رهبرمعظم انقلاب در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع):
 
رهبرمعظم انقلاب در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع):
فرمانده کل قوا فرمودند: اگر شما ایستادید، نسل‌های آینده به قله دست خواهند یافت؛ آنها به قله می‌رسند اما ایستادگی و افتخار مال شماست. انقلاب، ریشه‌دار و آینده‌دار است به شرط «صبر» و «تقوا».

صراط:

مراسم سالانه دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) صبح امروز (شنبه) با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهیدان گمنام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس را گرامی داشتند.

فرمانده کل قوا سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند و با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به توطئه دشمن برای ایجاد شکاف میان نظام اسلامی و مردم، همگان بویژه مسئولان را به هوشیاری، ایستادگی، تدبیر، انسجام ملی و دوری از اشرافی گری فراخواندند و تأکید کردند: اگر مؤلفه های اقتدار ملی تقویت شوند و در مقابل دشمن سستی و تسلیم نشان داده نشود، بدخواهان بار دیگر در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند ماند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، لازمه بی اثر شدن توطئه های دشمنان را صبر و تقوا برشمردند و افزودند: انقلاب اسلامی، ریشه دار و آینده دار است و دستیابی به آرمانهای بلند آن، به صبر و استقامت نیاز دارد.

ایشان همچنین گفتند: تقوا به معنای مراقبت از خود در مقابل دشمن است و لازمه این مراقبت، هوشیاری در برابر حیله های دشمن و اعتماد نکردن به او، تدبیر و عقلانیت، و پرهیز از سهل انگاری و سستی است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر همه مردم و جوانان و همچنین مسئولان سیاسی، اقتصادی و امنیتی و نظامی، این صبر و تقوا را به‌کار ببندند، به توفیق الهی، هیچ ضربه و صدمه‌ای وارد نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین به موضوع مؤلفه های قدرت نظام اسلامی اشاره کردند و با یادآوری سلطه انگلیس و آمریکا بر ایران در طول ۵۷ سال حکومت پهلوی، گفتند: با پیروزی انقلاب اسلامی، غل و زنجیر از دست و پای مردم باز و طعم واقعی استقلال و آزادی چشیده شد.

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

نماینده خانه سینما برای پیگیری وضعیت مهدی فخیم‌زاده گفت:تیم پزشکی آقای فخیم‌زاده فردا درباره انتقال وی به بخش عمومی تصمیم گیری می‌کنند.
صراط:

خسرو امیرصادقی تهیه‌کننده سینمای ایران و نماینده خانه سینما، درباره آخرین وضعیت مهدی فخیم‌زاده گفت: خوشبختانه حال مهدی فخیم‌زاده روز به روز در حال بهبود است. این روز‌ها حال بهتری دارد و می‌تواند کمی غذا بخورد.

به گزارش فارس وی ادامه داد: فردا قرار است دکتر و تیم پزشکی درباره انتقال مهدی فخیم‌زاده به بخش تصمیم بگیرد و با توجه به بهبود حال مهدی، احتمالاً به بخش منتقل خواهد شد.

این تهیه‌کننده سینمای ایران درباره صحبت‌هایی که سید حامد حسینی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مشت آخر» درباره عدم پذیرش مهدی فخیم‌زاده در بیمارستان‌های تهران، تصریح کرد: متأسفانه این موضوع واقعیت دارد، بعد از ماجرای مرحوم عباس کیارستمی، بسیاری از بیمارستان‌های تهران از پذیرش افراد سرشناس امتناع می‌کنند. به نظرم باید فضای آشتی میان سینماگران با پزشکان و بیمارستان‌های کشورمان ایجاد شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

مهدی فخیم‌زاده کارگردان و بازیگر ۷۶ ساله سینمای ایران روز چهارشنبه ۶ تیر در حاشیه فیلم سینمایی «مشت آخر» ـ. که کارگردانی آن را خود بر عهده داشت ـ. در شهر چالوس دچار سانحه با موتورسکلت شد.

 

پاستیل از آن دسته خوراکی‌هایی است که سال‌هاست با شکل‌ها و طعم‌های گوناگون راهش را به دل مردم باز کرده و به اعتقاد بعضی‌ها حتی اعتیادآور است! البته نوشابه‌ای اش در ایران یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین‌هاست و برای بعضی‌ها حکم یک نوستالژی دوست‌داشتنی را دارد.

به گزارش شفاف، وقتی رنگ‌های متفاوت و طعم‌های مختلف را در هزاران شکل متنوع ضرب کنید، هزاران نوع از خوراکی خوشمزه‌ای خواهید داشت که خوردنش در تمام دنیا کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و حتی شاید نتوانید فردی را پیدا کنید که از این آبنبات‌های ژله‌ای خوشش نیاید! پاستیل از آن دسته خوراکی‌هایی است که سال‌هاست با شکل‌ها و طعم‌های گوناگون راهش را به دل مردم باز کرده و به اعتقاد بعضی‌ها حتی اعتیادآور است!
 
البته نوشابه‌ای‌‌اش در ایران یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین‌هاست و برای بعضی‌ها حکم یک نوستالژی دوست‌داشتنی را دارد. در این مطلب با تاریخچه مختصری از پاستیل و البته خواص و مضرات تغذیه‌ای آن از زبان دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی آشنا خواهید شد.

خرس‌های خوشمزه و دوست‌داشتنی!

شاید باور نکنید که پاستیل در دهه 1920 کاملا اتفاقی توسط یک کارگر ساده اختراع شد! ماجرا از این قرار بود که هانس ریگل، کارگر ساده یک کارخانه آبنبات‌سازی و البته صاحب تجربه‌های زیاد در زمینه شیرینی‌پزی و قنادی برای کسب درآمد بیشتر در آشپزخانه خانه کوچکش هم آبنبات‌های خانگی درست می‌کرد که بسیار خوشمزه و پرطرفدار بود و به همین دلیل بعد از مدتی نام «هاریبو» را برای آبنبات‌هایش انتخاب می‌کند که خیلی زود بر سر زبان‌ها می‌افتد.
 
بالاخره پاستیل سالم است یا مضر؟ 
 
او همیشه برای بالا بردن میزان فروش محصولاتش سعی می‌کرد ایده‌های خلاقانه‌ای را عملی کند و به همین دلیل یک‌بار تصمیم گرفت از طعم میوه که آن روزها پرطرفدار بود، همچنین مقداری ژلاتین برای قوام بیشتر آبنبات‌ها استفاده کند. البته او قصد داشت در شکل و ظاهر آبنبات‌ها هم که آن زمان همگی گرد و ساده بودند، تنوعی ایجاد کند و به همین دلیل آنها را در قالب‌های خرسی شکل که کمی قدبلندتر و لاغرتر از خرس‌های امروزی هاریبو بودند، ریخت. این آبنبات‌ها برخلاف ظاهر سفت و محکمی که داشتند، کش می‌آمدند و خیلی زود در میان بچه‌ها و حتی بزرگ‌ترها محبوب شدند و به این ترتیب ثروت فراوانی را برای هانس به ارمغان آوردند.

امروز با گذشت نزدیک به یک قرن از تولد خرس‌های هاریبو، این آبنبات‌های ژلاتینی هنوز پرطرفدارند و خیلی‌ها آن را به عنوان میان‌وعده‌ای کم‌کالری و کم‌شیرین می‌شناسند، اما آیا واقعا همین‌طور است؟!

پاستیل دقیقا چیست؟

پاستیل متشکل از ژلاتین، شکر و مواد افزودنی است که طعم‌های مختلف به آن اضافه می‌شود. البته برای براق کردن پاستیل هم از نوعی واکس روی سطحش استفاده می‌شود که اگر پاستیلی که تهیه می‌کنید دارای پروانه بهره‌برداری و ساخت و نیز مجوز استاندارد وزارت بهداشت باشد، منافاتی با سلامت فرد ندارد.
 
با این حال جایگزین کردن پاستیل و خوراکی‌هایی مانند آن با وعده‌های غذایی به هیچ‌ وجه توصیه نمی‌شود چراکه این خوراکی‌ نه‌تنها مواد مورد نیاز بدن را تامین نمی‌کند بلکه به دلیل طعم شیرین و چربشان خیلی زود با ذائقه فرد سازگار شده و حتی می‌تواند او را به خوردن این نوع خوراکی‌ها معتاد کند! در ضمن این ترکیبات ژلاتینی به مخاط دهان و دندان‌ها می‌چسبد و احتمال پوسیدگی دندان‌ها را زیاد می‌کند. پس فراموش نکنید که بهتر است به جای جویدن پاستیل صبر کنید در دهان‌تان آب شود و بلافاصله بعد از خوردن پاستیل مسواک بزنید.

سالم‌تر از چیپس و پفک است؟!

پاستیل‌ها به دلیل طرح و اندازه‌های کوچک‌شان به نظر کم‌کالری و بی‌ضرر می‌آیند و حتی شاید خیلی‌ها فکر کنند این خوراکی‌های خوش‌رنگ و لعاب سالم‌تر از چیپس و پفک هستند اما واقعیت این است که با وجود اندازه کوچک هر پاستیل، کالری هر 100 گرم آن تقریبا با کالری 100 گرم چیپس یکی است. البته کالری انواع پاستیل‌ها با توجه به اندازه و طرز تهیه متفاوت آن در کارخانه‌های مختلف متفاوت است و معمولا بر اساس وزن و ترکیباتی مثل شکر و روغنی که در آن وجود دارد، کالری‌اش محاسبه می‌شود اما می‌توان گفت در هر 100 گرم آن بین 300 تا 500 کیلوکالری انرژی وجود دارد که با میزان کالری موجود در یک وعده غذایی برابری می‌کند.
 
بالاخره پاستیل سالم است یا مضر؟

برای استخوان‌سازی خوب است؟

شاید خیلی‌ها فکر کنند ژلاتین موجود در پاستیل تامین‌کننده کلسیم بدن است و انواع میوه‌ای آن منبع خوبی برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن است و حتی می‌تواند برای بچه‌هایی که علاقه‌ای به خوردن میوه ندارند، جایگزین مناسب و مقوی باشد اما خوب است بدانید ژلاتین موجود در پاستیل از نوع ژلاتین حیوانی است و ژلاتین پست‌ترین نوع پروتئین است و میزان پروتئین موجود در آن بسیار کمتر از پروتئین گوشت، شیر و تخم‌مرغ و... است و بسیاری از اسیدهای آمینه ضروری را ندارد بنابراین پروتئینی نامرغوب است که نسبت به سایر پروتئین‌ها ارزش غذایی بسیار پایینی دارد و منبع خوبی برای تامین کلسیم و سایر ریز‌مغذی‌های مورد نیاز بدن نیست. طعم‌های میوه‌ای و نوشابه‌ای و ... پاستیل‌ها هم فقط و فقط به دلیل اسانس و طعم‌دهنده‌های مصنوعی است و هیچ فرقی بین پاستیل نوشابه‌ای و میوه‌ای وجود نداشته و خاصیتی هم ندارد!

چقدر پاستیل بخوریم؟

با اینکه کالری 100 گرم پاستیل با یک وعده غذایی کامل برابر است اما هیچ ماده مغذی و خاصیتی برای بدن ندارد و در علم تغذیه به این نوع مواد که صرفا کالری دارند و بی‌خاصیت هستند، کالری تهی گفته می‌شود، به همین دلیل نباید فراموش کرد که این خوراکی خوشمزه مثل شیرینی‌ها و قندها جایگاهش در راس هرم غذایی قرار دارد و باید کمترین میزان مصرف را داشته باشد. درواقع حتی بچه‌ها هم که پرتحرک هستند و امکان چاق شدن‌شان نسبت به بزرگسالان کمتر است، در کل نباید پاستیل و سایر شکلات‌ها و شیرینی‌ها را بیشتر از 50 گرم در روز مصرف کنند.
 
البته این موضوع به سایر برنامه غذایی فرد و اینکه در دیگر وعده‌های غذایی‌اش چه مقدار کالری مصرف می‌کند، بستگی دارد. از آنجا که تنوع غذایی امروز بسیار بیشتر از سال‌های پیش است و بیشتر هم خواهد شد، نمی‌توانیم دور خودمان خط قرمز بکشیم و خود را از مصرف خوراکی‌های مختلف محروم کنیم اما نکته مهم این است که هر فرد باتوجه به شرایط خاص خود غذاها و خوراکی‌های مصرفی روزانه‌اش را انتخاب کند. مثلا فردی که برای صبحانه کره و مربا میل می‌کند، می‌داند که کره دارای مقدار زیادی چربی است که اتفاقا از بدترین نوع چربی هم هست!
 
پس این فرد باید سعی کند مصرف چربی روزانه‌اش را کاهش داده و از خوردن غذاهایی که چربی پنهان دارند، بپرهیزد یا وقتی پفک می‌خوریم، باید مقدار دریافتی نمک آن روز را کاهش دهیم، بنابراین فرد باید سعی کند بین انتخاب‌های روزانه‌اش تعادل ایجاد کند تا دچار مشکل چاقی و بیماری‌های مختلف نشود. پاستیل و شکر و شیرینی هم از این قاعده مستثنا نیستند و باید باتوجه به شرایط جسمی فرد و میزان نیازش در روز مصرف شوند.

پاستیل بدون قند هم چاق می‌کند؟

پاستیل‌ها و سایر محصولاتی که تحت عنوان بدون قند در بازار موجود هستند به جای قندهای طبیعی مانند ساکاروز با شیرین‌کننده‌های مصنوعی شیرین می‌شوند. اما این قندهای مصنوعی بسیار شیرین‌تر از قندهای طبیعی هستند و ذائقه فرد را به طعم قوی شیرینی عادت می‌دهند و به این ترتیب حس چشایی فرد در مواجهه با خوراکی‌ها سردرگم می‌شود. مثلا وقتی ذائقه شما به این نوع خوراکی‌های پرشیرین عادت کند با خوردن یک بیسکویت ساده احساس می‌کنید فقط طعم آرد بی‌مزه می‌دهد! همچنین از آنجا که این قندها مصنوعی هستند، کبد باید این مواد را سم‌زدایی کرده و کلیه این مواد را با مقدار زیادی آب دفع کند بنابراین در صورت مصرف زیاد، کبد و کلیه مجبور به فعالیت بیش از حد می‌شوند.
 
بالاخره پاستیل سالم است یا مضر؟

دیابتی‌ها پاستیل بخورند؟

مسلما میزان قند مصرفی یک فرد دیابتی با یک فرد سالم متفاوت است و با محدودیت بیشتری برای انتخاب خوراکی‌های شیرین مواجه است. اما یک فرد سالم می‌تواند روزانه 40 تا 50 گرم از انواع خوراکی‌های شیرین که در گروه‌های مختلف غذایی هستند (از انجیر و خرما گرفته تا شیرینی و پاستیل) مصرف کند. البته بسیار بهتر است که این نوع خوراکی‌ها با معده خالی مصرف نشده و بعد از وعده‌های اصلی و میان‌وعده‌ها میل شوند تا فرد را با احساس سیری کاذب و گرسنگی‌های مکرر مواجه نکند.

غذا نمی‌خورید و چاق می‌شوید؟!

شما هم از آن دسته افرادی هستید که سرتان شلوغ است و فرصت خوردن غذای درست و حسابی را ندارید و متعجب هستید که چرا چاق شده و لاغر نمی‌شوید؟ پاسخ در کشوی میزتان است! معمولا افراد پرمشغله مقداری پاستیل، شکلات و بیسکویت دم دستشان می‌گذارند تا در مواقع گرسنگی ته‌دلشان را بگیرد و بتوانند بدون وقفه به کارشان ادامه دهند و در پایان روز فرد احساس می‌کند چیزی نخورده، پس نباید چاق شود. اما این اتفاق نمی‌افتد! باتوجه به ارزش غذایی بسیار ناچیزی که این نوع خوراکی‌ها دارند، فرد به معنای واقعی غذا نخورده اما اگر میزان کالری مصرفی‌اش را با هم جمع کند، خواهد دید که بسیار بیشتر از نیاز روزانه‌اش انرژی دریافت کرده، بدون اینکه مواد مغذی موردنیاز بدنش تامین شده باشد!

خوراکی‌های شیرینی مانند پاستیل، به‌خصوص وقتی فرد برای چند ساعت چیزی نخورده باشد، به دلیل قند زیادی که دارند، با افزایش ناگهانی قند خون، احساس سیری خوبی به فرد می‌دهند اما این احساس فقط حدود نیم ساعت پایدار است چون افزایش قند خون با افزایش ترشح انسولین همراه است و خیلی زود دوباره گرسنگی سراغ فرد می‌آید، به همین دلیل است که مصرف متداول شیرینی‌ها باعث افزایش تعداد دفعات گرسنگی در روز شده و فرد مجبور به مصرف کالری بیشتر از نیازش می‌شود. به این ترتیب پاستیل و سایر شیرینی‌ها باعث به هم خوردن موازنه کالری‌های دریافتی شده و چاقی فرد را در پی دارد.
 
برای گرمازدگی چه بخوریم؟
در این یادداشت به شما اطلاعاتی درباره نوشیدنی برای رفع گرمازدگی، قرص برای درمان گرمازدگی، برای گرمازدگی چی خوبه، برای گرمازدگی چه باید کرد، درمان خانکگی گرمازدگی، میوه‌های مفید برای گرمازدگی، بهترین غذا برای گرمازدگی، خوراکی‌های مفید برای گرمازدگی، رفع سریع گرمازدگی و درمان گرمازدگی در طب سنتی خواهیم داد.

صراط:اگر در روزهای گرم و بلند تابستان به دنبال نوشیدنی برای رفع عطش، درمان سنتی تشنگی زیاد، درمان عطش در طب سنتی، رفع عطش بعد از غذا، برای گرمازدگی چه بخوریم، قرص برای درمان گرمازدگی، قرض ضد گرمازدگی و درمان خانگی گرمازدگی هستید با ما همراه باشید.

۱۰ نوشیدنی خنک برای مقابله با گرمازدگی و عطش

به گزارش فردا، یکی از مشکلات همیشگی روزهای گرم تابستان، گرمازدگی است. در این روزها نوشیدنی‌های خنک طرفداران زیادی دارد. اما نکته‌ای که بیش از همه اهمیت دارد، استفاده از نوشیدنی‌های طبیعی است که با گرما مقابله می‌کند. در ادامه برای شناخت این نوشیدنی‌ها این مطلب را بخوانید.

آبلیمو و آب نمک را جایگزین نوشیدنی‌های شیرین کنید

دمای بدن در حالتی بین ۳۶ تا ۳۷ درجه است. وقتی شما دچار گرمازدگی می‌شوید، دمای بدنتان به بیش از ۴۰ درجه می‌رسد. در این مواقع بهترین راهکار همراه داشتن یک بطری آب یخ است. اگر شما قرار است که ساعات طولانی‌ای را در گرما سپری کنید به بطری آب خود حتما مقداری نمک یا آبلیمو اضافه کنید. در چنین شرایطی از نوشیدن آبمیوه یا نوشابه جدا خودداری کنید. هضم قند و مواد قندی نیاز به آب بیشتری دارد و به همین در حالت گرمازدگی باید دور این نوع نوشیدنی‌ها را خط بکشید.

۱۰ نوشیدنی خنک برای مقابله با گرمازدگی و عطش

چای و قهوه آب بدنتان را کم می‌کنند

کاهش مایعات در بدن باعث گرمازدگی می‌شود. خبر بد برای کسانی که به چای و قهوه معتاد هستند این است که این نوشیدنی‌ها به علت ادرارآور بودن، باعث کم شدن آب می‌شوند. البته این افراد می‌توانند به میزان کم، چای کمرنگ بنوشند. از دیگر نوشیدنی‌های ممنوع برای فصل تابستان می‌توان هر نوع نوشیدنی گازدار اشاره کرد. این نوع نوشیدنی‌ها دستگاه گوارش شما را به هم می‌ریزند و حال شما را بد می‌کنند. همچنین از مصرف خوراکی‌هایی مثل انگور، زیره سیاه، شیر و غذاهای چرب پرهیز کنید.

دوغ یک نوشیدنی مفید برای روزهای بلند تابستان

حجم زیادی از دوغ را آب و مقدار کمی از آن را پروبیوتیک تشکیل داده است که برای درمان گرمازدگی بسیار توصیه می‌شود. البته توجه داشته باشید که فقط دوغ‌های کم نمک و بدون گاز می‌‌توانند گرمازدگی را رفع کنند. به همین منظور می‌توانید دو قاشق غذاخوری ماست را به یک لیوان آب اضافه کنید و مقداری کمی نمک و عرق نعنا به آن بیافزایید. این نوشیدنی خنک را می‌توانید در طول روز یک یا دو بار بنوشید. علاوه بر مصرف آب دوغ خیار نیز به عنوان یک وعده غذایی در تابستان توصیه می‌شود.

۱۰ نوشیدنی خنک برای مقابله با گرمازدگی و عطش

عناب میوه‌ای برای مقابله با گرمازدگی

عناب که با عنوان خرمای قرمز یا خرمای چینی شناخته می‌شود، دارای طبع معتدل و مرطوب است. جالب است که بدانید عناب برای درمان خشکی پوست، آفتاب سوختگی و قرمزی پوست بسیار مفید است. همچنین عناب برای درمان سلول‌های سرطانی نیز بسیار مفید است. شما برای رفع گرمازدگی می‌توانید مقداری عناب را با در آب بجوشانید و با کمی شکر به صورت خنک بنوشید. این میوه نه تنها می‌تواند گرمازدگی شما را برطرف کند، بلکه برای آرامش اعصاب و مبارزه با افسردگی و استرس بسیار مفید است.

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

مراسم ختم مرحوم حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر حسینی استاد اخلاق مشهور برنامه «اخلاق در خانواده» با حضور شخصیت‌های سیاسی و اقشار مختلف مردم در مسجد فائق برگزار شد.
 
 
یکی از تصاویری که در مراسم ختم حاج آقای حسینی مورد توجه عکاسان قرار گرفته است، صندل‌های کهنه فرزند رهبر انقلاب است.
صراط:
 

روز گذشته و در مراسم ختم حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی، امام جماعت مسجد فائق تهران، اکثریت مردم اهل محل اعم از کسبه و نمازگزار و همچنین مسؤولان لشگری و کشوری حضور داشتند و علی القاعده سوژه‌های خبری و تصویری بسیاری هم در این مراسم به چشم می‌آید.

به گزارش مشرق یکی از تصاویری که مورد توجه عکاسان قرار گرفته است، صندل‌های کهنه فرزند رهبر انقلاب است.

چندی پیش نیز نعلین‌های ساده و کهنه رهبر انقلاب نیز مورد توجه رسانه‌های عرب زبان قرار گرفته بود.

پ

ترجمه تیتر: "نظر یک مخاطب: نعلین‌ رهبر معظم [آیت‌الله] خامنه‌ای به سرهای حاکمان خلیج [فارس] شرف دارد!"

 
 
توییتر فیفا نسبت به مهار پنالتی رونالدو توسط بیرانوند واکنش نشان داد.
 
فرمانده قرارگاه عمار گفت: آقای مشایی نه کتک می‌خورد و نه غذایش کم شده او آزاد، آزاد است. دلیل بازداشتش هم این است که کارهای توطئه آمیزی در بیرون انجام می‌داده، این را بدانید کسی که خودش حرفه‌ای اطلاعات است حتی اگر سیستم کتک هم مباح شود، هرگز با کتک اطلاعات نمی‌دهد، تنها راهی که مشایی حرف بزند این است که خودش دهن باز کند.

صراط:

فرمانده قرارگاه عمار گفت: آقای مشایی نه کتک می‌خورد و نه غذایش کم شده او آزاد، آزاد است. دلیل بازداشتش هم این است که کارهای توطئه آمیزی در بیرون انجام می‌داده، این را بدانید کسی که خودش حرفه‌ای اطلاعات است حتی اگر سیستم کتک هم مباح شود، هرگز با کتک اطلاعات نمی‌دهد، تنها راهی که مشایی حرف بزند این است که خودش دهن باز کند.

