، افزود: هربار اطفای حریق رو به اتمام است، انفجار جدیدی اتفاق می‌افتد که کار اطفای حریق را سخت کرده است.

وی با ابراز "از چینی‌ها خواسته‌ایم امکانات بیشتری را برای عملیات اطفای حریق اختصاص دهند"، تصریح کرد: به‌احتمال قوی خدمه نفتکش در داخل کشتی هستند.

وی با اظهار "تا فاصله 80مایلی از کشتی‌های عبوری برای عملیات امداد و نجات کمک خواسته‌ایم"، گفت: هم‌اکنون سه کشتی ایرانی شامل دو فروند نفتکش و یک فروند شناور تجاری در حال جست‌وجو برای یافتن دریانوردان نفتکش ایرانی هستند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین افزود: اکیپ اطفای حریق ژاپنی‌ها امروز به‌وقت تهران (امشب به‌وقت چین) به محل وقوع سانحه برای نفتکش ایرانی می‌رسد.

حق‌شناس با تصریح به اینکه "به چینی‌ها برای افزایش امکانات اطفای حریق فشار آورده‌ایم"،‌ اظهار کرد: چینی‌ها نگران آلودگی‌های زیست‌محیطی هستند،‌ چون حدود 115 هزار کاندنسیت (موادی بین گاز و بنزین) در نفتکش سانحه‌دیده است و نگرانی چینی‌ها بیشتر در این رابطه است.

 
حسین ٣٠ساله همراه با ساغی از جزیره خارک سوار براین نفتکش شدند و حالا خانواده این زوج که ٣‌سال از آغاز زندگی آنها می‌گذرد چشم انتظار خبری از این نفتکش هستند.

عکس/ تنها زن حاضر در نفتکش ایرانی

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها جزئیاتی از انحرافات در این سازمان را تشریح کرد.

صراط: جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیته تحقیق‌وتفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، با بیان اینکه پرونده‌های متعددی از این سازمان به کمیته تحقیق و تفحص ارجاع شده است، گفت: پرونده‌ها از سال 1389 که سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاسیس شده بررسی می‌شوند.

به گزارش تسنیم وی با تاکید براینکه در کمیته تحقیق و  تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرونده‌های موجود به صورت سالیانه تفکیک شده است، ادامه داد: به طور مثال در چند روز گذشته چند پرونده از سال 94 در کیمته بررسی شد که تخلفاتی در آنها دیده شد.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: در یکی از تخلفاتی که در پرونده‌های بررسی شده به چشم می‌خورد این است که تعدادی سکه از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به تعدادی از هنرمندان داده شده که باید بررسی شود به چه دلیلی بوده است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: در موردی دیگر در سال 94  حدود 200 تا 300 میلیارد تومان در سازمان هدفمندی یارانه‌ها در جای هزینه شده که نباید این اتفاق می‌افتاده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: همانطور که رهبری فرمودند «هیچ کس برای شخص من آقای هاشمی رفسنجانی نخواهد شد» باید به صراحت بگویم «هیچ کس برای آیت الله هاشمی، آیت الله خامنه ای نشد».  

 

صراط: رئیس شورای شهر تهران گفت: همانطور که رهبری فرمودند «هیچ کس برای شخص من آقای هاشمی رفسنجانی نخواهد شد» باید به صراحت بگویم «هیچ کس برای آیت الله هاشمی، آیت الله خامنه ای نشد».

 
به گزارش مهر، «محسن هاشمی بهرمانی» فرزند دوم مرحوم هاشمی رفسنجانی، در سال 1340 در «قم» متولد شد. محسن، زمانی که کودک بود، پدرش برای فرار از چنگال ساواک، آهنگ مهاجرت به تهران کرد.  

انقلاب که شد، محسن هاشمی در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کرد و پس از آن به توصیه پدرش، تحقیقاتی را پیرامون ساخت موشک انجام داد.  

محسن هاشمی در سال 76 و با آغاز به کار رسمی مترو، مدیرعامل این شرکت شد و در سال 89 از سمت خود استعفا کرد.

وی در شهریور سال 92 یک قدم بیشتر تا تصدی شهرداری تهران نداشت اما در نهایت، قافیه را به رقیب طرقبه ای خود یعنی «محمدباقر قالیباف» واگذار کرد. محسن هاشمی، اندکی پس از این ناکامی، در حکمی از سوی «حمید میرزاده» رئیس وقت دانشگاه آزاد، معاون عمرانی این دانشگاه شد.   

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید