عکس/ پیاده روی جاماندگان اربعین به سمت حرم حضرت عبدالعظیم

راهپیمایی جا ماندگان اربعین در تهران از ساعت ۷ صبح از میدان امام حسین به سمت حرم عبد العظیم حسنی برگزار شد./ عکس: فرهاد خیابانی

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: دل‌های پاک، احساسات صادقانه و ایمان زلال جوانان مومن را زمینه‌ساز جلب تفضلات الهی دانستند.

به گزارش مشرق، در اربعین حسینی علیه‌السلام، حسینیه امام خمینی (ره) میزبان هیئت‌های دانشجویی از سراسر کشور بود و دانشجویان دلداده حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب باوفای ایشان، در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند.

رهبر انقلاب اسلامی پس از عزاداری دانشجویان در سخنان کوتاهی، دل‌های پاک، احساسات صادقانه و ایمان زلال جوانان مومن را زمینه‌ساز جلب تفضلات الهی خواندند و برای دستیابی ملت ایران به همه اهداف بزرگ و آرمان‌های بلند اسلام و انقلاب اسلامی دعا کردند.

همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام سعدی در سخنانی اربعین را روز بازخوانی سنت الهی مبنی بر تحقق پیروزی جریان حق و شکست دشمن دانست و گفت: پایه‌های تمدن حسینی علیه‌السلام بر اساس ارتباط با خدا و تسلیم در برابر حق، زیارت اربعین و ایستادگی در برابر استکبار شکل گرفته است.

آقای سعدی، تمدن سازی با محور اربعین را وظیفه دانشگاه و نخبگان حوزوی و دانشگاهی خواند و افزود: رسیدن به تمدن نوین اسلامی مبتنی بر اربعین و فرهنگ حسینی علیه‌السلام باید مسئله امروز دانشگاه باشد.

در این مراسم، آقای میثم مطیعی نیز به ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی پرداخت.

در پایان مراسم، دانشجویان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه کردند.

منبع: دفتر مقام معظم رهبری
استفتائات رهبری

رهبری بعد از دیدار قرآنی را که با خط خوش در آن نوشته بودند: اهدا به خانواده شهید عزیز محمدعلی عباسیان نجف آبادی دادند تا به صاحبش برسانم. پرسیدند نسبت شما با شهید چیست؟ گفتم عروس شهیدم.

به گزارش مشرق، بعد از سخنرانی که به حضور ایشان رسیدم آمدم بگویم از دیار مادری تان خدمت میرسم: نجف آباد. که بگویم خوب میدانم این زبان دانی و ادب دوستی شما ریشه در زمزمه های پر مهر مادری دارد که خود به زبان و ادبیات فارسی تعلق خاطر فراوان داشت. مادری که حافظ خوان بود و همواره ذهن و ضمیر کودکانش را با اشعار خواجه مأنوس نگاه می داشت. چون جایی خوانده بودم خدیجه خانم وقتی به خانه سید جواد خامنه ای آمده بود، در میان جهیزیه خود یک دیوان حافظ هم آورده بود. و بعد از آن هر وقت خطابه ها و سخنرانی هاتان را میشنیدم، یقین میکردم که این زبان تربیت شده ریشه ای دارد که آن را باید جایی ورای درس و بحث های یک طلبه معمولی جست.
دیدم وقت جلسه عزیزتر از این واگویه های شخصی و ذهنی من است. رفتم سراغ اصل درخواستم. گفتم آقا از قرآن هایی که به خانواده شهدا هدیه میدهید برای مادری میخواهم که خود همسر شهید و خواهر دو شهید است. گفتند: «حتما میدهم حتما میدهم.»

 بعد از دیدار قرآنی را که با خط خوش در آن نوشته بودند: اهدا به خانواده شهید عزیز محمدعلی عباسیان نجف آبادی دادند تا به صاحبش برسانم. پرسیدند نسبت شما با شهید چیست؟ گفتم عروس شهیدم. و من که از پای سفره عقد کنار پلاک و قرآن خونی بابا، احساسی فراتر از عروس نسبت به او در جانم ریشه دوانده بود، از اینکه گفته بودم «عروس شهید» قند توی دلم آب میکردم و با گوشه چشم بین درختان وسط حیاط را طوری نگاه میکردم که انگار بابا دارد ما را میبیند.



 راه که افتادم به طرف خانه، دیدم از آن آدمی که با او ساعت پنج و نیم صبح از خانه زده بودم بیرون تا به جلسه هماهنگی بنیاد ملی نخبگان قبل دیدار برسم، زمین تا آسمان فرق داشتم. خستگی و روزمرگی درس و دانشگاه از جانم تکیده بود و همه تعریف ها و تصویرها توی ذهنم درهم و برهم شده بود. تازه فهمیده بودم هر برچسبی که تا آن روز به آن افتخار میکردم بدون توجه به تکلیف و مسئولیت سنگینی که روی دوشم میگذارند، فقط برچسب اند. از آن برچسبهای تقلبی که روی کالای تقبلی می‌چسبانند.

سرکار خانم زینب اکبری؛ دانشجوی نمونه‌ی کشوری و دارنده‌ی مدال نقره‌ی المپیاد دانش‌آموزی

منبع : ریحانه

در این گزارش حال و هوای زائرین اربعین حسینی در حرم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام را مشاهده می کنید.

صراط:

 

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

 

مجید مظفری بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان امروز در تمرین تیم فوتبال سایپا حاضر شد و با علی دایی و بازیکنان این تیم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین  این بازیگر قدیمی سینما روز پنجشنبه و در جریان دیدار جام حذفی بین استقلال و سایپا در استادیوم حضور پیدا خواهد کرد.

تصویری از دیدار بازیگر قدیمی سینما با علی دایی

 

به گزارش شفاف، مسئول فروش فرآورده های نفتی به کشتی‌ها (بانکرینگ) در منطقه بوشهر با اختلاس چند ده میلیارد تومانی متواری شد.

ظاهرا ح.ط. که مدت 2 سال و نیم است که در این سمت مشغول به کار بوده است پیش از این دو بار دیگر نیز دست به سوء استفاده زده بود که در نوبت های قبل ارقام این سوء استفاده‌ها اندک بوده است. با این وجود ظاهرا توجهی به این موضوع از سوی مسئولان امر صورت نگرفته بود تا این که نام برده توانست ارقام کلان تری را به جیب بزند.

پیگیری خبرنگار فارس حاکی است ظاهرا ح.ط که پیش‌تر خانواده خود را به گرجستان فرستاده بود خود نیز به این کشور متواری شده است.

به گزارش شفاف هم اکنون تیمی از بازرسی و حراست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای پیگیری موضوع به منطقه بوشهر اعزام شده‌اند. انتظار می رود پس از بررسی‌های لازم در خصوص اصلاح وضعیت بانکرینگ آن منطقه اقدامات ضربتی صورت پذیرد.

بر اساس این گزارش، پیش از این کارشناسان صنعت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هشدارهای متعددی درباره رویه‌های بانکرینگ و تغییر این رویه‌ها به نفع بازنشستگان و شرکت‌های آنها مطرح کرده بودند.

کمک ویژه کی روش به برانکو برای دیدار السد ؛ بهترین سیستم برای بازی رفت چه سیستمی است؟

برانکو در دوحه، کی‌روش می‌شود؟

 

برانکو

برانکو می تواند با کمک گرفتن از شیوه کی روش به هافبک‌های کناری‌اش در بازی با السد نقشی شبیه به طارمی و امیری بدهد که در جام جهانی هم‌زمان هم مدافع کناری بودند هم هافبک کناری و البته گاهی اوقات مهاجم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

با محروم شدن کمال کامیابی نیا از بازی رفت نیمه نهایی مقابل السد حالا برانکو تنها یک هافبک دفاعی در اختیار دارد و در شرایطی که ربیع خواه هم شرایط بازی پیدا نکرده فقط نوراللهی می تواند در آن پست بازی کند .

از فصل قبل که با رفتن طارمی،برانکو سیستم تیمش را به ۲-۴-۴ خطی تغییر داده و در مرکز زمین از دو هافبک دفاعی استفاده می کند منتقدان بسیاری به او تاخته اند که این سیستم تدافعی به درد پرسپولیس همواره تهاجمی نمی خورد اما شاید در این مسابقه ویژه و مقابل السد خطرناک همان منتقدان به این نکته اذعان کنند بازی با یک هافبک دفاعی در قطر می تواند حکم مرگ زودرس در نیمه نهایی را داشته باشد و همراه با ریسکی بسیار وحشتناک خواهد بود.

با این حال شاید برانکو چاره ای جز استفاده از این سیستم نداشته باشد و با بازی دادن نوراللهی در راس عقب لوزی از بشار،نعمتی و عالیشاه در پست ۱۰ و کناره ها بهره گیرد.

این سیستم البته می تواند با یک مزیت برای سرخ ها همراه شود و خط دفاع حریف را بیشتر تحت فشار بگذارد اما چنانچه مالکیت توپ در اختیار حریف باشد کار سرخ ها در سازمان دفاعی بشدت دشوار می شود مگر اینکه دو هافبک کناری هم شرح وظایف متفاوتی در فاز دفاعی داشته باشند و مثل امیری و طارمی در جام جهانی عمل کنند که همزمان هم مدافع کناری بودند هم هافبک کناری و گاهی اوقات مهاجم.

این دو بازیکن سابق پرسپولیس که اتفاقا با این نقش ویژه جزو بهترین های تیم ملی در سه بازی جام جهانی بودند حالا در پرسپولیس حضور ندارند تا همان نقش را مقابل السد و بال های ویرانگری مثل عفیف ارائه کنند اما برانکو می تواند حداقل برای یک روز شبیه کی روش فکر کند و به عالیشاه و نعمتی(هافبک های کناری اش در آن مسابقه)شرح وظایفی متفاوت بدهد که تیمش بدون گل خورده به تهران بیاید و طلسم نرسیدن به فینال آسیا را بکشند.

ایران ورزشی

پیام عاشورا در یک جمله

راه حسین، کوتاهترین راه رسیدن به بهشت است.

• خون جاری عاشورا، تا ابدیت در رگ و ریشه آزادگی جاری است.

• حسین، میزان سنجش صداقت آدمی است و قبول ولایت حسین، براتِ آزادی انسان از جهنم پلیدیهاست.

    

• عاشورا، عاشقانه ای آرام در قلب واقعه کربلاست.

• حسین، زیباترین نامی است که در شناسنامه بشر نوشته اند.

• عاشورا، صحنه نمایش فراگیر و فشرده تمامیت کارزار خوبی و بدی است.

 

 

پیام عاشورا در یک جمله

 

 

• عاشورا، عرضه اثبات ظفرمندی انسان خداگونه بر سپاه ابلیس است.

• حسین، تفسیر بعثت، ترجمان نبوت و معنای امامت است.

• عاشورا، تداوم رسالت انسان در پهنه خلقت است.

جملات زیبا و شنیدنی در مورد امام حسین (ع) و عاشورا

• عاشورا، شراره عشق حق است که بر جان عاشقان حسین فرو می ریزد.

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

دیپلمات‌های آمریکایی افشا کردند؛
بر اساس گفته دیپلمات‌های آمریکایی مطلع، دولت دونالد ترامپ از طرحی که پیش ‌از این توسط نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل برای برگزاری نشستی در شورای امنیت سازمان ملل طی هفته بعد و به ریاست دونالد ترامپ با محوریت و تمرکز بر ایران، ارائه شده بود، عقب‌نشینی کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ پیش ‌از این، نیکی هیلی اعلام کرده بود که ترامپ قرار است در مهم‌ترین صحنه بین‌المللی یعنی شورای امنیت اقدام به برگزاری نشستی با محوریت ایران و در خصوص «تخلف ایران از قوانین حقوق بین‌الملل و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه» کند.

از آنجایی ‌که ایالات‌متحده آمریکا در ماه سپتامبر قرار است ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده بگیرد، می‌تواند موضوع نشست شورای امنیت را نیز مشخص کند. نشستی که قرار است در حاشیه گردهم‌آیی سالانه مجمع عمومی سازمان ملل صورت گیرد. این برای اولین بار خواهد بود که دونالد ترامپ، ریاست نشست شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده می‌گیرد.

با این ‌حال تمرکز موضوع این نشست بر ایران، منجر به نگرانی‌های شدیدی از سوی متحدان آمریکا شده که بر این باورند، طرح این موضوع منجر به بروز اختلاف‌نظر شدید میان آمریکا، فرانسه و بریتانیا بر سر مسأله توافق هسته‌ای خواهد شد.

عقب‌نشینی ترامپ از سخنرانی درباره ایران در نشست شورای امنیت

همچنین برخی دیگر از مقامات ایالات‌متحده بیان کرده‌اند که بنا بر قوانین سازمان ملل، ایران می‌تواند در این نشست، نماینده‌ای معرفی کرده و سخنرانی کند، چون یک‌طرف موضوع مورد طرح در نشست، ایران خواهد بود که این مسأله می‌تواند به ایجاد تنش جدی برای ترامپ منجر شود.

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

 
رئیس جمهوری ۶۵ ساله روسیه در واکنش به خبر بازنشستگی بنیانگذار شرکت «علی‌بابا» از عزم خود برای ادامه حضور در عرصه قدرت خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از ایتارتاس، پوتین قصد بازنشستگی ندارد. این مطلب را دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین به نقل از رئیس جمهوری ۶۵ ساله روسیه گفت.

ماجرا از این قرار است که وقتی «نیویورک تایمز» از تصمیم «جک ما» تاجر چینی و رئیس ۵۴ ساله شرکت علی‌بابا مبنی بر بازنشستگی خبر داد؛ پوتین در جلسه‌ای که با تجار داشت، از وی در خصوص صحت این ماجرا پرسید و گفت: آیا واقعاً با این میزان انرژی، قصد بازنشستگی داری؟ من که دنبال کناره‌گیری نیستم. اصلا از این برنامه‌ها ندارم.

این اظهار نظر پوتین برای مخالفین غربگرایی که وی را به سرکوب اپوزیسیون متهم می‌کنند یا آن‌هایی که از تناوب قدرت میان پوتین و «دیمیتری مدودف» نخست وزیر وی شاکی هستند، گران تمام می‌شود.

در خصوص جک ما نیز باید گفت که وی در سال ۱۹۹۹ میلادی شرکت علی بابا را راه انداخت و توانست طی ۱۹ سال آن را به ارزش کلی ۴۲۰ میلیارد دلار برساند. علی بابا در ابتدا با یک وب سایت ساده کار خرید و فروش کالا را آغاز کرد و اکنون این شرکت که به آمازون چین معروف است یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان بین المللی است.
حال و هوای این روزهای خیلی‌ها، فقط همین!
 
زائر همیشه بعد نجف کربلا رود

یعنی" غدیر" اذن دخول محرم است...

 


باز این دل من تنگ محرم شده ارباب...


اگــر دهند به من آبــــهای عالم را / نمی دهم نَمی از گریه ی مــحرم را
 
نمــاز را که ملائکـــ همیشه می خواندنـد / برای گریـه خدا آفریــد آدم را

بررسی تاثیر رسانه بر روی زبان فارسی

زبان به لحاظ عضوی که با آن صحبت می‌کنیم یا دستور زبان فارسی جنبه‌هایی از زبان به معنی ذهنی و کلی است که اشاره کردیم. درحالی که بخشی از مظاهر زبانی را باید در چشم، گوش و… جست وجو کرد.

بی شک همه ما میدانیم که گفتگو ها و صحبت های ما یا به بیان دیگر ، استفاده ما از زبان برای انتقال معنا با قبل تفاوت کرده . برای مثال دیگر خواندن اشعار فردوسی و شاهنامه برای ما آن قدر ساده نیست که بتوانیم با آن به راحتی ارتباط برقرار کنیم . یعنی طریقه انتقال معنا از درون ذهن یک فرد به فرد دیگر ساده تر شده است . اما اینکه بفهمیم چه عاملی باعث تغییر گفتار و صحبت کردن و نوشتن ما شده ، مهم است . که البته ما در اینجا یک عامل را بررسی میکنیم و آن عامل رسانه است .

قبل از شروع باید بدانیم که منظور ما از رسانه چیست ؟ به طور کلی به وسایل ارتباط جمعی که تاثیری بر روی عموم جامعه میگذارد ، رسانه میگویند . اما جامعه را میتوان مردم یک کشور ، یک شهر و یا اهالی یک محله دانست . رسانه را هم نباید رادیو و تلویزیون دانست بلکه رسانه میتواند شبکه های اجتماعی ، پیامرسان ها و کانال ها و گروه ها باشند و یا حتی در یک محله مذهبی میتوان مسجد را یک رسانه در نظر گرفت .

در ابتدا نکاتی را که کارشناسان دیگر گفته اند برای شما ارائه میکنیم .   

«این روزها بعضی از آسیبپذیر شدن زبان فارسی میگویند. اینکه این زبان فروغ گذشته را ندارد. شما این آسیبپذیری را ناشی از چه میدانید؟

ابتدا باید تعریف زبان را بدانیم…زبان به عنوان یک فرایند و اتفاق هوشمند، پیچیده، کنش‌گر و رویش‌ورز است که در ذهن رخ می‌دهد. درواقع انعکاس ذهنی از برداشت‌ها و مواجهه هایی که در طول روز چه در جنبه فردی چه اجتماعی زندگی خود داریم. وقتی ذهن منِ کنش‌گر اجتماعی معطوف به مسائل روز جامعه و پیرامون خود نباشد، بدون شک زبان من با همان تعریف فرایند و پدیده ذهنی، زبانی آسیب‌پذیر خواهد بود.

یعنی باید تغییرات زبان را در تغییرات و ماهیت جامعه بررسی کرد؟

من به عنوان یک عضو از هر جامعه‌ای زمانی که به دنیا می‌آیم تا لحظه مرگ، مشاهدات و تجربیات دیداری، عاطفی، فرهنگی، هنری، شنیداری، گفتاری و بسیاری موارد دیگر دارم. در معرض رسانه قرار می‌گیرم. آموزش می‌بینم. با اشیا، اقشار و اقسام مختلف اجتماع در ارتباط هستم. بنابراین ساختار ذهنی من فعال می شود. درواقع ذهن به ازای ورودی‌هایی این چنین، خروجی‌هایی دارد که همان زبان را می‌توان نام برد. به تعبیر بهتر، منِ کنش‌گر محصولی اجتماعی هستم و زبان تابعی از من. بنابراین زبان من هم تابعی از همان اجتماع است؛ زبان پدیده‌ای اجتماعی نیز هست. با این تعریف و تعبیر، دیگر نمی‌توان زبان و آسیب‌های آن را محدود به عملکرد رسانه، یک فرد فارغ از جامعه یا افراد دیگر در جامعه و… دانست. رابطه زبان با ذهن و رابطه آن با فرد کنش‌گر و جامعه رابطه ای کاملا مستقیم و مشخص است. زبان پویاست و زایا و در طول زمان تغییر و تجلی میکند. ما افرادی که از زبان استفاده میکنیم، هر کدام یک کنشگر هستیم. مقصود ما از کنشگر، تکتک افرادی است که زبان را به فعلیت میرسانند. گفتیم که زبان هم محصولی اجتماعی است. در جامعه تغییرات متعدد وجود دارد. تغییرات فرهنگی، هنری، علمی، ادبی و… هریک از این تغییرها که اگر به طور کلی آن ها را در قالب تغییرهای اجتماعی دسته‌بندی کنیم، بر زبان تاثیر می‌گذارند.

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران، به پاس خدمات شایسته و صیانت از مرزهای آبی کشور و دریای عمان و حفظ منافع ملی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و اهتمام به نوسازی تجهیزات و آبادانی سواحل مکران در مدت تصدی فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دریافت نشان درجه‌ یک فتح از سوی فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مفتخر گردید.

این نشان در مراسم صبح امروز تحلیف و دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در دانشگاه امام خمینی نیروی دریایی با حضور فرمانده معظم کل قوا بر سینه دریادار سیاری نصب شد.

امیر سیاری نشان درجه‌ یک فتح را دریافت کرد

بازیابی یا تاب آوری (Resilience) چیست؟

بازیابی یا تاب آوری

برای اینکه مفهوم بازیابی یا تاب آوری را بهتر درک کنیم با چند سوال از شما شروع می کنم، لطفاً چند ثانیه به آنها فکر کنید و در ذهنتان پاسخ دهید:

یکی از سخت ترین و پراسترس ترین تجربه های زندگیتان را به یاد بیاورید. یک خبر بد، یک حادثه ناگوار و پراسترس.

در آن لحظه چه احساسی داشتید؟ استرس و اضطراب شما در چه حدی بود؟

به چه چیزی فکر می کردید؟ به خودکشی، به بدشانسی همیشگی تان و یا به راه حلهای ممکن؟

آیا آن زمان تصمیمی هم گرفتید و یا خودتان را به دست شرایط سپردید؟

آیا اقدامتان موثر بود و از عملکرد خودتان در آن اتفاق راضی هستید؟

آیا در آن لحظات دشوار به این فکر می کردید که این ماجرا مقطعی است و روزی از این وضعیت خلاص می شوید؟

در حال حاضر نسبت به آن زمان چه تغییری کرده اید؟ آیا همه چیز به حالت قبل و تعادل برگشته و یا هنوز هم اثرات منفی آن در زندگیتان وجود دارد؟

چرا و چطور برخی از افراد در شرایط سخت و چالشی مانند مرگ یک عزیز، طلاق و جدایی، مسائل مالی، جنگ، بیماری، بیکاری و … دلسرد نمی شوند و به عملکرد خودشان در زندگی طبق روال قبلی ادامه می دهند و حتی به موفقیت می رسند اما بعضی افراد در شرایط نسبتاً ایده آل با کوچکترین چالش زندگی دچار شکست شده و درهم می شکنند؟

تفاوت در چیست و از کجاست؟ در واقع تفاوت در مفهومی به نام بازیابی یا تاب آوری است.

بازیابی یعنی اینکه افراد چگونه با موقعیت ها و شرایط دشوار و غیرمنتظره بخوبی کنار می آیند. بازیابی یعنی رشد پس از چالش و بحران، ترمیم و بهبود حتی نه به وضعیت قبلی، بلکه بازآفرینی به وضعیتی جدیدتر و قوی تر از گذشته. در واقع نوعی توانمندی در برقراری تعادل زندگی و پشت سر گذاشتن پیروزمندانه رویدادهای ناگوار است. بازیابی، از بین برنده استرس ها و مشکلات و بهینه کردن اوضاع نیست؛ بلکه قدرت مقابله سالم و سازگاری موفقیت آمیز در شرایط ناخوشایند است.

به این معنا که فرد به هنگام مواجه با یک تجربه پراسترس و دشوار، با امکانات در دسترس و آنچه در وجود خود به عنوان نقاط قوت دارد، به بهترین شکل ممکن، بر مشکل بوجود آمده غلبه کرده و پس از گذراندن چالش در کمترین زمان به زندگی عادی با عملکرد قبلی و یا حتی بهتر برمی گردد.

این مفهوم برگرفته از تلاشهای پدر روانشناسی مثبت گرا مارتین سلیگمن است که اقدام به قادرسازی انسانها از طریق تغییر شیوه تفکر نمود.

بازیابی بطور طبیعی در همه افراد وجود دارد و منحصر به عده معدودی نیست اما با توجه به تفاوت های شخصیتی، تربیتی، فرهنگی و توانِ درونی افراد، مقدار آن در افراد مختلف، متفاوت است. افراد با میزان بازیابی بالا صفات و ویژگی های خاص و عملکرد موثرتری دارند، اما خبر خوب اینکه بازیابی قابل یادگیری و ارتقا است.

در واقع واژه Resilience از علم فیزیک گرفته شده به معنای به عقب جهیدن و در لغت نامه ها به معنای تحمل وانعطاف پذیری و ظرفیت بازگشت به موقعیت قبلی، بهبود و بازیابی از سختی و بحران هاست. بازیابی یعنی برگشت به سلامت از تجربه های سخت.

به عنوان مثال در پاسخ به حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بسیاری از مردم که با این مصیبت و تبعات آن مواجه بودند با مهارت بازیابی توانستند به سرعت زندگی فردی و اجتماعیشان را به روال سابق برگردانند؛ و یا در حادثه سونامی ژاپن، با وجود آسیب های فراوان اعم از مرگ عزیزان، از دست دادن خانه و سرمایه و …، مردم با تلاش های فردی و جمعی، زندگی را دوباره و در مدت زمان کوتاهی به حالت تعادل برگردانند.

بازیابی یک پیام دارد و آن اینکه: “حتی در شرایط سخت هم نتیجه خوب ممکن است.”

 
معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به بی اعتمادی برخی به توانمندی‌های نظامی کشور و ایجاد شک و شبهه در آن گفت: این موضوع قابل دیدن است و هرکس که باور نمی‌کند می‌تواند بیاید و ببیند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیردریادار حبیب‌الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در برنامه جهان سیاست گروه سیاسی رادیو ایران گفت: براساس قانون اساسی یکی ازماموریت‌های ارتش دفاع از تمامیت ارضی کشور است که این وظیفه را با اتکا به توانمندی‌های داخلی به خوبی انجام داده است.

وی بااشاره به تحریم‌های سنگین ۴۰ ساله علیه توان نظامی کشور افزود: امروز همه تجهیزات و مهمات در کشور تعمیر، نگهداری و حتی نوسازی می‌شود. به گونه‌ای که می‌توانیم مدعی باشیم در حوزه دفاعی به روی پای خود ایستاده ایم.

معاون هماهنگ کننده ارتش، ساخت جنگنده کوثر و رونمایی از آن را نمونه بارزی از این ادعا دانست وادامه داد: در حوزه‌های مختلف زمینی، هوایی، دریایی و پدافندی نه در ارتش بلکه درسطح کل نیرو‌های مسلح و صنایع وزارت دفاع و همچنین شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت بسیار بزرگی به وجود آمده که نیاز‌های مارا تامین می‌کند.

وی بومی بودن تجهیزات نظامی را از امتیازات نیرو‌های مسلح ایران خوانده و گفت: این امتیاز موجب می‌شود که خودمان بتوانیم بسازیم، نگهداری کنیم و ایرادات تجهیزاتمان را مرتفع کنیم چرا که به تمام زوایای آن آگاهی داریم.

امیر دریادار سیاری گفت: در داخل خود ارتش هم استفاده از کارشناسان نظامی و دانش آموختگانی که دردانشگاه‌های ما تربیت می‌شوند که نمونه‌ای از آن در مراسم دیروز به نمایش درآمد، این ظرفیت به دست آمده، تا بتوانیم نیاز‌های دفاعی خود را در داخل تامین کنیم. همچنین بستر برای کسب مهارت‌های کافی برای بروزرسانی دانش و تجهیزات دفاعی متناسب با پیشرفت‌های روز دنیا برای ما مهیا شده است.

رئیس ستاد ارتش با اشاره به بی اعتمادی برخی به توانمندی‌های نظامی کشور و ایجاد شک و شبهه در آن گفت: بعضی وقت‌ها ما خودمان باور نداریم که می‌توانیم در داخل نیاز‌های دفاعی‌مان را تامین کنیم. برخی می‌گویند آنچه که شما ساخته اید، کپی است در حالی که مهم این است ما توانسته ایم بسازیم وتولید کنیم؛ که این ثمره نگاه جهادی حاکم در نیرو‌های مسلح است و امروز یک حرکت جهادی در درون آن‌ها در این حوزه رخ داده است. این موضوع قابل دیدن است و هرکس که باور نمی‌کند می‌تواند بیاید و ببیند.

وی تاکید کرد: ما شعار می‌توانیم را بار‌ها و بار‌ها در ارتش به ما توانسته ایم تبدیل کرده ایم و امروز علاوه بر این می‌گوییم، پای آرمان‌های خود و نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبر (مدظله العالی) و ملت سرافراز ایران اسلامی ایستاده ایم.

امیردریادار سیاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نیروی دریایی در توسعه دیپلماسی دفاعی پیشگام است، گفت: البته بخش عمده حوزه دیپلماسی دفاعی بر دوش ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع است.

وی ادامه داد: با این حال در حوزه دیپلماسی دریایی به عنوان نمونه اکنون ناوگروه ۵۶ نداجا که درخلیج عدن و تنگه باب المندب مشغول فعالیت است و حضور موثری در اقیانوس آرام، دریای چین واقیانوس هند شمالی و جنوبی دارد، توانسته در زمینه دیپلماسی دفاعی ارتباطات بسیار خوبی با سایر کشور‌های دنیا برقرار کند.

دریادار سیاری افزود: به لطف خدای متعال و همت آحاد فرماندهان و کارکنان مخلص ارتش، امروز در نیروی زمینی، پدافند هوایی و نیروی هوایی نیز برنامه‌ها و اقدامات بسیار امیدوار کننده‌ای در حوزه ارتقاء توان رزم و خودکفایی اجرا شده که مایه امیدواری مردم شریف کشورمان است

 
رهبرمعظم انقلاب در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع):
فرمانده کل قوا فرمودند: اگر شما ایستادید، نسل‌های آینده به قله دست خواهند یافت؛ آنها به قله می‌رسند اما ایستادگی و افتخار مال شماست. انقلاب، ریشه‌دار و آینده‌دار است به شرط «صبر» و «تقوا».

صراط:

مراسم سالانه دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) صبح امروز (شنبه) با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهیدان گمنام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس را گرامی داشتند.

فرمانده کل قوا سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند و با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به توطئه دشمن برای ایجاد شکاف میان نظام اسلامی و مردم، همگان بویژه مسئولان را به هوشیاری، ایستادگی، تدبیر، انسجام ملی و دوری از اشرافی گری فراخواندند و تأکید کردند: اگر مؤلفه های اقتدار ملی تقویت شوند و در مقابل دشمن سستی و تسلیم نشان داده نشود، بدخواهان بار دیگر در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند ماند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، لازمه بی اثر شدن توطئه های دشمنان را صبر و تقوا برشمردند و افزودند: انقلاب اسلامی، ریشه دار و آینده دار است و دستیابی به آرمانهای بلند آن، به صبر و استقامت نیاز دارد.

ایشان همچنین گفتند: تقوا به معنای مراقبت از خود در مقابل دشمن است و لازمه این مراقبت، هوشیاری در برابر حیله های دشمن و اعتماد نکردن به او، تدبیر و عقلانیت، و پرهیز از سهل انگاری و سستی است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر همه مردم و جوانان و همچنین مسئولان سیاسی، اقتصادی و امنیتی و نظامی، این صبر و تقوا را به‌کار ببندند، به توفیق الهی، هیچ ضربه و صدمه‌ای وارد نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین به موضوع مؤلفه های قدرت نظام اسلامی اشاره کردند و با یادآوری سلطه انگلیس و آمریکا بر ایران در طول ۵۷ سال حکومت پهلوی، گفتند: با پیروزی انقلاب اسلامی، غل و زنجیر از دست و پای مردم باز و طعم واقعی استقلال و آزادی چشیده شد.

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

نماینده خانه سینما برای پیگیری وضعیت مهدی فخیم‌زاده گفت:تیم پزشکی آقای فخیم‌زاده فردا درباره انتقال وی به بخش عمومی تصمیم گیری می‌کنند.
صراط:

خسرو امیرصادقی تهیه‌کننده سینمای ایران و نماینده خانه سینما، درباره آخرین وضعیت مهدی فخیم‌زاده گفت: خوشبختانه حال مهدی فخیم‌زاده روز به روز در حال بهبود است. این روز‌ها حال بهتری دارد و می‌تواند کمی غذا بخورد.

به گزارش فارس وی ادامه داد: فردا قرار است دکتر و تیم پزشکی درباره انتقال مهدی فخیم‌زاده به بخش تصمیم بگیرد و با توجه به بهبود حال مهدی، احتمالاً به بخش منتقل خواهد شد.

این تهیه‌کننده سینمای ایران درباره صحبت‌هایی که سید حامد حسینی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مشت آخر» درباره عدم پذیرش مهدی فخیم‌زاده در بیمارستان‌های تهران، تصریح کرد: متأسفانه این موضوع واقعیت دارد، بعد از ماجرای مرحوم عباس کیارستمی، بسیاری از بیمارستان‌های تهران از پذیرش افراد سرشناس امتناع می‌کنند. به نظرم باید فضای آشتی میان سینماگران با پزشکان و بیمارستان‌های کشورمان ایجاد شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

مهدی فخیم‌زاده کارگردان و بازیگر ۷۶ ساله سینمای ایران روز چهارشنبه ۶ تیر در حاشیه فیلم سینمایی «مشت آخر» ـ. که کارگردانی آن را خود بر عهده داشت ـ. در شهر چالوس دچار سانحه با موتورسکلت شد.

 

پاستیل از آن دسته خوراکی‌هایی است که سال‌هاست با شکل‌ها و طعم‌های گوناگون راهش را به دل مردم باز کرده و به اعتقاد بعضی‌ها حتی اعتیادآور است! البته نوشابه‌ای اش در ایران یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین‌هاست و برای بعضی‌ها حکم یک نوستالژی دوست‌داشتنی را دارد.

به گزارش شفاف، وقتی رنگ‌های متفاوت و طعم‌های مختلف را در هزاران شکل متنوع ضرب کنید، هزاران نوع از خوراکی خوشمزه‌ای خواهید داشت که خوردنش در تمام دنیا کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و حتی شاید نتوانید فردی را پیدا کنید که از این آبنبات‌های ژله‌ای خوشش نیاید! پاستیل از آن دسته خوراکی‌هایی است که سال‌هاست با شکل‌ها و طعم‌های گوناگون راهش را به دل مردم باز کرده و به اعتقاد بعضی‌ها حتی اعتیادآور است!
 
البته نوشابه‌ای‌‌اش در ایران یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین‌هاست و برای بعضی‌ها حکم یک نوستالژی دوست‌داشتنی را دارد. در این مطلب با تاریخچه مختصری از پاستیل و البته خواص و مضرات تغذیه‌ای آن از زبان دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی آشنا خواهید شد.

خرس‌های خوشمزه و دوست‌داشتنی!

شاید باور نکنید که پاستیل در دهه 1920 کاملا اتفاقی توسط یک کارگر ساده اختراع شد! ماجرا از این قرار بود که هانس ریگل، کارگر ساده یک کارخانه آبنبات‌سازی و البته صاحب تجربه‌های زیاد در زمینه شیرینی‌پزی و قنادی برای کسب درآمد بیشتر در آشپزخانه خانه کوچکش هم آبنبات‌های خانگی درست می‌کرد که بسیار خوشمزه و پرطرفدار بود و به همین دلیل بعد از مدتی نام «هاریبو» را برای آبنبات‌هایش انتخاب می‌کند که خیلی زود بر سر زبان‌ها می‌افتد.
 
بالاخره پاستیل سالم است یا مضر؟ 
 
او همیشه برای بالا بردن میزان فروش محصولاتش سعی می‌کرد ایده‌های خلاقانه‌ای را عملی کند و به همین دلیل یک‌بار تصمیم گرفت از طعم میوه که آن روزها پرطرفدار بود، همچنین مقداری ژلاتین برای قوام بیشتر آبنبات‌ها استفاده کند. البته او قصد داشت در شکل و ظاهر آبنبات‌ها هم که آن زمان همگی گرد و ساده بودند، تنوعی ایجاد کند و به همین دلیل آنها را در قالب‌های خرسی شکل که کمی قدبلندتر و لاغرتر از خرس‌های امروزی هاریبو بودند، ریخت. این آبنبات‌ها برخلاف ظاهر سفت و محکمی که داشتند، کش می‌آمدند و خیلی زود در میان بچه‌ها و حتی بزرگ‌ترها محبوب شدند و به این ترتیب ثروت فراوانی را برای هانس به ارمغان آوردند.

امروز با گذشت نزدیک به یک قرن از تولد خرس‌های هاریبو، این آبنبات‌های ژلاتینی هنوز پرطرفدارند و خیلی‌ها آن را به عنوان میان‌وعده‌ای کم‌کالری و کم‌شیرین می‌شناسند، اما آیا واقعا همین‌طور است؟!

پاستیل دقیقا چیست؟

پاستیل متشکل از ژلاتین، شکر و مواد افزودنی است که طعم‌های مختلف به آن اضافه می‌شود. البته برای براق کردن پاستیل هم از نوعی واکس روی سطحش استفاده می‌شود که اگر پاستیلی که تهیه می‌کنید دارای پروانه بهره‌برداری و ساخت و نیز مجوز استاندارد وزارت بهداشت باشد، منافاتی با سلامت فرد ندارد.
 
با این حال جایگزین کردن پاستیل و خوراکی‌هایی مانند آن با وعده‌های غذایی به هیچ‌ وجه توصیه نمی‌شود چراکه این خوراکی‌ نه‌تنها مواد مورد نیاز بدن را تامین نمی‌کند بلکه به دلیل طعم شیرین و چربشان خیلی زود با ذائقه فرد سازگار شده و حتی می‌تواند او را به خوردن این نوع خوراکی‌ها معتاد کند! در ضمن این ترکیبات ژلاتینی به مخاط دهان و دندان‌ها می‌چسبد و احتمال پوسیدگی دندان‌ها را زیاد می‌کند. پس فراموش نکنید که بهتر است به جای جویدن پاستیل صبر کنید در دهان‌تان آب شود و بلافاصله بعد از خوردن پاستیل مسواک بزنید.

سالم‌تر از چیپس و پفک است؟!

پاستیل‌ها به دلیل طرح و اندازه‌های کوچک‌شان به نظر کم‌کالری و بی‌ضرر می‌آیند و حتی شاید خیلی‌ها فکر کنند این خوراکی‌های خوش‌رنگ و لعاب سالم‌تر از چیپس و پفک هستند اما واقعیت این است که با وجود اندازه کوچک هر پاستیل، کالری هر 100 گرم آن تقریبا با کالری 100 گرم چیپس یکی است. البته کالری انواع پاستیل‌ها با توجه به اندازه و طرز تهیه متفاوت آن در کارخانه‌های مختلف متفاوت است و معمولا بر اساس وزن و ترکیباتی مثل شکر و روغنی که در آن وجود دارد، کالری‌اش محاسبه می‌شود اما می‌توان گفت در هر 100 گرم آن بین 300 تا 500 کیلوکالری انرژی وجود دارد که با میزان کالری موجود در یک وعده غذایی برابری می‌کند.
 
بالاخره پاستیل سالم است یا مضر؟

برای استخوان‌سازی خوب است؟

شاید خیلی‌ها فکر کنند ژلاتین موجود در پاستیل تامین‌کننده کلسیم بدن است و انواع میوه‌ای آن منبع خوبی برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن است و حتی می‌تواند برای بچه‌هایی که علاقه‌ای به خوردن میوه ندارند، جایگزین مناسب و مقوی باشد اما خوب است بدانید ژلاتین موجود در پاستیل از نوع ژلاتین حیوانی است و ژلاتین پست‌ترین نوع پروتئین است و میزان پروتئین موجود در آن بسیار کمتر از پروتئین گوشت، شیر و تخم‌مرغ و... است و بسیاری از اسیدهای آمینه ضروری را ندارد بنابراین پروتئینی نامرغوب است که نسبت به سایر پروتئین‌ها ارزش غذایی بسیار پایینی دارد و منبع خوبی برای تامین کلسیم و سایر ریز‌مغذی‌های مورد نیاز بدن نیست. طعم‌های میوه‌ای و نوشابه‌ای و ... پاستیل‌ها هم فقط و فقط به دلیل اسانس و طعم‌دهنده‌های مصنوعی است و هیچ فرقی بین پاستیل نوشابه‌ای و میوه‌ای وجود نداشته و خاصیتی هم ندارد!

چقدر پاستیل بخوریم؟

با اینکه کالری 100 گرم پاستیل با یک وعده غذایی کامل برابر است اما هیچ ماده مغذی و خاصیتی برای بدن ندارد و در علم تغذیه به این نوع مواد که صرفا کالری دارند و بی‌خاصیت هستند، کالری تهی گفته می‌شود، به همین دلیل نباید فراموش کرد که این خوراکی خوشمزه مثل شیرینی‌ها و قندها جایگاهش در راس هرم غذایی قرار دارد و باید کمترین میزان مصرف را داشته باشد. درواقع حتی بچه‌ها هم که پرتحرک هستند و امکان چاق شدن‌شان نسبت به بزرگسالان کمتر است، در کل نباید پاستیل و سایر شکلات‌ها و شیرینی‌ها را بیشتر از 50 گرم در روز مصرف کنند.
 
البته این موضوع به سایر برنامه غذایی فرد و اینکه در دیگر وعده‌های غذایی‌اش چه مقدار کالری مصرف می‌کند، بستگی دارد. از آنجا که تنوع غذایی امروز بسیار بیشتر از سال‌های پیش است و بیشتر هم خواهد شد، نمی‌توانیم دور خودمان خط قرمز بکشیم و خود را از مصرف خوراکی‌های مختلف محروم کنیم اما نکته مهم این است که هر فرد باتوجه به شرایط خاص خود غذاها و خوراکی‌های مصرفی روزانه‌اش را انتخاب کند. مثلا فردی که برای صبحانه کره و مربا میل می‌کند، می‌داند که کره دارای مقدار زیادی چربی است که اتفاقا از بدترین نوع چربی هم هست!
 
پس این فرد باید سعی کند مصرف چربی روزانه‌اش را کاهش داده و از خوردن غذاهایی که چربی پنهان دارند، بپرهیزد یا وقتی پفک می‌خوریم، باید مقدار دریافتی نمک آن روز را کاهش دهیم، بنابراین فرد باید سعی کند بین انتخاب‌های روزانه‌اش تعادل ایجاد کند تا دچار مشکل چاقی و بیماری‌های مختلف نشود. پاستیل و شکر و شیرینی هم از این قاعده مستثنا نیستند و باید باتوجه به شرایط جسمی فرد و میزان نیازش در روز مصرف شوند.

پاستیل بدون قند هم چاق می‌کند؟

پاستیل‌ها و سایر محصولاتی که تحت عنوان بدون قند در بازار موجود هستند به جای قندهای طبیعی مانند ساکاروز با شیرین‌کننده‌های مصنوعی شیرین می‌شوند. اما این قندهای مصنوعی بسیار شیرین‌تر از قندهای طبیعی هستند و ذائقه فرد را به طعم قوی شیرینی عادت می‌دهند و به این ترتیب حس چشایی فرد در مواجهه با خوراکی‌ها سردرگم می‌شود. مثلا وقتی ذائقه شما به این نوع خوراکی‌های پرشیرین عادت کند با خوردن یک بیسکویت ساده احساس می‌کنید فقط طعم آرد بی‌مزه می‌دهد! همچنین از آنجا که این قندها مصنوعی هستند، کبد باید این مواد را سم‌زدایی کرده و کلیه این مواد را با مقدار زیادی آب دفع کند بنابراین در صورت مصرف زیاد، کبد و کلیه مجبور به فعالیت بیش از حد می‌شوند.
 
بالاخره پاستیل سالم است یا مضر؟

دیابتی‌ها پاستیل بخورند؟

مسلما میزان قند مصرفی یک فرد دیابتی با یک فرد سالم متفاوت است و با محدودیت بیشتری برای انتخاب خوراکی‌های شیرین مواجه است. اما یک فرد سالم می‌تواند روزانه 40 تا 50 گرم از انواع خوراکی‌های شیرین که در گروه‌های مختلف غذایی هستند (از انجیر و خرما گرفته تا شیرینی و پاستیل) مصرف کند. البته بسیار بهتر است که این نوع خوراکی‌ها با معده خالی مصرف نشده و بعد از وعده‌های اصلی و میان‌وعده‌ها میل شوند تا فرد را با احساس سیری کاذب و گرسنگی‌های مکرر مواجه نکند.

غذا نمی‌خورید و چاق می‌شوید؟!

شما هم از آن دسته افرادی هستید که سرتان شلوغ است و فرصت خوردن غذای درست و حسابی را ندارید و متعجب هستید که چرا چاق شده و لاغر نمی‌شوید؟ پاسخ در کشوی میزتان است! معمولا افراد پرمشغله مقداری پاستیل، شکلات و بیسکویت دم دستشان می‌گذارند تا در مواقع گرسنگی ته‌دلشان را بگیرد و بتوانند بدون وقفه به کارشان ادامه دهند و در پایان روز فرد احساس می‌کند چیزی نخورده، پس نباید چاق شود. اما این اتفاق نمی‌افتد! باتوجه به ارزش غذایی بسیار ناچیزی که این نوع خوراکی‌ها دارند، فرد به معنای واقعی غذا نخورده اما اگر میزان کالری مصرفی‌اش را با هم جمع کند، خواهد دید که بسیار بیشتر از نیاز روزانه‌اش انرژی دریافت کرده، بدون اینکه مواد مغذی موردنیاز بدنش تامین شده باشد!

خوراکی‌های شیرینی مانند پاستیل، به‌خصوص وقتی فرد برای چند ساعت چیزی نخورده باشد، به دلیل قند زیادی که دارند، با افزایش ناگهانی قند خون، احساس سیری خوبی به فرد می‌دهند اما این احساس فقط حدود نیم ساعت پایدار است چون افزایش قند خون با افزایش ترشح انسولین همراه است و خیلی زود دوباره گرسنگی سراغ فرد می‌آید، به همین دلیل است که مصرف متداول شیرینی‌ها باعث افزایش تعداد دفعات گرسنگی در روز شده و فرد مجبور به مصرف کالری بیشتر از نیازش می‌شود. به این ترتیب پاستیل و سایر شیرینی‌ها باعث به هم خوردن موازنه کالری‌های دریافتی شده و چاقی فرد را در پی دارد.
 
برای گرمازدگی چه بخوریم؟
در این یادداشت به شما اطلاعاتی درباره نوشیدنی برای رفع گرمازدگی، قرص برای درمان گرمازدگی، برای گرمازدگی چی خوبه، برای گرمازدگی چه باید کرد، درمان خانکگی گرمازدگی، میوه‌های مفید برای گرمازدگی، بهترین غذا برای گرمازدگی، خوراکی‌های مفید برای گرمازدگی، رفع سریع گرمازدگی و درمان گرمازدگی در طب سنتی خواهیم داد.

صراط:اگر در روزهای گرم و بلند تابستان به دنبال نوشیدنی برای رفع عطش، درمان سنتی تشنگی زیاد، درمان عطش در طب سنتی، رفع عطش بعد از غذا، برای گرمازدگی چه بخوریم، قرص برای درمان گرمازدگی، قرض ضد گرمازدگی و درمان خانگی گرمازدگی هستید با ما همراه باشید.

۱۰ نوشیدنی خنک برای مقابله با گرمازدگی و عطش

به گزارش فردا، یکی از مشکلات همیشگی روزهای گرم تابستان، گرمازدگی است. در این روزها نوشیدنی‌های خنک طرفداران زیادی دارد. اما نکته‌ای که بیش از همه اهمیت دارد، استفاده از نوشیدنی‌های طبیعی است که با گرما مقابله می‌کند. در ادامه برای شناخت این نوشیدنی‌ها این مطلب را بخوانید.

آبلیمو و آب نمک را جایگزین نوشیدنی‌های شیرین کنید

دمای بدن در حالتی بین ۳۶ تا ۳۷ درجه است. وقتی شما دچار گرمازدگی می‌شوید، دمای بدنتان به بیش از ۴۰ درجه می‌رسد. در این مواقع بهترین راهکار همراه داشتن یک بطری آب یخ است. اگر شما قرار است که ساعات طولانی‌ای را در گرما سپری کنید به بطری آب خود حتما مقداری نمک یا آبلیمو اضافه کنید. در چنین شرایطی از نوشیدن آبمیوه یا نوشابه جدا خودداری کنید. هضم قند و مواد قندی نیاز به آب بیشتری دارد و به همین در حالت گرمازدگی باید دور این نوع نوشیدنی‌ها را خط بکشید.

۱۰ نوشیدنی خنک برای مقابله با گرمازدگی و عطش

چای و قهوه آب بدنتان را کم می‌کنند

کاهش مایعات در بدن باعث گرمازدگی می‌شود. خبر بد برای کسانی که به چای و قهوه معتاد هستند این است که این نوشیدنی‌ها به علت ادرارآور بودن، باعث کم شدن آب می‌شوند. البته این افراد می‌توانند به میزان کم، چای کمرنگ بنوشند. از دیگر نوشیدنی‌های ممنوع برای فصل تابستان می‌توان هر نوع نوشیدنی گازدار اشاره کرد. این نوع نوشیدنی‌ها دستگاه گوارش شما را به هم می‌ریزند و حال شما را بد می‌کنند. همچنین از مصرف خوراکی‌هایی مثل انگور، زیره سیاه، شیر و غذاهای چرب پرهیز کنید.

دوغ یک نوشیدنی مفید برای روزهای بلند تابستان

حجم زیادی از دوغ را آب و مقدار کمی از آن را پروبیوتیک تشکیل داده است که برای درمان گرمازدگی بسیار توصیه می‌شود. البته توجه داشته باشید که فقط دوغ‌های کم نمک و بدون گاز می‌‌توانند گرمازدگی را رفع کنند. به همین منظور می‌توانید دو قاشق غذاخوری ماست را به یک لیوان آب اضافه کنید و مقداری کمی نمک و عرق نعنا به آن بیافزایید. این نوشیدنی خنک را می‌توانید در طول روز یک یا دو بار بنوشید. علاوه بر مصرف آب دوغ خیار نیز به عنوان یک وعده غذایی در تابستان توصیه می‌شود.

۱۰ نوشیدنی خنک برای مقابله با گرمازدگی و عطش

عناب میوه‌ای برای مقابله با گرمازدگی

عناب که با عنوان خرمای قرمز یا خرمای چینی شناخته می‌شود، دارای طبع معتدل و مرطوب است. جالب است که بدانید عناب برای درمان خشکی پوست، آفتاب سوختگی و قرمزی پوست بسیار مفید است. همچنین عناب برای درمان سلول‌های سرطانی نیز بسیار مفید است. شما برای رفع گرمازدگی می‌توانید مقداری عناب را با در آب بجوشانید و با کمی شکر به صورت خنک بنوشید. این میوه نه تنها می‌تواند گرمازدگی شما را برطرف کند، بلکه برای آرامش اعصاب و مبارزه با افسردگی و استرس بسیار مفید است.

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

مراسم ختم مرحوم حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر حسینی استاد اخلاق مشهور برنامه «اخلاق در خانواده» با حضور شخصیت‌های سیاسی و اقشار مختلف مردم در مسجد فائق برگزار شد.
 
 
یکی از تصاویری که در مراسم ختم حاج آقای حسینی مورد توجه عکاسان قرار گرفته است، صندل‌های کهنه فرزند رهبر انقلاب است.
صراط:
 

روز گذشته و در مراسم ختم حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی، امام جماعت مسجد فائق تهران، اکثریت مردم اهل محل اعم از کسبه و نمازگزار و همچنین مسؤولان لشگری و کشوری حضور داشتند و علی القاعده سوژه‌های خبری و تصویری بسیاری هم در این مراسم به چشم می‌آید.

به گزارش مشرق یکی از تصاویری که مورد توجه عکاسان قرار گرفته است، صندل‌های کهنه فرزند رهبر انقلاب است.

چندی پیش نیز نعلین‌های ساده و کهنه رهبر انقلاب نیز مورد توجه رسانه‌های عرب زبان قرار گرفته بود.

پ

ترجمه تیتر: "نظر یک مخاطب: نعلین‌ رهبر معظم [آیت‌الله] خامنه‌ای به سرهای حاکمان خلیج [فارس] شرف دارد!"

 
 
توییتر فیفا نسبت به مهار پنالتی رونالدو توسط بیرانوند واکنش نشان داد.
 
فرمانده قرارگاه عمار گفت: آقای مشایی نه کتک می‌خورد و نه غذایش کم شده او آزاد، آزاد است. دلیل بازداشتش هم این است که کارهای توطئه آمیزی در بیرون انجام می‌داده، این را بدانید کسی که خودش حرفه‌ای اطلاعات است حتی اگر سیستم کتک هم مباح شود، هرگز با کتک اطلاعات نمی‌دهد، تنها راهی که مشایی حرف بزند این است که خودش دهن باز کند.

صراط:

فرمانده قرارگاه عمار گفت: آقای مشایی نه کتک می‌خورد و نه غذایش کم شده او آزاد، آزاد است. دلیل بازداشتش هم این است که کارهای توطئه آمیزی در بیرون انجام می‌داده، این را بدانید کسی که خودش حرفه‌ای اطلاعات است حتی اگر سیستم کتک هم مباح شود، هرگز با کتک اطلاعات نمی‌دهد، تنها راهی که مشایی حرف بزند این است که خودش دهن باز کند.

به گزارش ایلنا حجت الاسلام مهدی طائب عمار درباره برخی ادعاها مبنی بر ضرب و شتم اسفندیار رحیم مشایی در زندان گفت: اولا من مسئول اطلاعات نیستم. ثانیا به یکی گفتند این کدوم امام‌زاده بود که در بصره بالای مناره شغال پارش کرد؟ طرف فکر کرد و گفت: امام‌زاده؟ بصره؟ بالای مناره؟ منظور شما یوسف است؟ پاسخ شنید بله خودشه، طرف جواب داد؛‌ اولا یوسف امام‌زاده نبود پیغمبر زاده بود،. ثانیا بصره نبود کنعان بود.ثالثا شغال نبود گرگ بود. رابعا بالای مناره نبود و ته چاه بود. دست آخر هم این که این داستانی که شما می‌گویید از اول دروغ بود!

فرمانده قرارگاه عمار خاطر نشان کرد: برای چه باید آقای مشایی را کتک بزنند؟ این را بدانید کسی که خودش حرفه‌ای اطلاعات است حتی اگر سیستم کتک هم مباح شود، هرگز با کتک اطلاعات نمی‌دهد، تنها راهی که مشایی حرف بزند این است که خودش دهن باز کند.

وی تاکید کرد: آقای مشایی نه کتک می‌خورد و نه غذایش کم شده او آزاد، آزاد است. دلیل بازداشتش هم این است که کارهای توطئه آمیزی در بیرون انجام می‌داده است.

طائب در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس دفتر احمدی‌نژاد جاسوسانه عمل می‌کرده؟ گفت بله،‌ آقای مشایی نیروی بسیار پیچیده‌ای است و اینکه جاسوس است یا نه، خودش باید بگوید.

وی یاد آور شد: مشایی توانست آقای احمدی نژاد را که در ریل نظام جلو می‌رفت از ریل خارج کند و تبدیل به یک نیروی ضد نظام کند، این نشان می‌دهد در این زمینه آدم موفقی است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا شما اسنادی دارید که ایشان جاسوس دشمن بوده است، گفت: آقای مشایی به دلیل حرفه‌ای بودن اسناد و مدارکی از اقداماتش برجای نگذاشته است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر سندی برجای نگذاشته پس چرا بازداشت است، گفت: ما برای بازداشتش مدرک داریم. ما برای جابه‌جایی اموال اقتصادی مدارکی داریم،‌ مثلا در زمانی که در دولت حضور داشته به آقای احمدی نژاد گفته است بودجه را به جاهایی بدهد خب این جرم است و تخریب اموال محسوب می‌شود.

وی درباره عادلانه بودن حکم حمید بقایی نیز گفت: حکم آقای بقایی را نسبت به کمی آن عادلانه نمی‌دانم. آقای بقایی بایستی اعدام می‌شد.

طائب در پاسخ به سوالی دیگر درخصوص مناقشه احمدی‌نژاد با دستگاه قضا، عنوان کرد: احمدی‌نژاد را باید آزاد گذاشت تا هر چه دلش می‌خواهد بگوید.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر غیر از احمدی‌نژاد کس دیگری بود آیا این چنین با وی برخورد می‌شد؟ هم گفت: اشکالی ندارد و آقای خاتمی هم هرچه دلش بخواهد می‌تواند بگوید.

انتخابات هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای سال سوم و دوره دهم امروز برگزار شد و حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو برای مدت یک سال آینده به عنوان رییس جدید این کمیسیون انتخاب شد.

صراط:

حشمت الله فلاحت پیشه رییس جدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش مهر، انتخابات هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای سال سوم و دوره دهم امروز برگزار شد و حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو برای مدت یک سال آینده به عنوان رییس جدید این کمیسیون انتخاب شد.

همچنین محمدعلی برومندی و کمال دهقانی فیروزآبادی هم به عنوان نواب اول و دوم و نجفی خوشرودی هم به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شدند.

همزمان با گرانی بی سابقه مسکن، خودرو و اقلام ضروری مردم، عصر روز گذشته رئیس جمهور برای بازدید از توچال به این منطقه تفریحی رفت.
صراط:

در روز‌هایی که بسیاری از کارشناسان سیاسی و اقتصادی و مسئولان بر توجه بیشتر دولت‌مردان بر موضوعات اقتصاد و برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دارند، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز گذشته به همراه برخی از اعضای کابینه در منطقه تفریحی توچال حضور یافت.

به گزارش تسنیم در عکس‌هایی که از این بازدید منتشر شده، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز همچون رئیس جمهور، با لباس ورزشی در این بازدید حضور دارند.

افکار عمومی این روز‌ها از رئیس جمهور و کابینه دوازدهم انتظار دارند به صورت جدی به مشکلات اقتصادی مردم توجه کنند، مشکلاتی که با گرانی برخی محصولات نیز شدت بیشتری گرفته است.

بی‌خیالی عجیب حسن روحانی/ بازدید روحانی از تله‌کابین توچال در روز‌های تلاطم اقتصادی

بی‌خیالی عجیب حسن روحانی/ بازدید روحانی از تله‌کابین توچال در روز‌های تلاطم اقتصادی

 

اسخ رهبر معظم انقلاب به نامه وزیر صنعت درباره تفکیک این وزارتخانه + سند / اقدام عجیب جهانگیری در مخالفت صریح با دستور رهبری

اخیرا سندی به صراط نیوز رسیده که نظر صریح مقام معظم رهبری درباره لزوم یا عدم لزوم تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در آن قید شده است.
گروه اقتصادی صراط - دولت در حالی لایحه تفکیک سه وزارتخانه را به مجلس ارسال کرده که مقام معظم رهبری، در پاسخ به نامه ای از سوی وزیر سابق صنعت نکته مهمی را در این خصوص یادآوری کرده اند.

به گزارش صراط، دولت حسن روحانی لایحه تفکیک سه وزارتخانه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت را به مجلس فرستاده؛ بر این اساس، دو وزارتخانه "بازرگانی" و "صنعت و معدن" احیا خواهند شد.

هرچند نمایندگان مجلس بر خلاف خواست دولت با بررسی دوفوریتی این لایحه مخالفت کرده بودند تا کابینه دوازدهم قبل از آغاز کار خود بلاتکلیف باشد، و از سوی دیگر، دو وزیر درگیر با این تفکیک ها، محمدرضا نعمت زاده (وزیر سابق صنعت معدن و تجارت) و عباس آخوندی هم با انجام این کار مخالفت کرده اند، اما دولت همچنان بر تسریع در تحقق این موضوع اصرار داشتند.

یکی از مواردی که موافقان تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت بارها به آن استناد کرده اند ابراز نظر مقام معظم رهبری در این خصوص است. مقام معظم رهبری در سال 94 در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان با انتقاد از وضعیت وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشتند: «چهار وزارتخانه را دادند دست آقای نعمت‌زاده. واقعاً چهار وزارتخانه بود اینجا؛ صنایع، صنایع سنگین، معادن و بازرگانی.»

ایشان تاکید کردند: «یکی از کارهای عجیب و غریبی که برای بنده هم تا آخر معلوم نشد که چرا این کار انجام گرفت، همراه کردن وزارت بازرگانی با وزارت صنایع و معادن بود، یعنی واقعاً هنوز هم برای من حل نشده است.»

نکته قابل تامل این است که مقام معظم رهبری، با وجود انتقاد از ادغام وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن، درباره تفکیک مجدد آنها به صراحت نظر خود را ابراز نکردند.

اخیرا سندی به صراط نیوز رسیده است که نشان می دهد مقام معظم رهبری تاکید کرده اند در این خصوص از نظر کارشناسان "خبیر و امین" استفاده شود.

ماجرا از این قرار است که پس از دیدار اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت در نامه ای، با استناد به برخی تجربه های بین المللی و نظرات کارشناسی، از ایشان خواست تا در صورت صلاحدید ارائه رهنمود کنند.
 
برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

حارث

سایت بلیچر ریپورت تیم منتخب بهترین بازیکنان روز دوم جام جهانی را اعلام کرد و دو بازیکن ایران را در این تیم قرار داد.

به گزارش مشرق، پس از پایان سه دیدار روز دوم رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، سایت بلیچر ریپورت تیم منتخب بازی های این روز را انتخاب کرد.از بازی اول، محمد الشناوی، دروازه بان مصر، به همراه خیمنز و گودین، مدافعان میانی اروگوئه، در تیم حضور دارند.

از بازی دوم، احسان حاج صفی و امید ابراهیمی، مدافع چپ و هافبک دفاعی تیم ملی ایران به ترکیب منتخب راه یافتند.

از بازی سوم که جذاب ترین بازی جام تا به اینجا نیز بوده، ناچو، بوسکتس، اینیستا، ایسکو و دیگو کاستا از اسپانیا به همراه کریس رونالدو از پرتغال حضور دارند و به این ترتیب تیم منتخب روز دوم جام حهانی از نگاه بلیچر ریپورت تکمیل شده است.

 

تصویری از حسن روحانی رئیس جمهور هنگام تماشای دیدار ایران- مراکش در جام جهانی 2018 روسیه

به گزارش مشرق؛ سید مجید بنی فاطمه مداح اهل بیت، در اینستاگرام خود پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل مراکش در جام جهانی 2018 روسیه را تبریک گفت:

فیلم/ شعر حماسی میثم مطیعی در روز 9 دی

مطیعی امسال نیز همانند سال‌های گذشته، اشعاری با مضامین سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بین‌المللی را در مراسم عید فطر، خواند.

به گزارش مشرق، امسال نیز مثل سال های گذشته، مراسم عید فطر با حضور مردم برگزار شد، میثم مطیعی مداح اهل بیت نیز اشعاری در مدح ماه مبارک رمضان، توجه مسؤولان به مشکلات اقتصادی، بدعهدی آمریکا، توجه به اقتصادی مقاومتی به جای اقتصادی نفتی، توجه به موضوعات فلسطین و مردم غزه و یمن و ... را خواند.

آمدی و دل ما بردی و رفتی ای ماه!

با تو خوش بود سحرهای «بِکَ یا الله» [۱]

چه سحرها، چه سحرهای خوشی بود و گذشت

چه خبرها، چه سفرهای خوشی بود و گذشت

نظر لطف خدا بود که افتاد به ما

تشنگی، فرصت سیراب شدن داد به ما

یاد جوع و عطشِ روز قیامت کردیم

یاد ظهر عطش‌افروز قیامت کردیم[۲]

گفته بودم دل من! ماه شو و روشن شو

رمضان است، ز مَن‌ها بگُذر، ایمَن شو

به خدا چلّه عشق است همین سی‌روزه

می‌توان بار سفر بست همین سی‌روزه

گفته بودم که فقط چند سحر فرصت هست

چند بار ای دل من! بغض تو این ماه شکست؟

روزی‌ات شد سفری در دل شب، با مولا؟

سفری تا سحرِ «فُزْتُ وَ رَبّ» با مولا؟ [۳]

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

رنگ آبی اقیانوس‌ها ناشی از نور خورشید است. وقتی خورشید به اقیانوس‌ها می‌تابد، آب طول موج‌های بلندتر قرمز و نارنجی را جذب و در مقابل، نور آبی منعکس می‌کند.

به گزارششفاف، نزدیک به سه چهارم کره ی زمین را اقیانوس ها تشکیل می دهند. به همین دلیل است که سیاره ی ما از فضا به رنگ آبی دیده می شود. این پهنه های آبی زیبا میلیون سال عمر دارند و رازها و شگفتی های زیادی را در خود پنهان کرده اند. در ادامه به حقایقی درباره ی اقیانوس ها می پردازیم که نگاه تان را تغییر خواهد داد.

چرا رنگ اقیانوس ها آبی است؟

۱۱ حقیقت جالب و شگفت انگیز درباره اقیانوس‌ها که نمی‌دانستید+ تصاویر

رنگ آبی اقیانوس ها ناشی از نور خورشید است. وقتی خورشید به اقیانوس ها می تابد، آب طول موج های بلندتر قرمز و نارنجی را جذب و در مقابل، نور آبی منعکس می کند. البته در صورتی که مقدار آب بسیار زیاد باشد این پدیده رخ می دهد و هر چه مقدار آب بیشتر باشد، رنگ آن آبی تر است. علت رنگ آبی آسمان هم این فرآیند جذب و انعکاس است و برخلاف تصور عموم، رنگ آبی اقیانوس ها به دلیل منعکس شدن رنگ آبی آسمان در آن نیست.

فشار آب در کف اقیانوس ها بسیار زیاد است

 

فشار آب در کف گودال اقیانوسی ماریانا (در اقیانوس آرام) در حدود ۸ تن در هر اینچ مربع است که این مقدار برابر با وزن ۱۰۰ فیل بالغ است. این فشار به قدری است که حتی دستگاه هایی که برای تحمل فشار بالا ساخته اند، تحت این فشار منفجر می شوند.

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

تصاویر خنده داری که برای پدر‌ها آشناست

پدرها نه تنها باید یک الگوی خوب و تکیه گاه خانواده باشند، بلکه بسیار مهم است که دوست واقعی فرزندانشان باشند. پدرانی که در این عکس‌های بامزه مشاهده می‌کنید از این مسئولیت‌ها هیچ ترسی ندارند و خیلی راحت با این موضوع برخورد می‌کنند.

به گزارش شفاف، پدرها نه تنها باید یک الگوی خوب و تکیه گاه خانواده باشند، بلکه بسیار مهم است که دوست واقعی فرزندانشان باشند. پدرانی که در این عکس‌های بامزه مشاهده می‌کنید از این مسئولیت‌ها هیچ ترسی ندارند و خیلی راحت با این موضوع برخورد می‌کنند.

پدر بودن واقعا بار و مسئولیت سنگینی است
 
تصاویر خنده داری که برای پدر‌ها آشناست (۲)

پدر دو دختر بودن واقعا سخت است
 
تصاویر خنده داری که برای پدر‌ها آشناست (۲)
 
برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

کی‌روش و تابارس با تجربه‌ترین سرمربیان جام جهانی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به همراه سرمربی تیم ملی فوتبال اروگوئه با تجربه‌ترین‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهند بود.

به‌ گزارش ‌شفاف و ‌به نقل از لا ترسرا، جام جهانی ۲۰۱۸ فردا (پنج‌شنبه) با دیدار تیم روسیه و عربستان آغاز می‌شود. واشنگتن تابارس و کارلوس کی‌روش چهارمین تجربه خود را در جام جهانی خواهند داشت. آن‌ها جز سرمربیانی هستند که بارها  حضور در بزرگ‌ترین فستیوال فوتبالی را تجربه کردند. در این میان کارلوس‌ آلبرتو پریرا با ۶ حضور بالاتر از همه قرار دارد. در ادامه‌ به با تجربه‌ترین سرمربیان تاریخ جام جهانی اشاره می‌شود.

پریرا (۶ حضور)

سرمربی برزیلی در جام جهانی ۱۹۸۲ ‌اسپانیا هدایت تیم‌ ‌ملی کویت را بر عهده داشت. او در سال ۱۹۹۰ بر نیمکت امارات نشسته بود. در ادامه‌ توانست با هدایت برزیل قهرمان جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا شود. پریرا دوباره سرمربی یک تیم عربی شد و در جام جهانی ۱۹۹۸ هدایت عربستان را بر عهده داشت. او در جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال برزیل بود.

بورا میلوتینوویچ (پنج حضور)

سرمربی صربستانی نخستین تجربه خود را در جام جهانی ۱۹۸۶ با تیم‌ ‌ملی فوتبال مکزیک داشت. میلوتینوویچ چهار سال بعد به عنوان سرمربی کاستاریکا جام جهانی ۹۰ را تجربه کرد. او سپس هدایت تیم‌ ‌ملی فوتبال آمریکا، نیجریه و چین را در جام‌های جهانی ۹۴، ۹۸ و ۲۰۰۲ بر عهده داشت.

هنری میشل (چهار حضور)

سرمربی فرانسوی نخستین تجربه‌اش را با هدایت تیم‌ ‌ملی کشورش در جام جهانی ۱۹۹۶ مکزیک داشت. او سپس در جام جهانی ۹۸ فرانسه هدایت مراکش را بر عهده گرفت. میشل در جام جهانی ۱۹۹۴ سرمربی کامرون بود و در سال ۲۰۰۶ به عنوان سرمربی ساحل عاج چهارمین جام جهانی خود را تجربه کرد. او در سال ۲۰۰۲ توانست تونس را راهی جام جهانی کند اما برای مرحله نهایی او بر کنار شد.

واشنگتن تابارس  (چهار حضور)

سرمربی اروگوئه‌ای در جام جهانی ۱۹۹۰ هدایت کشورش را بر عهده داشت. او سپس دوباره با تیم‌ ‌ملی کشورش جام جهانی ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ تجربه کرد و در جام جهانی روسیه حضور خواهد داشت.

کارلوس کی‌روش (چهار حضور)

سرمربی پرتغالی نخستین تجربه‌اش را در جام جهانی با تیم‌ ‌ملی آفریقای جنوبی در سال ۲۰۰۲ داشت. او سپس به عنوان سرمربی کشورش جام جهانی ۲۰۱۰ را تجربه کرد. کی‌روش در سال ۲۰۱۴ هدایت تیم‌ ‌ملی ایران را بر عهده داشت و اکنون با این تیم در روسیه مربیگری خواهد کرد.

ماریو زاگالو (سه حضور)

سرمربی برزیلی نخستین تجربه‌اش با تیم‌ ‌ملی کشورش در جام جهانی ۱۹۷۰ داشت. او سپس با این تیم جام جهانی ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ تجربه کرد.

لوییس فیلیپه اسکولاری (سه حضور)

سرمربی برزیلی در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۱۴ هدایت سلسائو را در جام جهانی بر عهده داشت. او در جام جهانی ۲۰۰۶ به عنوان سرمربی پرتغال شناخته می‌شد.

گاس هیدینک (سه حضور)

سرمربی هلندی نخستین تجربه خود را با هدایت تیم‌ ‌ملی کشورش در جام جهانی ۱۹۹۸ داشت. او سپس در جام جهانی ۲۰۰۲ هدایت تیم‌ ‌ملی کره جنوبی را بر عهده گرفت. آخرین تجربه هیدینک جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود که سرمربی استرالیا  محسوب می‌شد.

یواخیم لوو (سه حضور)

او تنها با تیم‌ ‌ملی فوتبال آلمان سه جام جهانی را تجربه کرده است (۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸).

خوسه پکرمن (سه حضور)

سرمربی آرژانتینی در سال ۲۰۰۶ هدایت تیم‌ ‌ملی کشورش را بر عهده داشت و سپس جام جهانی را با تیم‌ ‌ملی کلمبیا در سال ۲۰۱۴ تجربه کرد و با این تیم‌  دوباره در روسیه رقابت خواهد کرد.

ارنان داریو گومس (سه حضور)

گومس ابتدا با تیم‌ ‌ملی فوتبال کلمبیا جام جهانی را تجربه کرد. این اتفاق در سال ۹۸ در فرانسه رخ داد. او سپس هدایت اکوادور را در جام جهانی ۲۰۰۲ بر عهده گرفت و اکنون با پاناما در روسیه رقابت می‌کند.

بازی‌های ایران در جام جهانی فوتبال و مسابقه نیمه نهایی و فینال این رویداد در سینما‌های کشور پخش می‌شود.

به گزارش شفاف، به نقل از روابط عمومی امور سینمایی سمعی و بصری؛ علی سرتیپی سخنگوی شورای‌عالی اکران گفت: بازی‌های ایران در جام جهانی فوتبال و مسابقه نیمه نهایی و فینال این رویداد در سینما‌های کشور پخش می‌شود.

وی افزود: در دومین جلسه شورای‌عالی اکران مقرر شد در جهت حمایت از تیم ملی فوتبال کشورمان، سینما‌های متقاضی نمایش فوتبال پس از اخذ مجوز لازم از کارگروه اکران اقدام نمایند.

وی ادامه داد: اکران فوتبال در شهرستان‌ها نیز پس از هماهنگی و اخذ مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قابل اقدام است.

سرتیپی درباره معرفی دبیرکمیته انضباطی کارگروه اکران و اعلام آن گفت: در جلسه اول شورای‌عالی اکران که هفته گذشته برگزار شد سیدضیاء هاشمی به عنوان دبیر کمیته انضباطی مشخص و به رئیس سازمان سینمایی جهت صدور حکم طبق آیین نامه کارگروه اکران اعلام شد.

ابراهیم داروغه زاده ریاست شورای‌عالی اکران نمایش فیلم را عهده دار است و منوچهر محمدی، محمدقاصد اشرفی، منوچهر شاهسواری، علی سرتیپی، محسن امیریوسفی و مصطفی کیایی دیگر اعضای این شورا هستند و محمدرضا فرجی به عنوان دبیر در جلسات حضور دارد.

 

"ما با شما هستیم؛ ما کمک کنیم تا میلیون ها ایرانی مجبور به رنج کشیدن نباشند. " کلیدواژه‌هایی تکراری که در یک‌سال گذشته بارها از دهان ترامپ و وزیرخارجه آمریکا خارح شده و این‌بار با هدفی جدیدتر از سوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی.

صراط:

دو روز پس از مراسم روز قدس در ایران، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیام مستقیمی برای مردم ایران فرستاد. پیامی که این‌بار اهداف سیاسی را در قالب یک‌معضل اقتصادی، اجتماعی پنهان کرده‌بود: بحران آب.

به گزارش ایسنا، نتانیاهو که روزگاری با نقاشی یک بمب اتمی برای سخنرانی علیه ایران در سازمان ملل حضور پیدا کرده بود، این بار مقابل دوربین یک لیوان آب را سرکشید و با خطاب‌قرار دادن ایرانی‌ها سعی در القای این مساله داشت که حالا که ایران با بحران کم‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کند، کلید حل این مشکل در دست اسراییل است! اقدامی که به وضوح نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین دور برنامه‌های خصمانه خود علیه ایران، با مطالعه دقیق چالش‌های پیش‌روی کشور، سعی بر دست گذاشتن بر نقاط‌ حساس و ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت دارد.

جالب این‌که سیاست جدید صهیونیست‌ها کاملا در راستای پروپاگاندای ترامپ و مدیران روابط خارجی آمریکاست که اصرار دارند باوجود همه فشارهایی که به ایران تحمیل می‌کنند، ادعا کنند که "کنار مردم ایرانیم"! حتی اگر ظرف چندماه گذشته قوانین مهاجرتی را علیه ایرانی‌ها تنظیم کرده‌باشند، هزاران دانشجوی ایرانی را از مراجعت به ایران و دیدار خانواده‌شان محروم کرده باشند، سد راه ورود هواپیماهای جدید و نوسازی ناوگان هوایی کشور شده باشند، با قوانین جدید باعث سخت‌تر شدن بیماران ایرانی به داروهای مورد نیاز خود شده باشند یا حتی از نامی مجعول برای "خلیج فارس" استفاده کنند.

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

رویدادهای ورزشی از جنس رویدادهای فرهنگی هستند
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارائه پیشنهاد فراهم سازی شرایطی برای مشاهده بازی‌های جام جهانی در همه محلات به شهردار تهران بر این اساس بود که بتوانیم در تمامی محلات از ظرفیت‌های محلی استفاده کنیم و با قراردادن مانیتور‌های بزرگ برای نمایش بازی‌های جام جهانی از فرصتی برای دورهمی خانواده‌ها استفاده نماییم.

صراط:

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارائه پیشنهاد فراهم‌سازی شرایطی برای مشاهده بازی‌های جام جهانی در محلات به شهردار تهران، گفت: موضوع جام جهانی یک رویداد فرهنگی است و ما معتقدیم که با اتفاق رویداد‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توان فرصت خوبی را برای نشاط آوری، انسجام اجتماعی، بازتولید سرمایه اجتماعی، تقویت اعتماد و نزدیکی بین افراد خانواده را درون شهر ایجاد کرد.

زهرا نژادبهرام با بیان اینکه احتمال اجرایی کردن این طرح از سوی شهرداری تهران بسیار زیاد است و ما پیگیر آن هستیم، افزود: آنچه که از اهمیت بسیاری برخوردار است، بهره گیری از این فرصت و ظرفیت در سطح شهر است.

وی ادامه داد: ما باید به انتشار رویداد‌های فرهنگی که در سطح ملی و شهری وجود دارند، کمک کنیم؛ چرا که رویداد‌های ورزشی (همچون جام جهانی) نیز از جنس رویداد‌های فرهنگی (همانند نمایشگاه کتاب) است و باید تمام تلاش ما در جهت انتشار آن در سطح شهر باشد.

نژادبهرام بیان داشت: ارائه پیشنهاد فراهم سازی شرایطی برای مشاهده بازی‌های جام جهانی در همه محلات به شهردار تهران بر این اساس بود که بتوانیم در تمامی محلات از ظرفیت‌های محلی استفاده کنیم و با قراردادن مانیتور‌های بزرگ برای نمایش بازی‌های جام جهانی از فرصتی برای دورهمی خانواده‌ها استفاده نماییم.
 
گفتنی است بنا بر هماهنگی های انجام شده، نمایش بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در برخی از سینماهای تهران هم انجام خواهد شد و بهای بلیط در  برخی سینماها 30 هزار تومان است که با تخفیف هم اکنون در برخی از سایت‌ها با قیمت 18 هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
شیپور جام جهانی ۲۰۱۸ کمتر از چهار روز دیگر به صدا در می‌آید، از یک هفته پیش جمعی از ایرانی‌ها راهی روسیه شده‌اند تا تیم ملی فوتبال ایران را که در «گروه مرگ» قرار گرفته تشویق کنند، جمعیتی که هنوز آمار مشخصی ندارد و معلوم نیست چه سرانجامی در روسیه منتظرشان است.

صراط:

سرنوشت گروه‌های هوادار تیم ملی ایران در جام‌های جهانی و حتی المپیک‌ها همیشه با حاشیه گره خورده، چیزی که در جام روسیه هم از مدت‌ها قبل پیش‌بینی شده، اما نسخه‌ای برای آن پیچیده نشده است.

به گزارش ایسنا  از اواخر سال گذشته فدراسیون فوتبال به آژانس‌هایی که قرار بود مسؤولیت مسافران جام جهانی را به عهده داشته باشند تا اتفاقات برزیل تکرار نشود، رسما اعلام کرد بلیت بازی‌ها را ندارد و سهمیه خود را هم نمی‌دهد، بنابراین مسافران جام جهانی طبق ضوابط فیفا بلیت‌ها را باید از وب‌سایت آن مستقیم بخرند، همین کافی بود تا حلقه‌ای که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از آژانس‌های گردشگری برای ساماندهی تورهای جام جهانی روسیه تشکیل داده بود، از بین برود و کار بین همه آژانس‌ها بدون ادامه برنامه‌ریزی‌های آن سازمان، پخش شود.

از ابتدای سال با وجود صراحت لهجه فدراسیون فوتبال در تخصیص ندادن سهیه بلیت‌های بازی‌های جام جهانی و ضرورت خرید مستقیم هواداران از وب‌سایت، اما برخی از آژانس‌ها با تبلیغات پر سر و صدایی اعلام کردند که تورهای جام جهانی را با بلیت بازی‌های ایران می‌فروشند و با این‌که سازمان میراث فرهنگی مطلع بود این بلیت‌ها چگونه بدست آمده و یا وعده پوچی بیش نیست، اما تا امروز با این مبلغان کاذب و یا بازار سیاه بلیت‌های جام جهانی که روی تورها به قیمت گزاف فروخته شد، برخورد رسمی نکرد.

این وضعیت باعث شد رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی پیش‌بینی کند؛ جام جهانی روسیه حواشی و معترضانی به مراتب بدتر از برزیل داشته باشد.

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

مسئولان ضمن اعتراف به عملکرد غلط خود راه درست را پیشه کنند
پیرو فرمایشات اخیر رهبری در مرقد امام راحل درباره مسئله هسته‌ای، متاسفانه دوباره هجمه زیادی برای ذبح این دستور از سوی برخی افراد و جریان‌ها صورت گرفته است.

صراط:

پیرو فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مرقد امام راحل و تبیین صریح خواسته‌ها و مطالبات بجا و به موقع ملت و نسل‌های آینده مبنی بر پیش‌بینی برای دستیابی به انرژی‌های نو و پیشرفته جایگزین سوخت‌های فسیلی متاسفانه دوباره هجمه زیادی برای ذبح این دستور، مطابق آنچه قبل از برجام در سال 93 اتفاق افتاد از سوی برخی افراد و جریان‌ها صورت گرفته است.

ماجرا به این شکل بود که رهبر معظم انقلاب در 16 تیرماه 93 فرمودند نیاز قطعی کشور 190 هزار سو غنی‌سازی است و فردای همان روز در 17 تیرماه ریاست سازمان انرژی اتمی این مطالبه را به 8 سال بعد حواله دادند و به این صورت مطالبه رهبری را باطل کردند.

در همان ساعات اولیه بعد از فرمان مقام معظم رهبری، کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در راستای آماده‌سازی اذهان و جاده صاف‌کنی برای گل زدن‌های صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نکاتی را بیان کرد که قابل تامل است.  ازجمله اینکه: "ما ظرفیت ساخت و مونتاژ سانتریفیوژ را توسعه می‌دهیم" و یا "کارخانه ساخت سانتریفیوژ می‌سازیم" که البته همین را هم دکتر صالحی، فردای آن روز از نطنز و سایت شهید احمدی روشن اعلام کرد.

حال سوال این است 20 هزار سانتریفیوژ قبلی چگونه و در کجا ساخته شده بود؟ مسلماً

اولا با توجه به پیچیدگی بسیار بالای ماشین سانتریفیوژ، تولید این حجم ماشین سازوکار کارخانه‌ای داشته است.

دوم اینکه کارخانه‌ای را دوستان شهید احمد روشن برای ساخت و مونتاژ سریع‌تر سانتریفیوژ ساخته و آماده کرده بودند که دقیقاً قبل از تصدی ریاست جدید سازمان آماده بهره‌برداری شد، لذا بیان اینکه این مطلب بعنوان دستاورد جدید چه صورتی دارد؟

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

مجلس خواستار رونمایی ضمانت‎ها شد
چرا متن قرارداد پژو با ایران هنوز محرمانه است؟یک عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید براینکه نمایندگان مجلس نمی‌دانند در قرارداد خودروسازان با شرکت پژو چه چیزی نوشته شده است، گفت: وزارت صنعت باید تعهداتی را که از پژو دریافت کرده‌ رونمایی کند.

صراط:

سیدجواد حسینی کیا در خصوص تعلیق همکاری شرکت پژو با خودروسازان ایرانی که اخیراً از سوی یک مقام مسئول در شرکت پژو سیتروئن مطرح شده است، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های جدی کمیسیون صنایع مجلس بررسی قراردادهای خودرویی شرکت‌ها با خودروسازان فرانسوی بود، به نحوی که هر بار در جلسات مختلف این موضوع را مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه هر بار که از وزارت صنعت درخواست مشاهده قراردادها را بیان کردیم، آنها گفتند هنوز نهایی نشده و به محض امضا در اختیار نمایندگان قرار می‌دهیم، تصریح کرد: در دوره نعمت‌زاده بهانه نهایی نشدن قرارداد را مطرح و بعد از امضای قراردادها نیز هنوز مجلس نتوانسته قراردادها مشاهده کند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید براینکه نمایندگان مجلس نمی‌دانند در قرارداد خودروسازان با شرکت پژو چه چیزی نوشته شده است، گفت: در زمان امضای این قراردادها ما تأکیدات زیادی را بر دریافت الزامات برای اجرای تعهدات از طرف فرانسوی عنوان کردیم و باید وزارت صنعت نیز این موضوع را در مذاکرات خود مورد توجه قرار می‌داد.

حسینی کیا در ادامه صحبت‌های خود به جلسه این هفته کمیسیون صنایع که به موضوع طرح ساماندهی بازار خودرو اختصاص دارد اشاره کرد و افزود: احتمالا در این جلسه از مسئولان وزارت صنعت می‌خواهیم تا تعهداتی را که از پژو دریافت کرده‌اند رونمایی کند.

به گزارش تسنیم، پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام و اعلام موج جدیدی از تحریم‌های ضدایرانی، شرکت پژو سیتروئن که سابقه حضور طولانی در صنعت خودروسازی ایران دارد،  این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گروه ما به منظور پیروی از قوانین (تحریمی) آمریکا (علیه ایران) از تاریخ 6 آگوست (15 مرداد)، شروع به تعلیق فعالیت‌های سرمایه گذاری مشترک (در ایران) خواهد کرد.»

خودروسازان ایرانی پس از حصول توافق هسته‌ای برجام اعلام کرده بودند که نقشه راه توسعه همکاری‌های بین‌المللی خود را براساس سرمایه گذاری مشترک ترسیم کرده‌اند.

برخورد با دانه درشت‌ها خواست شهروندان
قوه قضاییه به عنوان نهاد برقرارکننده عدالت در جامعه، وظیفه رسیدگی به پرونده‌های قضایی افراد را بدون در نظر گرفتن جایگاه و شخصیت آنان بر عهده دارد.

صراط:

قوه قضاییه به عنوان نهادی که کار برقراری عدالت را در جامعه برعهده دارد، در بین تمام افراد شناخته شده است.

رسیدگی عادلانه، سریع، بدون اغماض و بدون در نظر گرفتن سِمت و جایگاه افراد، درخواست همه مردم از قوه قضاییه برای بررسی پرونده‌های قضایی‌شان است.

در سال های اخیر دستگاه قضایی کشور نشان داده است که در کنار رسیدگی به پرونده‌های در سطح جامعه با فساد در داخل قوه قضاییه هم برخورد می‌کند و در راه برقراری عدالت تمام تلاش خود را دارد و حتی در این مسیر با قضات متخلف هم برخورد می‌کند.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در گردهمایی رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان سراسر کشور، خطاب به رؤسای کل دادگستری‌ها اظهار کرد: به همه افراد زیرمجموعه خود هشدار بدهید که هیچگونه فسادی از سوی بنده و دستگاه‌های نظارتی تحمل نخواهد شد و در آینده طبق برنامه‌ای خاص، ‌آرای دادگاه عالی صلاحیت قضات پس از تأیید در دادگاه عالی تجدید نظر و تأیید رئیس قوه قضاییه همراه با نام و تصویر قضات متخلف در رسانه‌ها منتشر خواهد شد. این در واقع اتمام حجت با همه قضات متخلف است تا جای هیچگونه گلایه‌ای باقی نماند و بدانند فساد و ارتکاب جرائم در دستگاه قضایی تاوان بزرگی خواهد داشت.

در کنار رسیدگی به فسادهای داخلی، دستگاه قضایی در این سال‌ها بدون در نظر گرفتن نام، سمت و پیشینه کاری افراد و وابستگی آن‌ها با سران کشور، هیچ اغماضی ندارد.

رسیدگی به خانواده ها و افراد نزدیک به مقامات کشور یکی دیگر از دستاوردهای دستگاه قضایی کشور است که سال‌های گذشته مردم آن را دور از ذهن می‌دانستند و بر این باور بودند که هیچگاه به تخلفات مقامات و خانواده‌های آن‌ها رسیدگی نمی‌شود و اگر روزی یک طرف پرونده از مسئولان کشور و یا افراد نزدیک به آن‌ها باشند، حتما حکم دادگاه به نفع آن‌ها صادر خواهد شد.

دانه درشت هایی که دستشان زیر تیغ عدالت رفت

اما در چند سال اخیر دستگاه قضا با رسیدگی به پرونده‌هایی همچون پرونده حسین فریدون برادر رئیس جمهور، پرونده مهدی جهانگیر برادر معاون اول رئیس جمهور، پرونده سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و نمونه های دیگر نشان داد که همه افراد در برابر قانون یکسان هستند.

در پرونده حسین فریدون برادر رئیس جمهور، بیشتر افراد جامعه بر این باور بودند که چون دستگاه قضا با برادر رئیس دولت روبه رو است، به این پرونده رسیدگی نمی‌شود، اما دستگاه قضایی کشور نشان داد که تمام افراد در برابر قانون برابر هستند.

پرونده فریدون، جهانگیری، مرتضوی و مشایی روی میز قوه قضاییه

 

این موضوع را می‌توان در نمونه های مشابه مانند پرونده مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور نیز مشاهده کرد .

به پرونده مهدی جهانگیری نیز همانند پرونده حسین فریدون رسیدگی شد و حتی این فرد مدت زیادی را در زندان به سر برد.

پرونده فریدون، جهانگیری، مرتضوی و مشایی روی میز قوه قضاییه

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

تعداد صفحات : 33
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 33 صفحه بعد