به گزارش ایلنا حجت الاسلام مهدی طائب عمار درباره برخی ادعاها مبنی بر ضرب و شتم اسفندیار رحیم مشایی در زندان گفت: اولا من مسئول اطلاعات نیستم. ثانیا به یکی گفتند این کدوم امام‌زاده بود که در بصره بالای مناره شغال پارش کرد؟ طرف فکر کرد و گفت: امام‌زاده؟ بصره؟ بالای مناره؟ منظور شما یوسف است؟ پاسخ شنید بله خودشه، طرف جواب داد؛‌ اولا یوسف امام‌زاده نبود پیغمبر زاده بود،. ثانیا بصره نبود کنعان بود.ثالثا شغال نبود گرگ بود. رابعا بالای مناره نبود و ته چاه بود. دست آخر هم این که این داستانی که شما می‌گویید از اول دروغ بود!

فرمانده قرارگاه عمار خاطر نشان کرد: برای چه باید آقای مشایی را کتک بزنند؟ این را بدانید کسی که خودش حرفه‌ای اطلاعات است حتی اگر سیستم کتک هم مباح شود، هرگز با کتک اطلاعات نمی‌دهد، تنها راهی که مشایی حرف بزند این است که خودش دهن باز کند.

وی تاکید کرد: آقای مشایی نه کتک می‌خورد و نه غذایش کم شده او آزاد، آزاد است. دلیل بازداشتش هم این است که کارهای توطئه آمیزی در بیرون انجام می‌داده است.

طائب در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس دفتر احمدی‌نژاد جاسوسانه عمل می‌کرده؟ گفت بله،‌ آقای مشایی نیروی بسیار پیچیده‌ای است و اینکه جاسوس است یا نه، خودش باید بگوید.

وی یاد آور شد: مشایی توانست آقای احمدی نژاد را که در ریل نظام جلو می‌رفت از ریل خارج کند و تبدیل به یک نیروی ضد نظام کند، این نشان می‌دهد در این زمینه آدم موفقی است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا شما اسنادی دارید که ایشان جاسوس دشمن بوده است، گفت: آقای مشایی به دلیل حرفه‌ای بودن اسناد و مدارکی از اقداماتش برجای نگذاشته است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر سندی برجای نگذاشته پس چرا بازداشت است، گفت: ما برای بازداشتش مدرک داریم. ما برای جابه‌جایی اموال اقتصادی مدارکی داریم،‌ مثلا در زمانی که در دولت حضور داشته به آقای احمدی نژاد گفته است بودجه را به جاهایی بدهد خب این جرم است و تخریب اموال محسوب می‌شود.

وی درباره عادلانه بودن حکم حمید بقایی نیز گفت: حکم آقای بقایی را نسبت به کمی آن عادلانه نمی‌دانم. آقای بقایی بایستی اعدام می‌شد.

طائب در پاسخ به سوالی دیگر درخصوص مناقشه احمدی‌نژاد با دستگاه قضا، عنوان کرد: احمدی‌نژاد را باید آزاد گذاشت تا هر چه دلش می‌خواهد بگوید.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر غیر از احمدی‌نژاد کس دیگری بود آیا این چنین با وی برخورد می‌شد؟ هم گفت: اشکالی ندارد و آقای خاتمی هم هرچه دلش بخواهد می‌تواند بگوید.

انتخابات هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای سال سوم و دوره دهم امروز برگزار شد و حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو برای مدت یک سال آینده به عنوان رییس جدید این کمیسیون انتخاب شد.

صراط:

حشمت الله فلاحت پیشه رییس جدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش مهر، انتخابات هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای سال سوم و دوره دهم امروز برگزار شد و حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو برای مدت یک سال آینده به عنوان رییس جدید این کمیسیون انتخاب شد.

همچنین محمدعلی برومندی و کمال دهقانی فیروزآبادی هم به عنوان نواب اول و دوم و نجفی خوشرودی هم به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شدند.

همزمان با گرانی بی سابقه مسکن، خودرو و اقلام ضروری مردم، عصر روز گذشته رئیس جمهور برای بازدید از توچال به این منطقه تفریحی رفت.
صراط:

در روز‌هایی که بسیاری از کارشناسان سیاسی و اقتصادی و مسئولان بر توجه بیشتر دولت‌مردان بر موضوعات اقتصاد و برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دارند، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز گذشته به همراه برخی از اعضای کابینه در منطقه تفریحی توچال حضور یافت.

به گزارش تسنیم در عکس‌هایی که از این بازدید منتشر شده، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز همچون رئیس جمهور، با لباس ورزشی در این بازدید حضور دارند.

افکار عمومی این روز‌ها از رئیس جمهور و کابینه دوازدهم انتظار دارند به صورت جدی به مشکلات اقتصادی مردم توجه کنند، مشکلاتی که با گرانی برخی محصولات نیز شدت بیشتری گرفته است.

بی‌خیالی عجیب حسن روحانی/ بازدید روحانی از تله‌کابین توچال در روز‌های تلاطم اقتصادی

بی‌خیالی عجیب حسن روحانی/ بازدید روحانی از تله‌کابین توچال در روز‌های تلاطم اقتصادی

 

اسخ رهبر معظم انقلاب به نامه وزیر صنعت درباره تفکیک این وزارتخانه + سند / اقدام عجیب جهانگیری در مخالفت صریح با دستور رهبری

اخیرا سندی به صراط نیوز رسیده که نظر صریح مقام معظم رهبری درباره لزوم یا عدم لزوم تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در آن قید شده است.
گروه اقتصادی صراط - دولت در حالی لایحه تفکیک سه وزارتخانه را به مجلس ارسال کرده که مقام معظم رهبری، در پاسخ به نامه ای از سوی وزیر سابق صنعت نکته مهمی را در این خصوص یادآوری کرده اند.

به گزارش صراط، دولت حسن روحانی لایحه تفکیک سه وزارتخانه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت را به مجلس فرستاده؛ بر این اساس، دو وزارتخانه "بازرگانی" و "صنعت و معدن" احیا خواهند شد.

هرچند نمایندگان مجلس بر خلاف خواست دولت با بررسی دوفوریتی این لایحه مخالفت کرده بودند تا کابینه دوازدهم قبل از آغاز کار خود بلاتکلیف باشد، و از سوی دیگر، دو وزیر درگیر با این تفکیک ها، محمدرضا نعمت زاده (وزیر سابق صنعت معدن و تجارت) و عباس آخوندی هم با انجام این کار مخالفت کرده اند، اما دولت همچنان بر تسریع در تحقق این موضوع اصرار داشتند.

یکی از مواردی که موافقان تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت بارها به آن استناد کرده اند ابراز نظر مقام معظم رهبری در این خصوص است. مقام معظم رهبری در سال 94 در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان با انتقاد از وضعیت وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشتند: «چهار وزارتخانه را دادند دست آقای نعمت‌زاده. واقعاً چهار وزارتخانه بود اینجا؛ صنایع، صنایع سنگین، معادن و بازرگانی.»

ایشان تاکید کردند: «یکی از کارهای عجیب و غریبی که برای بنده هم تا آخر معلوم نشد که چرا این کار انجام گرفت، همراه کردن وزارت بازرگانی با وزارت صنایع و معادن بود، یعنی واقعاً هنوز هم برای من حل نشده است.»

نکته قابل تامل این است که مقام معظم رهبری، با وجود انتقاد از ادغام وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن، درباره تفکیک مجدد آنها به صراحت نظر خود را ابراز نکردند.

اخیرا سندی به صراط نیوز رسیده است که نشان می دهد مقام معظم رهبری تاکید کرده اند در این خصوص از نظر کارشناسان "خبیر و امین" استفاده شود.

ماجرا از این قرار است که پس از دیدار اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت در نامه ای، با استناد به برخی تجربه های بین المللی و نظرات کارشناسی، از ایشان خواست تا در صورت صلاحدید ارائه رهنمود کنند.
 
برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید